dc.description.abstract | Η εκπαιδευτική ρομποτική έχει κάνει δυναμική είσοδο τα τελευταία χρόνια στην
διαδικασία της μάθησης και έχει επιφέρει μεγάλες αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας. Χρησιμοποιείται τόσο ως αντικείμενο διδασκαλίας όσο και ως μέσο για την διδασκαλία άλλων μαθημάτων όπως οι Φυσικές Επιστήμες, τα Μαθηματικά, η Γλώσσα κα γενικότερα οι Τέχνες. Παρέχει την δυνατότητα να γίνεται με παιγνιώδη τρόπο η μάθηση και να διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών, ενισχύοντας παράλληλα την συνεργασία και την δημιουργικότητά τους.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της σημασίας της χρήσης της ρομποτικής πλατφόρμας του Bee-Bot για την διδασκαλία του μαθήματος της Γλώσσας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας 4 και 5 ετών με την δημιουργία κατάλληλων εκπαιδευτικών σεναρίων προσαρμοσμένα στις ανάγκες του μαθήματος και η στάση των παιδιών απέναντι στην Νέα Τεχνολογία.
Η ερευνητική προσέγγιση είχε τα χαρακτηριστικά της μελέτης περίπτωσης και έλαβε χώρα σε Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών. Συμμετείχαν συνολικά 11 παιδιά (6 αγόρια και 5 κορίτσια) νηπιακής ηλικίας και η έρευνα διήρκησε περίπου 2 μήνες.
Απαντήθηκαν τα ερευνητικά ερωτήματα που αφορούσαν το κατά πόσο μπορεί η ρομποτική πλατφόρμα του Bee-Bot να επιδράσει θετικά στην διδασκαλία του μαθήματός της Γλώσσας, τον βαθμό που τα παιδιά κατάφεραν να υλοποιήσουν τους στόχους των δραστηριοτήτων, τις τυχόν δυσκολίες που αντιμετώπισαν αλλά και τα συναισθήματα που ένιωσαν.
Με την ολοκλήρωση και μελέτη της έρευνας, τα αποτελέσματα έδειξαν πως η ρομποτική πλατφόρμα Bee-bot επιδρά θετικά και διευκολύνει την διδασκαλία της Γλώσσα στα μικρά παιδιά. Εμπέδωσαν ικανοποιητικά κάποιες βασικές έννοιες, κατάφεραν να συνεργαστούν ομαλά και κατανόησαν με ευκολία το προγραμματιστικό περιβάλλον του Bee-bot. Παρά τις δυσκολίες στον χειρισμό που αντιμετώπισαν αρχικά, υλοποίησαν τους στόχους και ενθουσιάστηκαν με την προσθήκη του Bee-bot στην διαδικασία κατάκτησης της γνώσης.
Educational robotics has made a dynamic entry in recent years in learning process and has brought about great changes in the way of teaching. It is used both as a teaching object and as a means for teaching other subjects such as Science, Mathematics, Greek Language and the Arts in general. It provides the opportunity to learn in a playful way and to maintain the undiminished interest of students, while enhancing their cooperation and creativity.
The purpose of this study is to investigate the importance of using the robotic platform of Bee-Bot for the teaching of Greek language to preschool children aged 4 and 5 years by creating appropriate educational scenarios tailored to the needs of the lesson and the attitude of children towards in New Technology.
The research approach had the characteristics of a case study and took place in a Center for Creative Employment of Children. A total of 11 children (6 boys and 5 girls) of infancy participated and the research lasted approximately 2 months.
The research questions were answered as to whether the Bee-Bot robotic platform can have a positive effect on the teaching of the Greek Language, the extent to which the children managed to achieve the goals of the activities, the difficulties they encountered and their emotions.
After completing and studying the research, the results showed that the robotic Bee-bot platform has a positive effect and facilitates the teaching of Greek Language to young children. They satisfactorily consolidated some basic concepts, managed to work together smoothly and easily understood the programming environment of Bee-bot. Despite the handling difficulties they initially encountered, they achieved the goals and were thrilled with the addition of the Bee-bot to the knowledge acquisition process. | en_US |