Show simple item record

dc.contributor.authorΠεριβολάρη, Μαρία
dc.date.accessioned2021-06-25T05:16:50Z
dc.date.available2021-06-25T05:16:50Z
dc.date.issued2021-06-23
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2081
dc.description.abstract«…Εγώ πιστεύω πρώτα για τον Ελληνισμό ότι στην ιστορία του λαού μας, των Ελλήνων, το παραμύθι έχει παίξει ρόλο κιβωτού του Γένους. Ο Ελληνισμός διασώθηκε χάρη στα παραμύθια του …ο Ελληνισμός διασώθηκε ακούγοντας παραμύθια» Τα λόγια ενός εμπνευσμένου «δασκάλου», του Κωνσταντίνου Δεληκωσταντή, Καθηγητή Φιλοσοφίας που είχα την τιμή να παρακολουθήσω διδασκαλίες του, εμπεριέχουν μια βαθιά πεποίθηση για την αξία του παραμυθιού και την πολύτιμη βοήθειά του στη διαφύλαξη πατροπαράδοτων πολιτιστικών στοιχείων ενός λαού με τη λειτουργία του ως «κιβωτού του Γένους», καθότι την χρησιμότητα του παραμυθιού στη διαδικασία ανάπτυξης του παιδιού τη γνωρίζουμε και είναι αδιαμφισβήτητη. Αδιαμφισβήτητη και η αλληλεπίδραση του στον ψυχισμό του και στη καλλιέργειά του. Σκοπός του να το κάνει ευτυχισμένο. «Είναι οι λέξεις που σε παίρνουν στα φτερά τους και σε ταξιδεύουν στη φαντασία, που σου χαϊδεύουν την ψυχή» ο «απόλυτος» ορισμός του, για μένα, από μια μικρή μου μαθήτρια. Στην παρούσα Διπλωματική εργασία περιγράφεται η οργάνωση, υλοποίηση και αξιολόγηση διδακτικής παρέμβασης πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο σχεδιάστηκε για τη διδασκαλία ενός δυσνόητου γραμματικού φαινομένου. Έχει ως αντικείμενο τη γλωσσική διδασκαλία και τη Δημιουργική Γραφή, η «συνεργασία» των οποίων συνεπικουρούν στην υλοποίηση της παραγωγής ενός παραμυθιού. Ευελπιστεί να απαντήσει σε διάφορα ερωτήματα γύρω από το παραμύθι, κυρίως της συνεισφοράς του στη γλωσσική διαδικασία, να εντρυφήσει στους τρόπους που οδηγούν στην ανάγκη παραγωγής νέων παραμυθιών με διδακτικό χαρακτήρα, ως γέφυρα κατανόησης, εμπέδωσης και τελικά εκμάθησης μέσω αυτών και δυσνόητων γραμματικών φαινομένων. Η Διπλωματική χωρίζεται σε τρία μέρη: 1ον, στο Θεωρητικό κομμάτι, απαραίτητο για να στηριχτεί η εργασία σε ένα επιστημονικό πλαίσιο και ένα γνωστικό υπόβαθρο, 2ον στο Εμπειρικό μέρος βιωματικού χαρακτήρα ενός διδακτικού σχεδίου μαθήματος με ασκήσεις και παιχνίδια Δημιουργικής Γραφής οι οποίες οδηγούν στην παραγωγή ενός εκπαιδευτικού παραμυθιού με ήρωα τον Τόνο (΄), και 3ον στο Παράρτημα, όπου εκεί συγκεντρώνεται το δημιουργικό της κομμάτι, το παραμύθι, το θεατρικό κείμενο, η ψηφιακή ιστορία, οι κάρτες αφήγησης, κ.ά. “ΙI believe first for Hellenism that in the story of our people, of Greeks, the fairytale has played a role of “ark” for us. Hellenism was rescued through history thanks to its fairytales…Hellenism was saved listening to fairytales”. The words of an inspired “teacher”, Konstantinos Delikonstantis, Philosophy Professor that I was honored to be his student, include a deep belief about the principles of fairytale and his valuable help with safeguarding time-honored cultural elements of a nation, being the “ark of Hellenism”, since we already know the undoubtable utility of a fairytale through the child-evolving process. Also undoubtable is also the interaction of fairytale to the latter. Its purpose is to make a child happy. “It’s up to the words to take you with their wings and travel you through imagination, that caress your soul ”, is the “ultimate” definition of fairytale, coming from a student of mine. Described in this Thesis are the organization, fulfillment and evaluation of teaching interference of genuine learning material, which was designed for teaching a confusing grammatical phenomenon. The object is linguistic teaching and Creative Writing, the “co-operation” of which works to create a fairytale. Its’ goal is to answer different questions about the fairytale, mainly of its contribution in the linguistic process, to elaborate in the manners that lead to the need of producing new fairytales of teaching character, as a “bridge” of comprehension, understanding and finally learning through these confusing linguistic phenomena. The Thesis is separated in three sections: The first being the theoretical part, necessary to support its scientific ground , the second being the empirical part , showing the experience of an educational teaching plan with exercises and Creative Writing games which lead to the creation of an educative fairytale , in which the main hero is αn Acute Accent(΄), and the third part being the Appendix, where the focus is on creating fairytale, theatrical story, digital story, narrative cards etc.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectΠαραμύθιen_US
dc.subjectΣχολείοen_US
dc.subjectΔημιουργική Γραφήen_US
dc.subjectΣυγγραφή παραμυθιούen_US
dc.subjectFairytaleen_US
dc.subjectSchoolen_US
dc.subjectCreative writingen_US
dc.subjectFairytale productionen_US
dc.titleΟ Τόνος αφηγείται… η γλωσσική διδασκαλία μέσα από την παραγωγή παραμυθιούen_US
dc.typeOtheren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record