Show simple item record

dc.contributor.authorΔηνάκη, Σοφία
dc.date.accessioned2021-11-30T15:17:24Z
dc.date.available2021-11-30T15:17:24Z
dc.date.issued2021-10-11
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2272
dc.description.abstractΈνας από τους κύριους στόχους του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι η αφύπνιση του ενδιαφέροντος των μαθητών σχετικά με θέματα που αφορούν τη λαϊκή παράδοση και την πολιτισμική κληρονομιά. Σε ποικίλες εκδηλώσεις της καθημερινής ζωής τα περισσότερα παιδιά έχουν συναντήσει και έχουν υιοθετήσει στοιχεία της λαϊκής παράδοσης μέσα από το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο διαβιούν. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται να διερευνηθεί πώς αξιοποιούνται οι θρύλοι των ιστορικών δημοτικών τραγουδιών, που αναφέρονται στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, στη διδασκαλία της λογοτεχνίας. Σκοπός της διδακτικής αξιοποίησης των θρύλων μέσα στην τάξη είναι η ανάδειξη της απήχησής τους στους μαθητές, αλλά και η καταγραφή των αντιδράσεών τους. Στην αρχή έγινε μια εισαγωγή σχετικά με την επιστήμη της Λαογραφίας, η οποία έχει ως αντικείμενο έρευνάς της τα δημοτικά τραγούδια, τους θρύλους και τους μύθους. Εν συνεχεία, έγινε μια αναφορά στα δημοτικά τραγούδια και ειδικότερα δόθηκε ο ορισμός τους, τα χαρακτηριστικά τους, οι κανόνες που ακολουθούν και προστέθηκε η κατηγοριοποίησή τους με βάση το περιεχόμενο. Έπειτα, διατυπώνονται ορισμοί και ταξινομήσεις του θρύλου και του μύθου και παρουσιάζονται ως ενεργά μοτίβα στη δημοτική λογοτεχνική παραγωγή. Στο δεύτερο μέρος γίνεται λόγος για την παρουσία των δημοτικών τραγουδιών στα Προγράμματα Σπουδών και για την εισαγωγή της Δημιουργικής Γραφής στην εκπαίδευση. Στο τρίτο μέρος της εργασίας υπάρχει η έρευνα που πραγματοποιήθηκε, όπου διερευνώνται οι θρύλοι που σχετίζονται με τη Βυζαντινή ιστορία από τους μαθητές με απώτερο σκοπό τον προσδιορισμό των τρόπων μέσω των οποίων δημιουργούν αισθητικές εμπειρίες και γίνονται φορείς ιστορικής γνώσης. Επίσης, συνδέεται ένα παλαιότερο, και συνήθως περιθωριακό, κομμάτι της λογοτεχνικής παραγωγής με την εμπειρία των σημερινών παιδιών. Τέλος, πραγματοποιείται μια αποτίμηση της διδακτικής παρέμβασης.en_US
dc.subjectΛαογραφία, δημοτικό τραγούδι, θρύλος, μύθος, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.en_US
dc.titleΟι θρύλοι στα ιστορικά δημοτικά τραγούδια που αναφέρονται στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία και η διδακτική αξιοποίησή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευσηen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record