Διδακτορικές Διατριβές
Browse by
Recent Submissions
-
Η λειτουργία των βιβλιοθηκών στην προώθηση της φιλαναγνωσίας και της δημιουργικής γραφής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η θέση της βιβλιοθήκης στην εποχή μας έχει προσλάβει μεγάλη σημασία και διαδραματίζει αποφασιστικό ρόλο στη διάδοση της γνώσης και της επιστήμης. Η παρούσα διδακτορική διατριβή από τον τίτλο ακόμη περιγράφει με σαφήνεια ... -
Δημόσια Ιστορία και Περιοδικός Τύπος. «Ιστορία Εικονογραφημένη» (2008-2018), Πρόταση εκπαιδευτικής αξιοποίησης του περιοδικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-03)Το ελληνικό περιοδικό «Ιστορία Εικονογραφημένη» αποτελεί μηνιαίο περιοδικό δημόσιας ιστορίας, το οποίο εκδίδεται ανελλιπώς από τον Ιούλιο του 1968 έως και σήμερα. Προερευνητικά εντοπίσαμε το κενό έρευνας και μελέτης για ... -
Επικοινωνιακές συμπεριφορές, δεξιότητες και στρατηγικές του συγχρόνου Συμβούλου εργασίας- Μελέτη περίπτωσης Ο.Α.Ε.Δ.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022)Η εργασία πραγματεύεται τις επικοινωνιακές συμπεριφορές, τις δεξιότητες και ικανότητες που είναι απαραίτητες στον Εργασιακό Σύμβουλο, προκειμένου να επιτελέσει Επαγγελματική Συμβουλευτική σε εκπαιδευόμενους. Στο θεωρητικό ... -
Πολιτικές συνδηλώσεις και εξελικτική εκπαιδευτική προθετικότητα (1974 - 2000)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2022-12)Ο χώρος της εκπαίδευσης στην Ελλάδα διαχρονικά αποτελεί υψηλή προτεραιότητα εφαρμογής κυβερνητικών πολιτικών, συχνά αποσπασματικού χαρακτήρα μεταρρυθμίσεις δίχως ευρύτερες σύστοιχες παρεμβάσεις στο συγκείμενο πλαίσιο. ... -
Ιστορικά μοντέλα για το γονίδιο και τη γονιδιακή λειτουργία στις αντιλήψεις μαθητριών/των και εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2023-11)Η σημασία του γενετικού γραμματισμού, πτυχή του επιστημονικού γραμματισμού, είναι ευρέως καταγεγραμμένη σε πλήθος ερευνών, και η ενσωμάτωση της γενετικής σε αναλυτικά προγράμματα σπουδών στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια ... -
Διδασκαλία και μάθηση με τη χρήση μοντέλων φυσικών επιστημών και τεχνολογίας: εφαρμογή στα φαινόμενα της πλέυσης και της βύθισης
(Ζουπίδης, Αναστάσιος, 2012-06-11)Η παρούσα εργασία διαπραγματεύεται α) την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας μιας ΔΜΣ που αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Materials Science, και β) την ανάδειξη και ερμηνεία της κυκλικής ... -
Αξιολόγηση των δομικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών των σχολικών εγχειριδίων νεοελληνικής γλώσσας του δημοτικού σχολείου
(Ξανθόπουλος, Αναστάσιος, 2010-06)Τα διδακτικά βιβλία θεωρητικά πρέπει να συγγράφονται σύμφωνα με τα αναλυτικά προγράμματα, γιατί μόνο τότε οι γενικοί αφηρημένοι σκοποί των προγραμμάτων παίρνουν τη μορφή διδάξιμων στόχων. Ωστόσο, το εγχείρημα μιας τέτοιου ... -
Το πέρασμα από την τουρκοκρατία στην αστικοποίηση στην περίπτωση της Κατερίνης (1870-1940) η συμβολή των επήλυδων βλάχων και των προσφύγων
(Καζταρίδης, Ιωάννης, 2009)Οι αλλαγές που επέρχονται στην πόλη της Κατερίνης κατά τις τελευταίες δεκαετίες που αυτή τελεί υπό την οθωμανική αυτοκρατορία και κατά τις πρώτες δεκαετίες του ελεύθερου εθνικού και πολιτικού βίου, είναι το θέμα της παρούσας ... -
Διερεύνηση της ικανότητας αντίληψης οπτικών πλάνων και επίδοσης σε έργα της θεωρίας του νου σε παιδιά με νοητική καθυστέρηση αγνώστου αιτιολογίας, σύνδρομο Down και τυπική ανάπτυξη: αναπτυξιακή προσέγγιση
(Γκιαούρη, Στεργιανή, 2010)Η παρούσα έρευνα αποσκοπούσε να διερευνήσει τις διαφορές και ομοιότητες ανάπτυξης την αντίληψης οπτικών πλανών και της ικανότητας της θεωρίας του νου μεταξύ των παιδιών με τυπική ανάπτυξη και νοητική καθυστέρηση, οργανικής ... -
Λαογραφικά μουσεία κεντρικής Μακεδονίας: αξιοποίηση λαογραφικών συλλογών για προσχολικές και σχολικές ομάδες παιδιών
(Ζωγράφου - Τσαντάκη, Μαρία, 2010)Η σχέση μουσείου και σχολείου απασχολεί, με βαθμιαία άνοδο, περισσότερο από δύο δεκαετίες τα ελληνικά δεδομένα, αρχικά τους υπευθύνους των μουσείων και στη συνέχεια τους «ανήσυχους» εκπαιδευτικούς για να επιτευχθεί η ... -
Οι γλωσσικές δεξιότητες των νηπίων υπό το πρίσμα του αναδυόμενου γραμματισμού: η συμβολή των κειμένων
(Γιώτη, Ευθυμία, 2010)Η εργασία αυτή παρουσιάζει τις γλωσσικές δεξιότητες των νηπίων υπό το πρίσμα του αναδυόμενου γραμματισμού. Αφετηρία του ερευνητικού μας ενδιαφέροντος αποτέλεσε η διαπίστωση - βάσει της βιβλιογραφικής ανασκόπησης - ότι η ... -
Από το παραδοσιακό παιχνίδι στο ηλεκτρονικό: κοινωνική και εκπαιδευτική προσέγγιση και αντίκτυπος στην παιδική ηλικία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2019)Η ιστορία του παιχνιδιού χάνεται στα βάθη των αιώνων. Η συγκεκριμένη έννοια είναι συνδεδεμένη με το παιδί, καθώς στη φύση του τελευταίου είναι να παίζει. Η δραστηριότητα αυτή είναι ένδειξη ψυχικής υγείας και ανάπτυξης. ... -
Η "γλώσσα των νέων" ως υφολογικός πόρος όλων των ηλικιών στον λόγο τηλεοπτικών σειρών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Η «ετερογλωσσία» στον λόγο των ΜΜΕ (Androutsopoulos 2010) στις μέρες μας καθιστά αυξανόμενη την αξιοποίηση των γεωγραφικών και κοινωνικών ποικιλιών μιας γλώσσας. Από τις ποικιλίες αυτές, ιδιαιτέρως έντονη παρουσία στον ... -
Η συμμετοχή των παιδιών του νηπιαγωγείου στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.Αντιλήψεις και πρακτικές νηπιαγωγών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018)Το ζήτημα της συμμετοχής των παιδιών στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία απασχολεί έντονα τη διεθνή επιστημονική κοινότητα στα πλαίσια μιας δημοκρατικής αντίληψης που αναγνωρίζει τα δικαιώματα των παιδιών (Hart, 1992). ...