Σοβαρό παιχνίδι υγείας για τον διατροφικό οδηγό myPlate
Abstract
Ο σκοπός αυτής της εργασίας ήταν η δημιουργία ενός “Σοβαρού Παιχνιδιού” με στόχο την εκμάθηση μαθητών μικρής ηλικίας διατροφικών συνηθειών σύμφωνα με τον Διατροφικό Οδηγό myPlate. Το αποτέλεσμα ήταν η υλοποίηση ενός παιχνιδιού με τίτλο “Ο Καθηγήτής V. και η Διατροφική Πυραμίδα το Διατροφικό Πιάτο”. Το παιχνίδι αυτό αποτελεί μια προσπάθεια να αποδώσει θεματικά τόσο τον ορισμό της έννοιας “Σοβαρό Παιχνίδι” όσο και την ουσία του Διατροφικού Οδηγού. Η κοινή γραμμή αποτελεί την σωστή ισορροπία από διαφορετικά και φαινομενικά ασύνδετα στοιχεία. Η ισορροπία και η ποικιλομορφία εμφανίζονται στο περιεχόμενο ενός γεύματος όσον αφορά τον Διατροφικό οδηγό και στην σωστή μίξη ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης όσον αφορά το κομμάτι του “Σοβαρού Παιχνιδιού”. Αποδίδονται με την χρήση διαφορετικών ειδών ηλεκτρονικών παιχνιδιών που ανήκουν στο γενικότερο είδος των παιχνιδιών πλατφόρμας δύο διαστάσεων καθώς και με την χρήση γραφικών και ηχητικών στοιχείων από διαδικτυακές βιβλιοθήκες που έχουν παραχθεί από πλήθος διαφορετικών δημιουργών και παρέχονται με ελεύθερες άδειες. Το παιχνίδι προγραμματίστηκε στην μηχανή παιχνιδιών Unity.
The scope of this thesis was to create a "Serious Game" aimed at teaching young students eating habits according to the myPlate Nutrition Guide. The result was the implementation of a game entitled "Professor V. and the Food P̶y̶r̶a̶m̶i̶d̶ Plate". This game is an attempt to give thematically both the definition of "Serious Game" and the essence of the Nutrition Guide. The common line is finding the right balance between different and seemingly unrelated elements. Balance and diversity appear in the contents of a meal in relation to the Eating Guide and in the right mix of entertainment and education regarding the "Serious Game" piece. They are attributed by the use of different types of computer games belonging to the general genre of 2D platformer games as well as by the use of graphic and audio assets from online libraries produced by a multitude of different creators and provided for public use. The game was programmed on the Unity game engine