Τμήμα Πληροφορικής
Browse by
Collections in this community
Recent Submissions
-
Στατιστική συμπερασματολογία με χρήση της γλώσσας προγραμματισμού R
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024)Η συγκεκριμένη εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Πτυχιακή Εργασία» για το ακαδημαϊκό χειμερινό εξάμηνο 2023-2024, με θέμα την γλώσσα προγραμματισμού R και την Στατιστική Συμπερασματολογία. Αποτελείται από ένα ... -
Επισκόπηση των προσαρμοστικών υπηρεσιών ροής πολυμέσων σε δίκτυα επόμενης γενιάς
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024)Η πτυχιακή εργασία αυτή εξετάζει τις προσαρμοστικές υπηρεσίες ροής πολυμέσων σε δίκτυα επόμενης γενιάς, εστιάζοντας στη διαχείριση της Ποιότητας Εμπειρίας (Quality of Experience - QoE) μέσω της χρήσης τεχνολογιών Δικτύωσης ... -
Σχεδίαση και ανάπτυξη διαδραστικής πολυμεσικής εφαρμογής τουριστικού οδηγού πόλης, σε περιβάλλον κινητών συσκευών Android, με χρήση τεχνολογιών αξιοποίησης της γεωγραφικής θέσης, μεικτής πραγματικότητας και τρισδιάστατων απεικονίσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024-11)Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τις τεχνολογίες «εκτεταμένης πραγματικότητας» (Extended Reality). Πιο συγκεκριμένα, τις τεχνολογίες της επαυξημένης (Augmented Reality – AR), μεικτής (Mixed Reality – MR) και εικονικής ... -
Η τεχνητή νοημοσύνη στο ευρωπαϊκό δίκαιο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024-10)Η παρούσα ολοκληρωμένη εξερεύνηση εμβαθύνει στο περίπλοκο τοπίο της ευρωπαϊκής νομοθεσίας που περιβάλλει την τεχνητή νοημοσύνη (AI) και τις εφαρμογές της σε διάφορους τομείς. Ξεκινά με την ανάλυση των οδηγιών και των ... -
Ηacking techniques που χρησιμοποιούνται και καθορίζονται στο χώρο του cybersecurity σαν anonymous τεχνικές διείσδυσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024-11-04)Οι Anonymous είναι μια διεθνής, αποκεντρωμένη ομάδα χάκερς και ακτιβιστών που έχουν αφήσει ανεξίτηλο σημάδι στην ιστορία του διαδικτύου και της κοινωνικής δικαιοσύνης. Οι Anonymous, που εμφανίστηκαν στις αρχές της δεκαετίας ... -
Ανάπτυξη μοντέλου μηχανικής όρασης για τον έλεγχο τεστ πολλαπλής επιλογής
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024-10)Αυτή η διατριβή διερευνά την εφαρμογή και την εκπαίδευση του YOLOv8 (You Only Look Once) για εργασίες ανίχνευσης αντικειμένων. Καλύπτουμε την προεπεξεργασία των συνόλων δεδομένων χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως η θόλωση και ... -
Ασφάλεια μικροτσίπ: ανακάλυψη και διαχείριση ευπαθειών σε συσκευές Apple
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024)Η παρούσα πτυχιακή εργασία εστιάζει στην ανάλυση και βελτίωση της ασφάλειας των μικροτσίπ που χρησιμοποιούνται στις συσκευές της Apple, εστιάζοντας ειδικότερα στη διαδικασία ανακάλυψης και διαχείρισης ευπαθειών. Η ασφάλεια ... -
Η χρήση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην αποστολή των μουσείων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024)Κατά την διάρκεια της πανδημίας του COVID-19 όλοι οι άνθρωποι υποχρεώθηκαν να εξοικειωθούν με την χρήση της τεχνολογίας προκειμένου να εξυπηρετηθούν σε υπηρεσίες που πριν υπηρετούνταν διά ζώσης. Η χρήση της τεχνολογίας ... -
Σχεδιασμός και δημιουργία εφαρμογής για την διάγνωση της κατάθλιψης με Visual Prolog
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024-11)Η κατάθλιψη αποτελεί μια από τις πιο διαδεδομένες και συχνότερα εμφανιζόμενες ψυχικές διαταραχές της εποχής μας, αφού μετά τον 20ο αιώνα το ποσοστό εμφάνισης των συμπτωμάτων που τη συνοδεύουν ολοένα και αυξάνεται. Παράλληλα, ... -
Εφαρμογή κινητής συσκευής και σχετικού πληροφοριακού συστήματος για το νομό Κοζάνης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024-10)Στο πλαίσιο αυτής της πτυχιακής εργασίας δημιουργήθηκε μια εφαρμογή Andrοid για smartphοnes συσκευές με όνομα Travel Kοzani που αφορά τον νομό Κοζάνης. Η εφαρμογή έχει σχεδιαστεί με στόχο την παροχή πληροφοριών στους χρήστες ... -
Χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην ιατρική
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024-10)Το θέμα της πτυχιακής εργασίας είναι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον τομέα της ιατρικής για τη διεξαγωγή διαγνώσεων. Χρησιμοποιούνται αλγόριθμοι μηχανικής όρασης Transfer Learning και αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης για ... -
Μελέτη, υλοποίηση και εργαστηριακή ανάλυση επικοινωνιακών συστημάτων οπτικών ινών σε περιβάλλον Matlab/Simulink
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024-10)Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία εξετάζει την μελέτη και την υλοποίηση επικοινωνιακών συστημάτων οπτικών ινών και διατρέχει ένα μέρος εργαστηριακών αναλύσεων με το πρόγραμμα Matlab/Simulink. Στο πρώτο κεφάλαιο, προβάλλονται ... -
Δημιουργία πληροφοριακού συστήματος για την πρόβλεψη τιμών σε προϊόντα του πρωτογενή τομέα με χρήση γνώσεων ανάλυσης δεδομένων και μηχανικής μάθησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024-10)Η πρόβλεψη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εκτίμηση μελλοντικών συμβάντων καθώς και της πιθανότητας εμφάνισης ενός αποτελέσματος. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την εκτίμηση μελλοντικών απαιτήσεων ή για την εκτέλεση ... -
Μάθηση μέσω βίντεο για τη διδασκαλία της Πληροφορικής Β´ Γυμνασίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Δ.Π.Μ.Σ. Προηγμένες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Υπηρεσίες, 2024-10)Η παρούσα εργασία στο πρώτο μέρος της εξετάζει την αποτελεσματικότητα της μάθησης μέσω βίντεο εν γένει, και στο δεύτερο μέρος της παρουσιάζεται μία εφαρμογή που διαθέτει βιντεομαθήματα για τη διδασκαλία της Πληροφορικής ... -
Οι δυνατές χρήσεις του ChatGPT για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης στην εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Δ.Π.Μ.Σ. Προηγμένες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Υπηρεσίες, 2024-09)Στο παρόν πόνημα, εξετάζονται ορισμένοι από τους τρόπους με τους οποίους το λογισμικό παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT δύναται να συνδράμει στην διαπαιδαγώγηση γύρω τα θέματα της βιώσιμης ανάπτυξης, ενώ έρχονται ... -
Εφαρμογή παροχής ιατρικής φροντίδας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024-10)Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία στοχεύει στην ανάπτυξη εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα που απευθύνεται στη διαχείριση ιατρικής περίθαλψης. Η εφαρμογή επιτρέπει στους χρήστες την καταγραφή και διαχείριση των φαρμάκων τους, ... -
Πληροφοριακό σύστημα ξενοδοχείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024-10)Η παρούσα εργασία, εξετάζει τη δημιουργία ενός πληροφοριακού συστήματος για ξενοδοχεία. Στη σημερινή εποχή, η τεχνολογία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο ... -
Αλγόριθμοι συσταδοποίησης σε δίκτυα smart-grid
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024-09)Οι αλγόριθμοι συσταδοποίησης σε έξυπνα δίκτυα ενέργειας αποτελούν κρίσιμο εργαλείο για τη διαχείριση και την ανάλυση των δεδομένων που παράγονται από τις συσκευές και τα συστήματα παραγωγής ενέργειας. Οι αλγόριθμοι αυτοί ... -
Σχεδίαση και ανάπτυξη διαδραστικής εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας (AR) σε περιβάλλον κινητών συσκευών Android (για την ξενάγηση στην πόλη της Καστοριάς), με αξιοποίηση τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας και τρισδιάστατων απεικονίσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024-09)Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία έχει ως θέμα την ανάπτυξη μίας εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality - AR) με τίτλο “Kastoria3D”, για έξυπνες κινητές συσκευές σε περιβάλλον Android, για την ενίσχυση της ... -
Ανάπτυξη και σχεδιασμός παιχνιδιού με μηχανή Unity
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής, 2024-07)Σε αυτή τη πτυχιακή θα αναπτύξουμε και θα σχεδιάσουμε ένα παιχνίδι 3d με την πλατφόρμα της Unity Engine 3D. Τα πρώτα κεφάλαια ξεκινούν με μια ιστορική αναδρομή στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών, αλλά και πως αυτά ξεκίνησαν ...