Show simple item record

dc.contributor.advisorΜονοβασίλης, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΜιρκοπούλου, Βασιλική
dc.date.accessioned2022-06-28T06:41:51Z
dc.date.available2022-06-28T06:41:51Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2754
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά το επίπεδο άγχους των εκπαιδευτικών σχετικά με την τηλεκπαίδευση και εξετάζει τους παράγοντες που το προκαλούν μέσω τη χρήσης ερωτηματολογίου. Οι εκπαιδευτικοί βιώνουν συχνά άγχος και αρνητικά συναισθήματα κατά την άσκηση του επαγγέλματός τους και αυτό μπορεί να οφείλεται σε παράγοντες όπως οι αυξημένες απαιτήσεις του επαγγέλματος, ο μεγάλος αριθμός μαθητών, το γεγονός ότι αλλάζουν συχνά σχολείο, ο μεγάλος αριθμός ευθυνών, ο χαμηλός μισθός, η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής. Εκτός από τους παραπάνω παράγοντες, τα τελευταία χρόνια οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να εργαστούν από το χώρο του σπιτιού τους και να κάνουν το μάθημά εξ’ αποστάσεως διότι τα σχολεία παρέμειναν για μεγάλα διαστήματα κλειστά, λόγω της υγειονομικής κρίσης COVID-19. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 235 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Καστοριάς, που αντιστοιχεί σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% του πληθυσμού. Στο πρώτο μέρος του ερωτηματολογίου εξετάστηκαν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων και περιλαμβάνονται ερωτήσεις σχετικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για τη χρήση υπολογιστών, τη χρήση του υπολογιστή ως μέσω διδασκαλίας, τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά την τηλεκπαίδευση και τους τρόπους με τους οποίους τις αντιμετώπισαν. Το δεύτερο μέρος του ερωτηματολογίου περιελάβανε ερωτήσεις σχετικές με το άγχος που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί όταν κάνουν μάθημα εξ’ αποστάσεως με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή. Μέσω επεξηγηματικής ανάλυσης των δεδομένων, προέκυψε ότι υψηλότερα επίπεδα άγχους παρουσιάζουν: (α) οι γυναίκες εκπαιδευτικοί, (β) οι ηλικίες κάτω των τριάντα ετών, (γ) όσοι εργάζονται λιγότερο από πέντε χρόνια, αλλά και περισσότερο από τριάντα χρόνια, (δ) όσοι δεν χρησιμοποιούν τον υπολογιστή για την προετοιμασία του μαθήματος τους, ούτε σαν μέσο διδασκαλίας. Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ο αλγόριθμος Μηχανικής Μάθησης Gradient Boosting για την εκτίμηση του επιπέδου άγχους, όσο και για την διερεύνηση της σχετικής επίδρασης των διαφορετικών μεταβλητών εισόδου. Η ακρίβεια πρόβλεψης του αλγορίθμου ήταν περίπου 80% και πιο ισχυρή επίδραση, ιεραρχικά, είχαν οι μεταβλητές που αφορούν εάν οι εκπαιδευτικοί: (α) μπορούν να ερμηνεύουν τα μηνύματα του υπολογιστή κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, (β) νιώθουν ότι το υλικό που παρουσιάζει είναι ακατάλληλο, (γ) πιστεύουν ότι η προετοιμασία για την τηλεκπαίδευση είναι πολύ χρονοβόρα και (δ) χρησιμοποιούν συχνά ηλεκτρονικό υπολογιστή στη δια ζώσης διδασκαλία. Τα υπόλοιπα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος φαίνεται ότι είχαν μηδενική ή ασήμαντη επίδραση στην ακρίβεια πρόβλεψης του αλγορίθμου. Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από φορείς που δραστηριοποιούνται στην εκπαίδευση, καθώς η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο και είναι σημαντικό να προταθούν τρόποι βελτίωσης και αντιμετώπισης των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί , ώστε να μειωθεί το επίπεδο άγχος τους. This thesis investigates teachers' anxiety level during e-learning and examines the factors that cause it through the use of a questionnaire, as a research tool. Teachers often experience stress and negative emotions while practicing their profession due to factors such as increased demands, large number of students and responsibilities, low salary, lack of equipment. Moreover, during the last two years, teachers have been required to work from home and teach remotely for long periods due to the COVID-19 pandemic. A set of 235 teachers of various primary education specializations in a Greek prefecture took part in the survey, that represented more than 50% of the population. The first part of the questionnaire examined the demographic characteristics of the participants and included questions about the teachers' training on the use of computers, the use of the computer as a means of teaching, the difficulties they encountered during e-learning and the ways in which they overcame them. The second part of the questionnaire was related to the stress experienced by respondents during e-learning. Explanatory analysis of the data, revealed that higher level of stress was experienced by: (a) female teachers, (b) those under thirty years of age, (c) those who have been working either less than five years or more than thirty, (d) those who do not use the computer to prepare their lessons or as a teaching tool. A Machine Learning algorithm, Gradient Boosting, was utilized to estimate the stress level, as well as to investigate the relative effect of different input variables. The prediction accuracy of the algorithm was near 80% and the strongest effect, hierarchically, had the variables related to whether teachers: (a) can interpret computer messages during e-learning, (b) feel that the material presented is inappropriate, (c) believe that preparation for the e-class was too time-consuming, and (d) frequently use a computer as a teaching tool. The other demographic characteristics of the sample appeared to have insignificant effect on the prediction accuracy of the algorithm. The results of the study can be used by institutions involved in education, as e-learning is increasingly used, and x it is important to suggest ways to improve and address the difficulties that teachers face, in order to reduce their anxiety levels.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Δ.Π.Μ.Σ. Προηγμένες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Υπηρεσίεςen_US
dc.subjectΤηλεκπαίδευσηen_US
dc.subjectΆγχοςen_US
dc.subjectΕκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectΠανδημίαen_US
dc.subjectΈρευναen_US
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.titleΤο άγχος των εκπαιδευτικών λόγω της τηλεκπαίδευσης εν μέσω της πανδημίας Covid-19en_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record