Show simple item record

dc.contributor.authorΖάχου, Κωνσταντίνα
dc.date.accessioned2021-02-25T08:33:33Z
dc.date.available2021-02-25T08:33:33Z
dc.date.issued2021-02-17
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1967
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία επιχειρείται να διερευνηθεί η δυνατότητα αξιοποίησης της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, προκειμένου να επιτευχθεί η ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης, της ανάγνωσης και της γραφής από μαθητές Δημοτικού σχολείου. Η συγκεκριμένη μελέτη προσεγγίζει θεωρητικά αφενός τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία, η οποία επικεντρώνεται στο γενικότερο πλαίσιο της σχολικής πραγματικότητας (μαθητές- εκπαιδευτικοί- εξωγενείς παράγοντες) που αναδύει την ανάγκη ύπαρξής της και, αφετέρου τη Δημιουργική Γραφή, ως μια σύγχρονη διδακτική δυνατότητα, η οποία προσεγγίζει με βιωματικό τρόπο το λόγο και τις δυνατότητές του. Οι στόχοι του ερευνητικού μέρους είναι να εφαρμοστούν οι δομικές αρχές της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, να εντοπισθούν θετικές ή και αρνητικές επιδράσεις της στην προσπάθεια επίτευξης Δημιουργικής Γραφής, να διαπιστωθεί κατά πόσο επιδρά θετικά η συγκεκριμένη διδακτική προσέγγιση και, ακόμη, να επιτευχθεί Δημιουργική Γραφή. Στην ερευνητική διαδικασία αξιοποιείται η μέθοδος και οι ερευνητικές τεχνικές της παρατήρησης της διδασκαλίας με τη χρήση φύλλου παρατήρησης, με ερμηνευτική-ποιοτική ανάλυση των δεδομένων. Οι παρατηρούμενες διδασκαλίες υλοποιήθηκαν στη βάση δομημένου σχεδίου μαθήματος για κάθε προς παρατήρηση ενότητα, το οποίο έχει συνταχθεί από την ερευνήτρια και συνάδει με τις αρχές της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας και την ενίσχυση της ικανότητας Δημιουργικής Γραφής. Τα συμπεράσματα εξάγονται από την ερμηνευτική- ποιοτική ανάλυση των αποτελεσμάτων του δείγματος, μέσω των κατηγοριοποιήσεων. που θα προκύψουν από τα φύλλα παρατήρησης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε τμήματα των τάξεων: Β′ Δημοτικού, Δ′ Δημοτικού και Στ′ Δημοτικού. Σε κάθε τμήμα οι διδακτικές ώρες παρατήρησης ανέρχονταν σε τέσσερις (4) στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και, συγκεκριμένα δύο διδακτικά δίωρα του μαθήματος. Συνολική διάρκεια δύο διδακτικών ημερών ανά τμήμα. Η έρευνα συμβάλλει στον σχηματισμό μιας πιο ολοκληρωμένης και εμπεριστατωμένης εικόνας, που αφορά τη δυνατότητα επίτευξης Δημιουργικής Γραφής από τους μαθητές, με βάση την αξιοποίηση των αρχών της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας παρουσιάζοντας συγκεκριμένη διδακτική πρόταση- εφαρμογή σχετικής υλοποίησης. This hereunto dissertation attempts to give prominence to the leverage of the Differentiated Instruction as a teaching method, so as for the students to develop the creative thinking, reading and writing. This specific disquisition is on one hand a theoretical framing of the Differentiated Instruction which focuses on the general background of the academic reality (students-teachers-external factors) that raises the need of its existence, and on the other hand, the Creative Writing as a contemporary teaching method, that approaches speech and it’s potential in an experiential way. The research part aims to apply the structural devices of the Differentiated Instruction to detect positive or negative effects in attempting the creative writing attainment as well as determining how promising the impact of this method is and, eventually, accomplish the creative writing. The disquisition applies the method of observation and its research devices of the teaching observations and of the observation sheet. Additionally, the teachers are provided with a full lesson plan for every section that needs to be observed. This lesson plan has been composed by the essayer and it corresponds with the principles of the Differentiated Instruction as well as with the enhancement of the creative writing ability. Every conclusion is being deducted from the interpretive-qualitative analysis of the results of the data sample through the classification that will derive from the observation sheets. This research includes the following classes from three chosen Elementary schools: the second grade, the fourth grade and the sixth grade. Every class will be observed for four (4) hours during the Greek language. Two two-hour courses of language acquisition. The total duration is two teaching days per class. This research contributes to a complete and educated interpretation forming regarding the creative writing ability and accomplishment by the students. This is based on the differential teaching principles and presents a specific teaching proposal-application of specific implementation.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectΔιαφοροποιημένη Διδασκαλίαen_US
dc.subjectΔημιουργική Γραφήen_US
dc.subjectΠρακτική εφαρμογή - διδακτική πρότασηen_US
dc.subjectΣχέδια μαθήματος - Φύλλα παρατήρησηςen_US
dc.subjectΔημοτικό Σχολείοen_US
dc.subjectDifferentiated Instructionen_US
dc.subjectCreative Writingen_US
dc.subjectTeaching proposal – applicationen_US
dc.subjectLessons plans - Observation sheetsen_US
dc.subjectElementary Schoolen_US
dc.titleΑξιοποίηση της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας στην επίτευξη Δημιουργικής Γραφής: Πρακτική εφαρμογή στο Δημοτικό σχολείοen_US
dc.title.alternativeUtilization of Differentiated Instruction in achieving creative writing: practical application in Elementary Schoolen_US
dc.typeOtheren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record