Υλοποίηση του πρωτοκόλλου επικοινωνίας ενσωµατωµένων συσκευών δορυφορικού εντοπισµού θέσης σε διακοµιστή και σύνδεση µε βάση δεδοµένων
Abstract
∆ιαχείριση Στόλου (Fleet management) καλείται το σύνολο των τεχνολογιών και των
συστηµάτων το οποίο επιτρέπει σε µία επιχείρηση να έχει πλήρη έλεγχο των οχηµάτων της. Ο
τρόπος λειτουργίας ενός τέτοιου συστήµατος αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση αρκετών
επιµέρους επιχειρηµατικών διαδικασιών, στο διαχειριστικό έλεγχο και, κατά συνέπεια, στη
µείωση του κόστους και την καλύτερη κατανοµή των πόρων της επιχείρησης.
Τα πληροφοριακά συστήµατα διαχείρισης στόλων αποτελούνται: (α) από µια συσκευή
που τοποθετείται πάνω στο όχηµα και έχει την δυνατότητα συνεχούς καταγραφής των
τρεχουσών συντεταγµένων του οχήµατος, (β) από έναν ποµπό που στέλνει τις συντεταγµένες σε
ένα κεντρικό σύστηµα, (γ) από το διακοµιστή που δέχεται τις πληροφορίες, τις επεξεργάζεται
και τις αποθηκεύει σε µια βάση δεδοµένων, και (δ) από ένα γραφικό περιβάλλον το οποίο
απεικονίζει πάνω σε έναν χάρτη τις πληροφορίες που βρίσκονται στη βάση δεδοµένων
χρησιµοποιώντας τα κατάλληλα φίλτρα.
Στην παρούσα διπλωµατική εργασία υλοποιήσαµε τον διακοµιστή που δέχεται τις
πληροφορίες, τις επεξεργάζεται και τις αποθηκεύει σε µια βάση δεδοµένων. Συγκεκριµένα,
αναλύσαµε το ιδιωτικό πρωτόκολλο επικοινωνίας µιας αρκετά δηµοφιλούς οικογένειας
ενσωµατωµένων συστηµάτων δορυφορικού εντοπισµού θέσης, και προγραµµατίσαµε τον
διακοµιστή της αµφίδροµης επικοινωνίας σε γλώσσα C/C++/C# που υλοποιεί το συγκεκριµένο
πρωτόκολλο. Τα ληφθέντα δεδοµένα τοποθετούνται σε µια βάση δεδοµένων, mysql,
χρησιµοποιώντας το αντίστοιχο API (application programming interface) της βάσης δεδοµένων.
Τέλος, εφόσον πραγµατοποιήσαµε τις αλγοριθµικές/αρχιτεκτονικές βελτιστοποιήσεις του
προγράµµατος, αναλύσαµε και σχολιάσαµε θέµατα επίδοσης της εφαρµογής (χρήση
επεξεργαστή, χρόνος εκτέλεσης).
Fleet Management is the sum of technologies and systems which allows a company to
have complete control of its vehicles. The operation of such a system is designed to optimize
several individual business processes, the management control and, consequently, lower costs
and better allocation of business resources.
The fleet management information systems consist of: (a) a device which is mounted on
the vehicle and has the potential for continuous recording of the current coordinates of the
vehicle, (b) a transmitter that sends coordinates to a central system, (c) a server that receives the
information, processes it and stores it in a database, and (d) a graphical interface that displays on
a map the information found in the database using the appropriate filters.
In this thesis we implemented the server that receives the information, processes it and
stores it in a database. Specifically, we analyzed the private communication protocol of a fairly
popular family of satellite positioning systems, and we programmed on server the bidirectional
communication that implements this protocol (using the programming language C/C++/C#). The
received data is placed in a MySQL database, using the same API (application programming
interface) database. Finally, we made all the algorithmic / architectural optimizations of the
program, we analyzed and we commented on performance issues in our application (CPU usage,
execution time).