Καινοτομία και Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις στο Νέο Επιχειρηματικό Περιβάλλον της Κρίσης Στατιστική Μελέτη Περίπτωσης Δυτικής Μακεδονίας
View/ Open
Date
2016-03Author
Ανδρεάδου, Γεωργία Δ.
Πούλιος, Παναγιώτης Α.
Metadata
Show full item recordAbstract
Στη σύγχρονη εποχή, η επιχειρηματικότητα αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης αφού σε αυτήν τη μορφή δραστηριότητας αποδίδονται όλες οι καινοτομίες και η κάλυψη θέσεων εργασίας. Ο κατάλληλος προγραμματισμός των δραστηριοτήτων έχει ως αποτέλεσμα την επιτυχία μιας επιχείρησης.
Η ανταγωνιστικότητα, οι αλλαγές στα πρότυπα των καταναλωτών καθώς και οι μεταβολές στις συνθήκες παραγωγής ορίζουν την τελευταία δεκαετία, την καινοτομία ως τη βάση της ανάπτυξης μιας επιχείρησης καθώς και προϋπόθεση αναγνώρισης της επιχείρησης στην αγορά. Τα καινοτόμα προϊόντα και η ποιότητα αποτελούν χαρακτηριστικά στα οποία σήμερα οφείλεται η υπεροχή μιας επιχείρησης στην ανταγωνιστική οικονομία.
Για την αντιμετώπιση της ανταγωνιστικότητας, η επιχείρηση θα πρέπει διαρκώς να βρίσκεται σε εγρήγορση και να έχει την ικανότητα να εντοπίζει τις νέες τεχνολογικές γνώσεις, οι οποίες συνεχώς εξελίσσονται και να αντιμετωπίζει τα προβλήματα με στρατηγικό σχεδιασμό.
Δημιουργείται επομένως η ανάγκη ενός περιβάλλοντος θετικού για τη δημιουργία καινοτομίας, το οποίο εξαρτάται από την επικοινωνία μεταξύ των επιχειρήσεων, τα εκπαιδευτικά προγράμματα του ανθρώπινου δυναμικού, τις υποδομές για διακίνηση της πληροφορίας, το τεχνολογικό εξοπλισμό, κ.α.
Σκοπός της Διπλωματικής μας εργασίας είναι η μελέτη της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Δυτικής Μακεδονίας στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον της οικονομικής κρίσης. Τα δύο χρονικά σημεία που επιλέξαμε για τη μελέτη αυτή είναι το 2009, προτού επέλθει η οικονομική κρίση στην Ελλάδα και το 2015, όπου βρισκόμαστε στην περίοδο της οικονομικής κρίσης. Αρχικά δημιουργήσαμε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο το οποίο και αποστείλαμε σε επιχειρήσεις της Δυτικής Μακεδονίας. Στη συνέχεια με το στατιστικό πακέτο Minitab κάναμε τη στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου αυτού και καταλήξαμε σε χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με τη στάση των επιχειρήσεων απέναντι σε δράσεις καινοτομίας λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κρίση της χώρας.