Show simple item record

dc.contributor.authorΚωνσταντίνου, Χριστίνα
dc.date.accessioned2022-06-28T09:54:48Z
dc.date.available2022-06-28T09:54:48Z
dc.date.issued2022-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2756
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αποτυπώνει την προσπάθεια εισαγωγής της ρομποτικής στην Ευέλικτη Ζώνη, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, μέσω μίας νέας διδακτικής προσέγγισης, αυτής της διδασκαλίας μέσω Project. Ο σχεδιασμός του Project μας έγινε με βάση την πλατφόρμα LEGO We Do 2.0 και τις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την οδική ασφάλεια, για την Ε΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου. Συγκεκριμένα στο πρώτο σκέλος του Project μας πραγματοποιήσαμε με τη διαλογική μέθοδο και με εκπαιδευτικά φυλλάδια και αφίσες μάθημα για την οδική ασφάλεια, στα πλαίσια του 2ου κεφαλαίου (η ζωή στην πόλη) του μαθήματος της Γλώσσας. Για το δεύτερο σκέλος χρησιμοποιήσαμε την πλατφόρμα εκπαιδευτικής ρομποτικής LEGO We Do 2.0, που έχει σχεδιάσει η εταιρία LEGO για παιδιά από 7 ετών και πάνω. Εκμεταλλευτήκαμε την ποικιλία σε δομικά συστατικά που παρέχει (τουβλάκια, κινητήρες, αισθητήρες και άλλα εξαρτήματα) για να δημιουργήσουμε προγραμματιζόμενα ρομπότ αυτοκίνητα. Με το ειδικό λογισμικό που συνοδεύει την πλατφόρμα, μέσα από μια πολύ εύκολη στην κατανόηση και την λειτουργία διεπαφή, προγραμματίσαμε της κατασκευές μας, ώστε να προσομοιάσουν την κυκλοφορία σε μια τυπική γειτονιά της πόλης. Από την παρατήρηση όλων των σταδίων του Project, τη συζήτηση και τις απαντήσεις των μαθητών στα ερωτηματολόγια βγάζουμε το συμπέρασμα ότι η εκπαιδευτική ρομποτική πέρα από την εμπλοκή των μαθητών στο μάθημα προσέφερε την ευκαιρία να αναπτυχθούν και κοινωνικές δεξιότητες στους μαθητές, μέσα από την εργασία τους σε ομάδες. Τέλος με την ολοκλήρωση του Project διαπιστώσαμε ότι περισσότεροι από οκτώ στους δέκα μαθητές, που πήραν μέρος σε αυτό, θα ήθελαν περισσότερα μαθήματα, στο ωρολόγιο πρόγραμμα, να διδάσκονται με τη βοήθεια της εκπαιδευτικής ρομποτικής. The present work reflects the effort to introduce robotics in the Flexible Zone, in Primary Education, through a new didactic approach, teaching through a Project. The design of our Project was based on the LEGO We Do 2.0 platform and the instructions of the Institute for Educational Policy for Road Safety, for the 5th grade of Primary School. Specifically, in the first part of the Project, we conducted a lesson on road safety with the interactive method and with educational leaflets and posters, within the framework of the 2nd chapter (life in the city) of the Greek Language lesson. For the second part we used the educational robotics platform LEGO We Do 2.0, designed by LEGO for children aged 7 and over. We took advantage of the variety of building components it provides (bricks, motors, sensors and other components) to create programmable robot cars. With the special software that accompanies the platform, through a very easy to understand and operate interface, we have programmed our constructions to simulate the traffic in a typical neighborhood of the city. From the observation of all stages of the Project, the discussion and the answers of the students to the questionnaires we conclude that the educational robotics beyond the involvement of the students in the lesson offered the opportunity to develop social skills in the students, through their work in groups. Finally, with the completion of the Project, we found that more than eight out of ten students who took part in it, would like more lessons, in the timetable, to be taught with the help of educational robotics.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Δ.Π.Μ.Σ. Προηγμένες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Υπηρεσίεςen_US
dc.subjectΕκπαιδευτική ρομποτικήen_US
dc.subjectΕυέλικτη ζώνηen_US
dc.subjectΔημοτικό σχολείοen_US
dc.titleΗ ρομποτική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: μια μελέτη περίπτωσης στην ευέλικτη ζώνη του δημοτικού σχολείουen_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record