Show simple item record

dc.contributor.authorΠανταζή, Αθηνά
dc.date.accessioned2022-07-04T10:26:43Z
dc.date.available2022-07-04T10:26:43Z
dc.date.issued2022-06-22
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2776
dc.description.abstractΣτη προκείμενη διπλωματική εργασία επιχειρείται μια προσέγγιση στον κόσμο του Ραδιοφώνου, τη σχέση του με τη Λογοτεχνία και ειδικότερα το Radio Drama. Η εργασία δομείται σε πέντε κεφάλαια. Κατά το πρώτο κεφάλαιο εξετάζεται το ραδιόφωνο στην ιστορική του διάσταση, ξεκινώντας από την εφεύρεσή του, συνεχίζοντας με τη πορεία του στον κόσμο και φτάνοντας στην Ελλάδα, όπου παρουσιάζεται μια αναδρομή στην ελληνική ραδιοφωνία. Για τη σχέση της ραδιοφωνίας με τη λογοτεχνία γίνεται λόγος στο δεύτερο κεφάλαιο. Λογοτεχνικά έργα, ποιήματα, πεζά, θεατρικά έγιναν κομμάτι της ραδιοφωνίας. Προγράμματα κι εκπομπές συνέβαλαν και συμβάλλουν στη πνευματική και πολιτιστική ανάπτυξη του πληθυσμού. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στο Δεύτερο και Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, τα οποία έπαιξαν ιδιαίτερο ρόλο στο πολιτιστικό γίγνεσθαι. Το τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται στη γλώσσα του μέσου αυτού, τα ιδιαίτερα γνωρίσματά του και τα μηνύματα που μεταδίδει. Κατά το τέταρτο κεφάλαιο γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης του Radio Drama. Παρουσιάζεται βιβλιογραφικά η έννοια και η ιστορία του καθώς και τα χαρακτηριστικά του γνωρίσματα. Προσεγγίζεται θεωρητικά και βιβλιογραφικά το είδος του και επιχειρείται η ερμηνευτική προσέγγιση μεταξύ του συμβατικού (επί σκηνής) θεατρικού έργου και του ραδιοφωνικού (ακουστικού) θεατρικού έργου. «Τρυπώνοντας» σε ένα Radio Drama και περιγράφοντας τη διαδικασία και τη πορεία παραγωγής του είναι ο τίτλος του πέμπτου και τελευταίου κεφαλαίου όπου «Το Πάτωμα» της Ζέτης Φίτσιου γίνεται αντικείμενο περιγραφής και ανάλυσης. Η παρούσα εργασία απευθύνεται στους λάτρεις του ραδιοφώνου και της λογοτεχνίας, είτε είναι δημιουργοί είτε παραγωγοί είτε απλοί ακροατές. In this dissertation an attempt is made to approach the world of radio, its relationship with Literature and particularly Radio Drama. The work is structured in five chapters. The first chapter examines radio in its historical dimension, starting with its invention, continuing its course in the world and reaching Greece, where a flashback to Greek radio is presented. The relationship between radio and literature is discussed in the second chapter. Literary works, poems, short stories, theatrical plays became part of the radio. Radio programs and shows have contributed and continue to contribute to the intellectual and cultural development of the population. Special mention is made of the Second and Third Program of the Greek Radio, which played a special role in the cultural development. The third chapter deals with the language of this medium, its features and the messages it conveys. In the fourth chapter an attempt is made to approach Radio Drama. Its meaning and history as well as its characteristics are presented in the literature. The genre is approached theoretically and bibliographically and the interpretive approach between the conventional (on stage) theatrical work and the radio (acoustic) theatrical work is attempted. "Basting" in a Radio Drama and describing the process and the course of its production is the title of the fifth and last chapter where "To Patoma" (The Floor) by Zeti Fitsiou becomes the object of description and analysis. This work is aimed at lovers of radio and literature, whether they are creators, producers or ordinary listeners.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectραδιόφωνο, radio drama, ραδιοφωνικό θέατρο, λογοτεχνία, μαγεία, φαντασία, εκπομπή, πρόγραμμα, ραδιοφωνικό έργο, σενάριο, κείμενο, radio, radio drama, Radio Theater, literature, magic, imagination, show, program, radio show, script, texten_US
dc.titleΛογοτεχνία και ραδιόφωνο. Η Δημιουργική Γραφή στο ραδιόφωνο Radio Dramaen_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record