Show simple item record

dc.contributor.authorΓκεκτσιάν, Ταμάρα
dc.date.accessioned2022-07-04T09:45:30Z
dc.date.available2022-07-04T09:45:30Z
dc.date.issued2022-06-23
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2774
dc.description.abstractΗ Παιδική Λογοτεχνία έχει γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη τις τελευταίες δεκαετίες και έχει αποδειχθεί επιστημονικά η ύψιστη αξία της στην ολόπλευρη καλλιέργεια και ενδυνάμωση της προσωπικότητας του παιδιού καθώς και στη συναισθηματική του ανάπτυξη. Η παρούσα εργασία αναφέρεται στην Παιδική Λογοτεχνία και συγκεκριμένα κατά πόσο η φαντασία και η περιπέτεια, που υπερισχύουν στα παιδικά αναγνώσματα, επηρεάζουν τον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών. Προηγείται βέβαια η ανάλυση των ορισμού της Παιδικής Λογοτεχνίας και η ιστορική της ανασκόπηση. Αναλύεται παράλληλα και η διδασκαλία της Παιδικής Λογοτεχνίας στο Δημοτικό Σχολείο και κατά πόσο της δίνεται η πρέπουσα σημασία. Λόγος γίνεται και για τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, για τη συναισθηματική νοημοσύνη και για τα στάδια συναισθηματικής ανάπτυξης. Η Λογοτεχνία του φανταστικού και η Λογοτεχνία της περιπέτειας είναι δύο είδη της Παιδικής Λογοτεχνίας που συχνά συναντώνται ταυτόχρονα και συνυπάρχουν αρμονικά. Παρατηρείται λοιπόν ότι η ο συναισθηματικός κόσμος των παιδιών είναι επιρρεπής στις επιδράσεις που ασκεί ένα τέτοιο λογοτεχνικό βιβλίο. Μέσα από την περιπέτεια τα παιδιά ταυτίζονται με την αγωνία και τα προβλήματα των ηρώων μπαίνουν στη θέση τους και συμπάσχουν. Μέσω της φαντασίας διεγείρεται η περιέργεια τους, ξεφεύγουν από έναν ρεαλιστικό κόσμο και μεταφέρονται σε κόσμους φανταστικούς που είναι τόσο ορθά δομημένοι που βιώνουν τους νέους κανόνες και συνθήκες με φυσικότητα. Μακριά από ηθικοδιδακτικά κείμενα, τα παιδιά επηρεάζονται, ταυτίζονται, εμπλέκονται, προβληματίζονται, αναρωτιούνται, παρηγοριούνται, ανακουφίζονται, συγκρίνουν, εφευρίσκουν λύσεις για τα δικά τους προβλήματα, αλλάζει η οπτική τους και απολαμβάνουν την ανάγνωση σε βαθμό που πλέον αναζητούν και μόνα τους τα κατάλληλα για εκείνα κείμενα. Ως μελέτη περίπτωσης χρησιμοποιείται η γνωστή σειρά «Χάρι Πότερ» που έχει αγαπηθεί παγκοσμίως όσο λίγα βιβλία. Είναι η κατεξοχήν σειρά βιβλίων που εναρμονίζεται η περιπέτεια και η φαντασία. Αν και πλέον οι επιλογές που έχουν τα παιδιά στον ελεύθερο τους χρόνο είναι πολλές και ενδιαφέρουσες, όπως για παράδειγμα διαδίκτυο και τηλεόραση, είναι πράγματι αξιοσημείωτο το ενδιαφέρον που έδειξαν στα βιβλία της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ και πόσο πολύ τους επηρέασαν και ταυτίστηκαν με τους λογοτεχνικούς χαρακτήρες. Μετά την ανάγνωση της ιστορίας του Χάρι Πότερ, τα παιδιά δεν είναι πλέον τα ίδια, κάτι αλλάζει. Αλλάζει η συνείδηση τους, οι πεποιθήσεις τους, η στάση και η φιλοσοφία τους απέναντι στον κόσμο και την ίδια τη ζωή. Children's Literature has experienced significant growth in recent decades and has been scientifically proven its highest value in the all-round cultivation and strengthening of the child's personality as well as in his emotional development. This thesis refers to Children's Literature and specifically whether imagination and adventure, which prevail in children's readings, affect the emotional world of children. It is, of course, preceded by the analysis of the definitions of Children's Literature and its historical review. At the same time, the teaching of Children's Literature in primary school is analyzed and whether it is given the proper importance. There is also talk about the emotional development of children, about emotional intelligence and about the stages of emotional development. The Literature of the Fantastic and the Literature of Adventure are two genres of Children's Literature that often meet at the same time and coexist harmoniously. It is therefore observed that the emotional world of children is prone to the influences exerted by such a literary book. Through adventure, children identify with the suspense and the problems of the heroes fall into place and empathize. Through imagination, their curiosity is stimulated, they escape from a realistic world and are transferred to imaginary worlds that are so well structured that they experience the new rules and conditions with naturalness. Far from moralistic texts, children are influenced, identified, involved, concerned, wondering, comforting, relieving, comparing, inventing solutions to their own problems, changing their perspective and enjoying reading to an extent that they now seek on their own the appropriate texts. As a case study, the well-known "Harry Potter" series is used, which has been loved worldwide as few books. It is the pre-eminent series of books that harmonizes adventure and imagination. Although now the choices that children have in their free time are many and interesting, such as internet and television, it is indeed remarkable the interest they showed in J.'Κs Rowling books and how much they influenced them and identified with the literary characters. After reading the story of Harry Potter, the children are no longer the same, something changes. Changing their consciousness, their beliefs, their attitude and their philosophy towards the world and life itself.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subject1. Παιδική Λογοτεχνία, 2. Συναισθηματικός κόσμος παιδιών 3. Χάρι Πότερ 4. Λογοτεχνία του φανταστικού/περιπέτειας 1. Children's Literature 2. Children's emotional world 3. Harry Potter 4. Literature of the fantastic/adventureen_US
dc.titleΗ φαντασία και η περιπέτεια στην Παιδική Λογοτεχνία και η επίδρασή τους στο συναισθηματικό κόσμο των παιδιών. Μελέτη περίπτωσης: Το φαινόμενο του Χάρι Πότερ.en_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record