Show simple item record

dc.contributor.advisorΜιχάλας, Άγγελος
dc.contributor.authorΤσιρανίδου, Σοφία
dc.date.accessioned2022-06-28T11:06:30Z
dc.date.available2022-06-28T11:06:30Z
dc.date.issued2022-04-16
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2759
dc.description.abstractΈνα θέμα που απασχολεί έντονα την ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα είναι η διασφάλιση της ποιότητας ζωής των ατόμων με αναπηρία και πιο συγκεκριμένα όσων βρίσκονται στο Φάσμα του Αυτισμού. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού θεωρείται πολύ σημαντική η κατάκτηση των δεξιοτήτων καθημερινής ζωής προκειμένου να διασφαλιστεί η ανεξαρτησία των ατόμων αυτών. Μια πολυσυζητημένη μέθοδος για τη διδασκαλία αυτών των δεξιοτήτων, η οποία αξιοποιεί την χρήση των ΤΠΕ, είναι το Video Modeling. Στην παρούσα ερευνητική εργασία αφού αναλύθηκαν οι διάφοροι τύποι του Video Modeling έγινε προσπάθεια να ερευνηθεί η άποψη των εκπαιδευτικών ειδικής εκπαίδευσης απέναντι στην μέθοδο αυτή για την διδασκαλία δεξιοτήτων καθημερινής ζωής σε μαθητές με ΔΑΦ. Για τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα στην οποία συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί ειδικής εκπαίδευσης από διάφορα σχολεία της χώρας μας. Τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά με την πλειοψηφία αυτών να έχει θετική στάση απέναντί της. Από την έρευνα προέκυψαν τα εξής συμπεράσματα: ότι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία θεώρησαν δυσκολότερη την εφαρμογή της μεθόδου και ότι οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή της είναι η δυνατότητα παρακολούθησης σχετικών επιμορφωτικών προγραμμάτων και η παροχή κατάλληλου εξοπλισμού από την σχολική μονάδα. An important issue which concerns the Greek educational society is ensuring the quality of life of people with disabilities and more specifically people with the Autism Spectrum Disorder. For the implementation of this purpose, the acquisition of daily life skills is considered very important in order to ensure the independence of these individuals. A debated method for teaching these skills, which utilizes the use of ICT, is Video Modeling. In the present research work, after analyzing the various types of Video Modeling, an attempt was made to investigate the view of special education teachers towards this method for teaching daily life skills to students with ASD. For this purpose, a qualitative research was conducted in which 10 special education teachers from various schools in our country participated. The results were encouraging with the majority of them having a positive attitude towards it. The research concluded that the teachers who are not accustomed to technology considered it more difficult to apply the method and that the conditions for its application are the ability to attend relevant training programs and the provision of appropriate equipment by the school.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Δ.Π.Μ.Σ. Προηγμένες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Υπηρεσίεςen_US
dc.subjectΔιαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)en_US
dc.subjectΔεξιότητες καθημερινής ζωήςen_US
dc.subjectVideo Modelingen_US
dc.subjectΣτάσηen_US
dc.titleΣτάσεις των εκπαιδευτικών ειδικής εκπαίδευσης απέναντι στην μέθοδο Video Modeling για την εκπαίδευση των μαθητών με ΔΑΦ σε δεξιότητες καθημερινής ζωήςen_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record