Show simple item record

dc.contributor.authorΚαμηνάς, Λέανδρος
dc.date.accessioned2022-05-16T07:56:22Z
dc.date.available2022-05-16T07:56:22Z
dc.date.issued2017-07
dc.identifier.other3929
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2674
dc.description78 σ., έγχρ. εικ., 30 εκ. + 1 οπτική δισκέτα λέϊζερ Η/Υ (4 3/4 ίν.)en_US
dc.description.abstractΟ σκοπός της διπλωματικής εργασίας ήταν η ανάπτυξη ενός λογισμικού το οποίο στοχεύει να βελτιώσει συγκεκριμένες δεξιότητες ατόμων που πάσχουν από Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Αρχικά, διερευνήθηκαν ποιες είναι οι κοινές δυσκολίες στην καθημερινή ζωή ενός ατόμου με ΔΑΦ, ποια τα υπάρχοντα λογισμικά και βάσει αυτών των παραμέτρων αποφασίστηκε η μορφή του λογισμικού. Στη συνέχεια, ζητήθηκε από ειδικούς παιδαγωγούς της ΕΛΕΠΑΠ Ιωαννίνων να δώσουν τη γνώμη τους για την μορφή του λογισμικού και εφόσον πληρούσε τις απαραίτητες προδιαγραφές, ξεκίνησε η διαδικασία της υλοποίησης. Επίσης, επήλθε συμφωνία να πραγματοποιηθεί πειραματική διαδικασία η οποία θα διεξάγονταν στο χώρο της ΕΛΕΠΑΠ Ιωαννίνων, ώστε να εξεταστεί εάν το λογισμικό είναι αποτελεσματικό ή όχι. Για τον σκοπό αυτό, δημιουργήθηκαν τέσσερα ξεχωριστά παιχνίδια, ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε δεξιότητας προς βελτίωση, σε εφαρμογή Android. Τα παιχνίδια απευθύνονται σε παιδιά ηλικίας από έξι έως 15 ετών με ΔΑΦ μεσαίας και υψηλής λειτουργικότητας και σε κινητές συσκευές τύπου tablet. Για την κατασκευή τους, χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα Android Studio η οποία επιτρέπει την ανάπτυξη κώδικα για συσκευές με Λειτουργικό Σύστημα Android. Προτιμήθηκαν tablet έναντι των κινητών τηλεφώνων (smartphone) έπειτα από την πρόταση των ειδικών παιδαγωγών αλλά και λόγω της αυξανόμενης χρήσης τους στην εκπαίδευση ατόμων με ΔΑΦ. Τέλος, για τα ηχητικά μηνύματα των παιχνιδιών χρησιμοποιήθηκε το ελεύθερο λογισμικό Audacity το οποίο επιτρέπει την ηχογράφηση καθώς και την ψηφιακή επεξεργασία του ήχου. The purpose of the diploma thesis was the development of software that aims to improve a specific set of skills for people suffering from Autism Spectrum Disorders (ASD). Firstly, the common difficulties in the daily life of a person with ASD and what are the existing software‟s were investigated. The decision on the format of the software was made based on those two parameters. Furthermore, special education teachers from ELEPAP, branch of Ioannina, were asked to give their opinion on the format of the software and if so it met the necessary specifications, the implementation process was started. In addition, in order to determine if the software is effective, an agreement was made with ELEPAP to perform an experimental procedure at the place of the Organization. For this purpose, four separate games were developed as an Android application, according to the needs of each skill for improvement. The games address to children aged from six to fifteen years old with a medium and high functioning ASD and to tablet devices. The Android Studio platform was used which allows the app development for devices running Android Operating System. Tablets were preferred over Smartphone‟s after the suggestion from the special education teachers and because of their increased usage in education for people with ASD. Lastly, the open software Audacity was used since it allows the recording and editing of the voice messages that were used in the games.en_US
dc.description.sponsorshipΕπιβλέπων καθηγητής: Παντελής Αγγελίδηςen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΚαμηνάς, Λέανδροςen_US
dc.relation.ispartofseriesαρ. εισ.;3929
dc.subjectΔΑΦ, παιχνιδοποίηση, εφαρμογή, αυτισμός, παιχνίδιen_US
dc.subjectASD, Gamification, app, autism, gameen_US
dc.titleΠαιχνιδοποίηση του Αυτισμούen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record