Αντιλήψεις μαθητών/τριών Δημοτικού για τη βιώσιμη πόλη μέσα από την ανάλυση των ιχνογραφημάτων
Abstract
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τις αντιλήψεις μαθητών και μαθητριών δημοτικού για τη βιώσιμη πόλη μέσω ιχνογραφημάτων. Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνήσουμε τις απόψεις των παιδιών σχετικά με το πώς πιστεύουν ότι θα μπορούσε να είναι μία βιώσιμη πόλη τώρα και στο μέλλον.
Στο πρώτο μέρος της εργασίας με αφετηρία την παρουσίαση ενός γενικού θεωρητικού πλαισίου σχετικά με την έννοια της βιώσιμης πόλης θα γίνει μία αναφορά στην έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης και θα γίνει σύνδεση με τα δικαιώματα του παιδιού. Επίσης, θα αναλυθεί ο όρος «παιδικό ιχνογράφημα» και θα συνδεθεί με τη χρήση του ως μέσου αξιολόγησης.
Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται το πλαίσιο της έρευνας, η μεθοδολογία, το δείγμα, τα εργαλεία συλλογής δεδομένων, η ανάλυση των δεδομένων, και τα αποτελέσματα - συμπεράσματα.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιχειρεί να προσεγγίσει την έννοια της βιώσιμης πόλης, όπως αυτή γίνεται αντιληπτή από μαθητές του δημοτικού. Το συγκεκριμένο υλικό προσφέρει μια όσο το δυνατόν άμεση παράθεση της ταυτότητάς και των αποτελεσμάτων του και με την προσπέλαση των όποιων παραλείψεων προκύψουν μπορεί να φανεί χρήσιμο για τον μελλοντικό ερευνητή.