Show simple item record

dc.contributor.authorΜΑΜΟΥΧΑ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
dc.date.accessioned2022-07-25T11:47:21Z
dc.date.available2022-07-25T11:47:21Z
dc.date.issued2022-06-22
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2781
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική στοχεύει στην ανάδειξη των ελληνικών τηλεοπτικών σειρών ως διδακτικό εργαλείο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα προτείνει την ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία συνδυαστικά με τη Σεναριακή Γραφή τονίζοντας τα οφέλη και τον ενισχυτικό τους ρόλο στην κατανόηση της θεωρίας της Λογοτεχνίας. Μέσα από ένα ευρύ φάσμα διαθεματικών και διακαλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, προσαρμοσμένων στο νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Λογοτεχνίας του Λυκείου (2021), η εργασία παρέχει στον/στην εκπαιδευτικό ένα διαφοροποιημένο εκπαιδευτικό εργαλείο προς άμεση αξιοποίησή του. Οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν ερωτήσεις κατανόησης και τεχνικής, ερωτήσεις επικοινωνιακού χαρακτήρα και ηθικό-φιλοσοφικού στοχασμού. Οι μαθητές/-τριες κατανοούν έννοιες δυσνόητες, έρχονται αντιμέτωποι/-ες με κοινωνικές παθογένειες και ευαίσθητα θέματα, αντιλαμβάνονται τις αλληλεπιδράσεις των ανθρώπινων σχέσεων και προχωρούν σε συνδέσεις με τη ζωή καθιστώντας τους ενεργούς και ευαισθητοποιημένους πολίτες. Η Δημιουργική Γραφή με τον παιγνιώδη και γνωστικό της χαρακτήρα είναι συμμέτοχος στο έργο. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η αξία της ψυχαγωγίας που με τη θέαση των τηλεοπτικών αποσπασμάτων λειτουργούν απελευθερωτικά αποσυμπιέζοντας συναισθηματικά τα παιδιά. Ακόμη, η αποκωδικοποίηση των οπτικοακουστικών μηνυμάτων και η δημιουργία πρωτότυπου υλικού συντελεί και στην προσωπική τους ανάπτυξη. Η ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης, το θάρρος της έκφρασης, ο εποικοδομητικός διάλογος και ανταλλαγή απόψεων σε κλίμα σεβασμού ενισχύονται στις γόνιμες συνθήκες που δημιουργούν οι δραστηριότητες. Παρόμοια, η κριτική σκέψη και η δόμηση του προσωπικού αξιακού τους κώδικα ευδοκιμούν σε περιβάλλοντα όπου τα παιδιά λαμβάνουν ερεθίσματα που εμπλέκουν τις αισθήσεις και εμπίπτουν στα ενδιαφέροντά τους. Η πρόταση της διπλωματικής δεν είναι η αντικατάσταση της Λογοτεχνίας από τις τηλεοπτικές σειρές, αλλά η κατάθεση ενός χρήσιμου εργαλείου με παιδαγωγική διάσταση που συμβάλει στην κατανόηση της Λογοτεχνίας και την προώθηση της Φιλαναγνωσίας Τα είδη των χαρακτήρων και τα γνωρίσματά τους, οι αλληλεπιδράσεις και οι συγκρούσεις και οι θέσεις ισχύος, ο σκηνικός χώρος και τα θέματα που θίγονται διευκολύνουν τις συσχετίσεις όχι μόνο με τη Λογοτεχνία αλλά και τη ζωή. Άλλωστε, η δημιουργία κριτικά σκεπτόμενων ανθρώπων είναι αλληλένδετη τόσο με τη μετατροπή κριτικών αναγνωστών/-στριών από απλούς/-ες αναγνώστες/-στριες όσο και με τη μετατροπή των θεατών σε θεατές κριτικούς. The present dissertation aims at the promotion of Greek television series as a teaching tool in Secondary Education. At the same time it proposes their integration in the educational process in combination with Script Writing, emphasizing their benefits and supporting role in the understanding of the theory of Literature. Through a wide range of interdisciplinary and inter-artistic activities, adapted to the new Lyceum Literature Curriculum (2021), the paper provides teachers with a differentiated educational tool which they may immediately utilize. Students grasp difficult concepts, are confronted with forms of social pathogeny and sensitive issues, understand interaction between human relationships and make connections with life, thus becoming active and socially aware citizens. Creative Writing, thanks to its playful and cognitive character is a participant in the project. Particular importance is placed on the value of entertainment, whose function in regards to children, via their watching TV series excerpts, is liberating and emotionally decompressing. In addition, decoding of audiovisual messages and creation of original material contribute to children’s personal development. Self-confidence growth, the courage of one’s convictions, constructive dialogue and exchange of views in a spirit of respect are enhanced within the fertile conditions created by the activities. Similarly, critical thinking and the structuring of one’s personal moral code thrive in environments where children are stimulated through the senses and their own interests. The dissertation’s purpose is not to replace Literature with TV series, but to introduce a useful tool with a pedagogical dimension, which contributes to the understanding of Literature and fosters love of reading. The types of characters and their features, interaction and conflicts as well as positions of power, the setting and the issues raised facilitate correlations not only with Literature but also with life. After all, the creation of critically minded people interconnects both with the transformation of ordinary readers into critical readers and that of mere spectators into spectator critics.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subject1. Δημιουργική και Σεναριακή Γραφή 2. Χαρακτήρες 3. ελληνικές τηλεοπτικές σειρές 4. Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Λογοτεχνίας Λυκείου 1. Creative Writing & Screenplay 2. Characters 3. Greek TV series 4. National Literature Curriculum for Lyceumen_US
dc.titleΑπό τη Δημιουργική στη Σεναριακή Γραφή: Διδάσκοντας χαρακτήρες μέσα από ελληνικές τηλεοπτικές σειρές με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Λογοτεχνίας Λυκείου (2021)en_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record