Η επιρροή της συμβουλευτικής - mentoring
Abstract
Τα τελευταία έτη η εφαρμογή της συμβουλευτικής-mentoring-ως μιας διαδικασίας
παροχής συμβουλών, καθοδήγησης και υποστήριξης σε προσωπικό, επαγγελματικό
και ψυχοκοινωνικό επίπεδο, από έμπειρα και εξειδικευμένα στελέχη σε ορισμένους
τομείς εργασίας, προς λιγότερο έμπειρα και καταρτισμένα στελέχη, έχει επεκταθεί
σε αρκετούς τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, όπως στη διοίκηση
επιχειρήσεων.
Το mentoring ως ιδέα και ως πρακτική, έχει εξελιχθεί με το πέρασμα των αιώνων
μέσα σε διαφορετικούς πολιτισμούς και θεωρείται απαραίτητο για την επίτευξη
προσωπικής και επαγγελματικής ανέλιξης-επιτυχίας. Γι’ αυτό προγράμματα
συμβουλευτικής αναπτύχθηκαν και εφαρμόζονται σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς
και σε επιχειρήσεις.
Το mentoring αναφέρεται στη μακροπρόθεσμη διαδικασία ανάπτυξης και
διαμόρφωσης μελλοντικών ρόλων και εμπεριέχει την έννοια της ηγεσίας και της
κατεύθυνσης-καθοδήγησης. Παρέχει ανατροφοδότηση, και προσφέρει δυνατότητες
ευρύτερων προοπτικών ανάπτυξης και βελτίωσης του ατόμου.
Στην παρούσα εργασία διερευνάται η σημασία του mentoring στις επιχειρήσεις.
Αρχικά αναφέρονται ιστορικά ο όρος ‘mentoring’, στη συνέχεια παρουσιάζονται τα
χαρακτηριστικά του μέντορα, οι μορφές της συμβουλευτικής (άτυπη, τυπική,
συνεργατική, ομαδική, αυτοδιαχειριζόμενη), οι λειτουργίες του μέντορα, οι ρόλοι
του, ο κύκλος ζωής της συμβουλευτικής, η αξία της συμβουλευτικής, τα οφέλη και οι
κίνδυνοι του mentoring, οι παράγοντες που επηρεάζουν τη συμβουλευτική.
In recent years, the implementation of advisory-mentoring - as a counseling, guidance,
and support for staff, professional and psychosocial level, experienced and specialized
executives in some work areas, to less experienced and trained executives, has been
expanded to several sectors of human activity, such as business administration.
Mentoring as an idea and practice has evolved over the centuries in different cultures
and is considered necessary to achieve personal and professional developmentsuccess. For this reason, counseling programs are developed and implemented in
educational organizations and businesses.
Mentoring refers to the long-term process of developing and shaping future roles and
it involves the concept of leadership and directional guidance. It provides feedback
and offers opportunities for wider prospects for the development and improvement
of the individual.
In this dissertation, the importance of mentoring in businessesis investigated. Initially,
the term 'mentoring' is historically documented, then the characteristics of the
mentor are presented, the forms of counseling (informal, typical, collaborative, group,
self-managed), mentor functions, roles, the life cycle of counseling, the value of
counseling, the benefits and risks of mentoring and the factors that affect counseling.