Show simple item record

dc.contributor.authorΚατσούγιας, Δημήτριος
dc.date.accessioned2022-11-02T13:25:57Z
dc.date.available2022-11-02T13:25:57Z
dc.date.issued2018-07
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2958
dc.description1 οπτική δισκέτα λέϊζερ Η/Υ (4 3/4 ίν.)en_US
dc.description.abstractΑντικείμενο αυτής της διπλωματικής είναι να μελετήσει τους πόρους (RBVresource based view) που χρειάζεται να έχει μια μικρομεσαία επιχείρηση προκειμένου να αναπτύξει μια υπεύθυνη καινοτομία. Χρησιμοποιώντας την περίπτωση κάποιων συγκεκριμένων εταιρειών που θα αναφερθούμε παρακάτω, η παρούσα εργασία αναλύει το ποιοι πόροι απαιτούνται για να οδηγήσουν σε μια υπεύθυνη καινοτομία. Μέσα από μια ποιοτική ανάλυση (QCA-quantitative content analysis) και σύγκριση τριών διαφορετικών περιπτώσεων καινοτομίας προσπαθούμε να εντοπίσουμε ποιοι πόροι είναι απαραίτητοι και με ποιους πόρους μπορούμε να αντικαταστήσουμε κάποιους άλλους έτσι ώστε μια ΜΜΕ να φτάσει στον απώτερο και κύριο στόχο της που είναι η υλοποίηση μιας υπεύθυνης καινοτομίας. Ο σκοπός επομένως της συγκεκριμένης εργασίας είναι να ασχοληθεί με ένα θέμα το οποίο έχει εξελιχθεί σε ένα βασικό και κυρίαρχης σημασίας ζήτημα της Ευρώπης, αυτό της υπεύθυνης καινοτομίας. Τις τελευταίες δεκαετίες και κυρίως τα τελευταία χρόνια η ξέφρενη τεχνολογική πρόοδος και κυρίως αυτή των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας, όπου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα ότι σχετίζεται με το διαδίκτυο έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας, διαμορφώνει όλο και μεγαλύτερες αμφιβολίες σχετικά με την ιδιωτικότητα και για το πόσο τα προσωπικά μας δεδομένα διατρέχουν κάποιο είδος κινδύνου (GDPR- General Data Protection Regulation). Επίσης, η αναγκαιότητα για καθαρή – πράσινη ενέργεια, για ανακύκλωση και μείωση της ρύπανσης του πλανήτη γίνεται καθημερινά ολοένα και μεγαλύτερη (EUROPEAN COMMISSION, 2017)[80]. Όλα αυτά λοιπόν μας δείχνουν ότι πέρα από την ανάγκη που έχει ο άνθρωπος να αναπτύσσει καινοτομίες, πλέον πρέπει να διασφαλίσει ότι είναι και υπεύθυνες έτσι ώστε να προστατεύσει τόσο τον ίδιο του τον εαυτό όσο και το περιβάλλον γύρω του. Υπάρχει μια προγενέστερη μελέτη στην οποία στηρίχθηκε η συγκεκριμένη εργασία και έχουν την ίδια ερευνητική θεματολογία. Αναφερόμαστε στο άρθρο «Υπεύθυνη Καινοτομία για Βιώσιμη Ανάπτυξη σε Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις : Βάση των Πόρων»(«Responsible Innovation Toward Sustainable Development in Small and Medium-Sized Enterprises: a Resource Perspective»). Αυτό το άρθρο προσπάθησε να εντοπίσει τους πόρους με τους οποίους μια μικρομεσαία επιχείρηση μπορεί να υλοποιήσει μια βιώσιμη υπεύθυνη καινοτομία. Χρησιμοποιώντας δύο εταιρείες από το παρόν άρθρο, οι οποίες διαμόρφωσαν μια υπεύθυνη καινοτομία, και αναλύοντας μία μελέτη περίπτωσης στη Δυτική Μακεδονία, στην εταιρεία ΔΙΑΔΥΜΑ, και συγκρίνοντας τα αποτελέσματα μεταξύ τους καταλήγουμε σε πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Η παρούσα διπλωματική εργασία δομείται σε έξι κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο κάνει μια εισαγωγή στο θέμα, περιγράφει το σκοπό, το αντικείμενο και παρουσιάζει συνοπτικά τη μεθοδολογία της μελέτης. Στο δεύτερο γίνεται μια σύντομη αναφορά στην καινοτομία. Το τρίτο κεφάλαιο μας εισάγει στην υπεύθυνη καινοτομία κάνοντας πρώτα μια ιστορική αναδρομή. Στην συνέχεια αναφέρεται σε μια σειρά από ορισμούς, στα βασικά της στοιχεία, στις τέσσερις διαστάσεις της, στις δύο έννοιές της και στην προνοητικότητά της σε επίπεδο νομιμότητας. Στο τέταρτο πραγματοποιείται μελέτη περίπτωσης στην εταιρεία ΔΙΑΔΥΜΑ, αναλύονται οι πόροι και πραγματοποιείται σύγκριση των αποτελεσμάτων μεταξύ της ΔΙΑΔΥΜΑ και ακόμη δύο περιπτώσεων υπεύθυνης καινοτομίας που εντοπίστηκαν από την βιβλιογραφία. Το πέμπτο κάνει λόγο για τα αποτελέσματα της μελέτης και για τον ρόλο της υπεύθυνης καινοτομίας στις ΜΜΕ. Τέλος, στο έκτο παρατίθενται συμπεράσματα και προτάσεις για μελλοντικές έρευνες.en_US
dc.description.sponsorshipΕπιβλέπουσα καθηγήτρια: Σαμαρά Ελπίδαen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΚατσούγιας, Δημήτριοςen_US
dc.subjectΚαινοτομία, αντανακλαστικότητα, εταιρική κοινωνική ευθύνη, μικρομεσαίες επιχειρήσειςen_US
dc.titleΥπεύθυνη καινοτομία για βιώσιμη ανάπτυξη σε ΜΜΕ μελέτη περίπτωσης στην εταιρεία διάδυμαen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record