Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών by Issue Date
Now showing items 1-20 of 1532
-
Το πέρασμα από την τουρκοκρατία στην αστικοποίηση στην περίπτωση της Κατερίνης (1870-1940) η συμβολή των επήλυδων βλάχων και των προσφύγων
(Καζταρίδης, Ιωάννης, 2009)Οι αλλαγές που επέρχονται στην πόλη της Κατερίνης κατά τις τελευταίες δεκαετίες που αυτή τελεί υπό την οθωμανική αυτοκρατορία και κατά τις πρώτες δεκαετίες του ελεύθερου εθνικού και πολιτικού βίου, είναι το θέμα της παρούσας ... -
Λαογραφικά μουσεία κεντρικής Μακεδονίας: αξιοποίηση λαογραφικών συλλογών για προσχολικές και σχολικές ομάδες παιδιών
(Ζωγράφου - Τσαντάκη, Μαρία, 2010)Η σχέση μουσείου και σχολείου απασχολεί, με βαθμιαία άνοδο, περισσότερο από δύο δεκαετίες τα ελληνικά δεδομένα, αρχικά τους υπευθύνους των μουσείων και στη συνέχεια τους «ανήσυχους» εκπαιδευτικούς για να επιτευχθεί η ... -
Οι γλωσσικές δεξιότητες των νηπίων υπό το πρίσμα του αναδυόμενου γραμματισμού: η συμβολή των κειμένων
(Γιώτη, Ευθυμία, 2010)Η εργασία αυτή παρουσιάζει τις γλωσσικές δεξιότητες των νηπίων υπό το πρίσμα του αναδυόμενου γραμματισμού. Αφετηρία του ερευνητικού μας ενδιαφέροντος αποτέλεσε η διαπίστωση - βάσει της βιβλιογραφικής ανασκόπησης - ότι η ... -
Διερεύνηση της ικανότητας αντίληψης οπτικών πλάνων και επίδοσης σε έργα της θεωρίας του νου σε παιδιά με νοητική καθυστέρηση αγνώστου αιτιολογίας, σύνδρομο Down και τυπική ανάπτυξη: αναπτυξιακή προσέγγιση
(Γκιαούρη, Στεργιανή, 2010)Η παρούσα έρευνα αποσκοπούσε να διερευνήσει τις διαφορές και ομοιότητες ανάπτυξης την αντίληψης οπτικών πλανών και της ικανότητας της θεωρίας του νου μεταξύ των παιδιών με τυπική ανάπτυξη και νοητική καθυστέρηση, οργανικής ... -
Αξιολόγηση των δομικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών των σχολικών εγχειριδίων νεοελληνικής γλώσσας του δημοτικού σχολείου
(Ξανθόπουλος, Αναστάσιος, 2010-06)Τα διδακτικά βιβλία θεωρητικά πρέπει να συγγράφονται σύμφωνα με τα αναλυτικά προγράμματα, γιατί μόνο τότε οι γενικοί αφηρημένοι σκοποί των προγραμμάτων παίρνουν τη μορφή διδάξιμων στόχων. Ωστόσο, το εγχείρημα μιας τέτοιου ... -
Διδασκαλία και μάθηση με τη χρήση μοντέλων φυσικών επιστημών και τεχνολογίας: εφαρμογή στα φαινόμενα της πλέυσης και της βύθισης
(Ζουπίδης, Αναστάσιος, 2012-06-11)Η παρούσα εργασία διαπραγματεύεται α) την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας μιας ΔΜΣ που αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Materials Science, και β) την ανάδειξη και ερμηνεία της κυκλικής ... -
Σημαίνοντα και σημαινόμενα στο έργο του Theodor W. Adorno για τη μουσική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2013-07-16)Στη διπλωματική εργασία με τίτλο «Σημαίνοντα και σημαινόμενα στο έργο του Theodor W. Adorno για τη μουσική», επιχειρήθηκε η ανάδειξη όλων των καταδηλώσεων και των συμπαραδηλώσεων που σχετίζονται με τη μουσική. Αναλύθηκε ... -
Παραμύθια διαφορετικών πολιτισμών: δημιουργική αξιοποίηση και πολιτισμική αφύπνιση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014)Η παρούσα εισήγηση αποτελεί μια διδακτική προσέγγιση, με σκοπό την ανάπτυξη των ακαδημαϊκών γλωσσικών δεξιοτήτων των δίγλωσσων μαθητών. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιεί την παιδαγωγική αξία των λαϊκών παραμυθιών, ελληνικών και ... -
Αντιλήψεις μαθητών/τριών Δημοτικού για τη βιώσιμη πόλη μέσα από την ανάλυση των ιχνογραφημάτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-02-11)Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τις αντιλήψεις μαθητών και μαθητριών δημοτικού για τη βιώσιμη πόλη μέσω ιχνογραφημάτων. Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσουμε τις απόψεις των παιδιών σχετικά με το πώς πιστεύουν ότι θα ... -
Νεανική παραβατικότητα στο Νομό Ηρακλείου Κρήτης: μελέτη περίπτωσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-03-07) -
Η Περιβαλλοντική εκπαίδευση και οι μαθητές με νοητική αναπηρία: Μια εφαρμογή στο ΕΕΕΕΚ Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-06-14)Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται η εφαρμογή Περιβαλλοντικού Προγράμματος σε μαθητές με Νοητική Αναπηρία του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Φλώρινας. Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν ... -
Διερεύνηση των απόψεων των μαθητών για τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των Καθηγητών στο Λύκειο που επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-06-17)Στη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία θα γίνει λεπτομερής αναφορά στις απόψεις που έχουν οι μαθητές του Λυκείου για τη προσωπικότητα των εκπαιδευτικών τους που επηρεάζει την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως ορίζει και το θέμα ... -
Μελέτη και επίδοση των μαθητών Ε και Στ Δημοτικού στο διαγωνισμό "Μαθηματικά της φύσης και της ζωής"
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-06-19)Η παρούσα ερευνητική μελέτη θα διαπραγματευτεί το θέμα της σχολικής επίδοσης των μαθητών δημοτικού σχολείου στα Μαθηματικά της Φύσης και της Ζωής. Συγκεκριμένα, αφού πρώτα γίνει μια ξεχωριστή θεωρητική ανασκόπηση για τα ... -
Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής σειράς για παιδιά προσχολικής ηλικίας, για τον κύκλο του νερού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-06-23)Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Θεσσαλονίκης, την περίοδο Μαρτίου-Απριλίου του 2014. Σκοπός της μελέτης ήταν η διδασκαλία του κύκλου του νερού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και πιο συγκεκριμένα: α) της αξίας ... -
"Το Βυζάντιο και όλοι οι άλλοι". Ένα διαθεματικό project στην ελληνική γλώσσα για μαθητές από διαφορετικό πολιτισμικό πλαίσιο"
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-07-03)Μέσα από την παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρήθηκε να εφαρμοσθεί μια διδακτική προσέγγιση που είχε σα στόχο αφενός την ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων στην ελληνική γλώσσα σε δίγλωσσους μαθητές και αφετέρου την ... -
Αντιλήψεις των φοιτητών του Π.Τ.Δ.Ε Φλώρινας για το αποτύπωμα άνθρακα με και χωρίς διδασκαλία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-07-10)Η όξυνση των περιβαλλοντικών προβλημάτων γεννά την ανάγκη περιβαλλοντικά ενημερωμένων και ευαισθητοποιημένων πολιτών. Ο Fien (1997) υποστηρίζει ότι οι περιβαλλοντικές σπουδές μπορούν να έχουν ένα ρόλο κλειδί στη δημιουργία ... -
Αξιοποίηση της Ρομποτικής Κοινωνικής Υποστήριξης στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-07-10) -
Εποχικές διακυμάνσεις γεννήσεων ατόμων με νευροαναπτυξιακές διαταραχές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-07-21)Η έρευνα της εποχικής διακύμανσης των γεννήσεων ατόμων με Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές όπως η Νοητική Υστέρηση και ο Αυτισμός έχει δώσει αντικρουόμενα αποτελέσματα. Διάφοροι περιβαλλοντικοί παράγοντες, μεταξύ των οποίων η ... -
Η αλληλογραφία του Γ. Θ. Βαφόπουλου με τον Π. Χάρη: φιλολογικές σημάνσεις και πολιτισμικές διαστάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2014-09-03)