Show simple item record

dc.contributor.authorΚαρανάσιου, Μαρία
dc.date.accessioned2021-06-23T06:04:30Z
dc.date.available2021-06-23T06:04:30Z
dc.date.issued2021-06-16
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2070
dc.description.abstractΣτόχος της ερευνητικής μελέτης ήταν η διερεύνηση της επίδρασης ερεθισμάτων του ίδιου περιεχομένου, τα οποία μεταδίδονται με διαφορετικά μέσα (λογοτεχνικό κείμενο – κινηματογραφική ταινία). Ερευνήθηκαν: η δημιουργία συναισθημάτων, η ταύτιση με τους πρωταγωνιστές και ο εντυπωσιασμός καθώς και η ανάπτυξη δεξιοτήτων συγγραφής κειμένων με δημιουργικά χαρακτηριστικά, διαμέσου μιας διδακτικής παρέμβασης, μέσα στη σχολική αίθουσα σε συνθήκες λειτουργίας σχολικής τάξης. Aντλήθηκαν ερευνητικά δεδομένα από 28 μαθητές και μαθήτριες δύο τμημάτων της Ε΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Χρησιμοποιήθηκε η «οιωνεί» πειραματική (ψευδοπειραματική) μέθοδος (quasi-experimental approach). Ως προς τις τεχνικές ανάλυσης χρησιμοποιήθηκαν η ερμηνευτική μέθοδος σε συνδυασμό με την ποιοτική ανάλυση λόγου (discourse analysis), ενισχυμένες και με ποσοτικά δεδομένα. Ως διδακτικό υλικό χρησιμοποιήθηκε ένα αυτοτελές επεισόδιο με τίτλο: Η καινούρια δασκάλα, από το βιβλίο: Ο μικρός Νικόλας σε νέες περιπέτειες, των Γκοσινί Ρενέ & Σανπέ Ζαν Ζακ (2008: 108-115) και το αντίστοιχο απόσπασμα της κινηματογραφικής ταινίας Ο μικρός Νικόλας, σκηνοθεσία Λορέν Τιράντ, 2009 , το οποίο αποτελεί μεταφορά του βιβλίου. Ως προς τα συμπεράσματα διαπιστώθηκε ότι αφηγήσεις με κοινό περιεχόμενο το οποίο προσφέρεται με διαφορετικά μέσα (λεκτικά και εικονικά) εμφανίζονται να επηρεάζουν μαθητές και μαθήτριες Ε΄ δημοτικού σχολείου ως προς την πρόσληψη και ως προς τα δημιουργικά χαρακτηριστικά των παραγόμενων κειμένων. The purpose of the particular study is to investigate the effect of the incentives that the content itself has on the process of creative writing through the use of different means (a novel and a film). To this end, a quasi-experimental approach was developed, employing both qualitative and quantitative data research tools, in order to investigate whether growth of feelings, mutual understanding with the heroes and susceptibility have been aroused. The participants were 28 students from the fifth grade of a primary school and they were given an entire episode entitled The new teacher retrieved from the book Little Nicholas and the equivalent passage from the film. The results have showed that the narratives produced by the students influenced both their writing characteristics and their understanding either means of presentation was adopted.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectΔημιουργική Γραφήen_US
dc.subjectΛογοτεχνία - Κινηματογράφοςen_US
dc.subjectΠλοκήen_US
dc.subjectΠρωταγωνιστήςen_US
dc.subjectCreative writingen_US
dc.subjectLiterature - Cinematographyen_US
dc.subjectPloten_US
dc.subjectProtagonisten_US
dc.titleΤα λογοτεχνικά κείμενα και οι κινηματογραφικές ταινίες ως ερεθίσματα δημιουργικής γραφής σε μαθητές/τριες δημοτικού σχολείουen_US
dc.typeOtheren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record