WeDo 2.0: Πλατφόρμα για την εκπαιδευτική ρομποτική
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως βασικό στόχο την ανάπτυξη της πλατφόρμας Wedo
2.0, η οποία έχει ως στόχο την ανάπτυξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής και την ευρεία χρήση
της. Η συγκεκριμένη ιστοσελίδα σχεδιάστηκε αξιοποιώντας το γραφικό περιβάλλον που
παρέχει η Lego για την δημιουργία κατασκευών. Και με την μορφή των διαγωνισμών
δημιουργεί το κίνητρο της συμμετοχής. Η ιστοσελίδα αυτή είναι σχεδιασμένη για να
λειτουργεί σε Ηλεκτρονικούς και φορητούς Υπολογιστές. Η ιστοσελίδα επιτρέπει την
δημιουργία την συμμετοχή και την βαθμολόγηση διαγωνισμών. Επιπλέον δίνει την
δυνατότητα να συνομιλούν οι χρήστες μεταξύ τους με την χρήστη του φόρουμ.
Στις μέρες μας παρατηρείται μεγάλη αύξηση στην κατασκευή και χρήση διαδικτυακών
εφαρμογών που αφορούν την Εκπαιδευτική Ρομποτική. Η ρομποτική αποτελεί μια σχετικά
καινούργια επιστήμη η οποία συνδυάζει διάφορα στοιχεία κάποια από αυτά είναι ανάπτυξης
λογισμικού, τεχνητής νοημοσύνης, προηγμένης μηχανολογίας και μελέτης της ανθρώπινης
συμπεριφοράς. Παράλληλα οι πρώτες ολοκληρωμένες εφαρμογές της εμφανίζονται σε τομείς
όπως η βιομηχανία, η ιατρική, η αεροπλοΐα, επηρεάζοντας την καθημερινότητά μας. Οι
μαθητές όλων των βαθμίδων, είναι εξοικειωμένοι σε σημαντικό βαθμό με τις νέες τεχνολογίες
και δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη ρομποτική δηλώνοντας ενθουσιασμένοι όταν
έρχονται σε επαφή με εφαρμογές ρομποτικής. Είναι ένας κλάδος που ανθίζει και ο κύριος
σκοπός είναι να ενταχθεί σε όλες τις σχολικές τάξεις γιατί συνδυάζει τη μάθηση σε όλες τις
τεχνολογικές επιστήμες με το παιχνίδι.
Το περιεχόμενο των εν λόγω εφαρμογών περιλαμβάνει και αξιοποιεί τις δυνατότητες των
πακέτων ρομποτικής. Ένα από αυτά τα πακέτα είναι το wedo 2.0 της εταιρείας Lego το οποίο
χρησιμοποιείται επίσημα ως εκπαιδευτικό υλικό στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Επομένως,
θα είχε ενδιαφέρων να κατασκευάσουμε έναν ισότοπα ο οποίος να υποβοηθά ή να ενισχύει τις
παιδαγωγικές δυνατότητες του πακέτου αυτού, ή να χρησιμοποιείται στην επίσημη
εκπαίδευση είτε ως άτυπη εξωσχολική πρακτική.
Συνοψίζοντας τα βασικά στοιχεία της διπλωματικής εργασίας, επικεντρώνονται σε δύο
θεματικούς άξονες. Συγκεκριμένα, στον πρώτο άξονα, γίνεται διερεύνηση και ανάλυση της
εκπαιδευτικής ρομποτικής, εξηγούνται τα χαρακτηριστικά του κιτ wedo 2.0 και αναφέρετε με
ποιον τρόπο μπορούμε να συνδυάσουμε το ιντερνέτ με την ρομποτική. Στον δεύτερο
θεματικό άξονα, παρουσιάζεται αναλυτικά η περιγραφή, η σχεδίαση και η υλοποίηση της
ιστοσελίδας που δημιουργήθηκε για να φέρει πιο κοντά τους ανθρώπους στην εκπαιδευτική
ρομποτική.
The main goal of this diploma thesis is the development of platform Wedo 2.0, which aims
to develop educational robotics and its widespread use. This internet site was designed using
Lego's graphical environment to build constructions. And under the form of competitions it
creates the motivation to participate. This internet site is designed to work in Electronic and
Portable Computers. The site allows the creation, the participation and the scoring of
competitions. It also allows users to chat between them by using the forum.
Nowadays there is a great increase in the construction and use of web applications related to
Educational Robotics. Robotics is a relatively new science that combines different elements,
such as software development, artificial intelligence, advanced engineering, and the study of
human behavior. At the same time, its first integrated applications appear in areas such as
industry, medicine, aviation, affecting in that way our everyday lives. Students of all levels
are highly skilled in new technologies, and are particularly interested in robotics declaring
enthusiastic when they come in contact with robotics applications. It is a branch that blooms
and the main purpose of it is to join in all school classes because it combines learning in all
the technological sciences with game.
The content of these applications includes and exploits the abilities of robotics packages.
One of these packages is the wedo 2.0 of Lego, which is officially used as a training
material in Primary Education. Therefore, it would be interesting to build a website to help
or enhance the pedagogical capabilities of this package, whether it is used in formal
education or as an informal out-of-school practice.
Summarizing the main elements of this diploma thesis, they focus on two thematic axes.
Specifically, on the first axis, exploration and analysis of the educational robotics is made
by explaining the features of the wedo 2.0 kit and it is also mentioned how we can combine
the internet with robotics. On the second thematic axis, the description, design and
implementation of the web site created to bring the minors closer to educational robotics is
presented.