Show simple item record

dc.contributor.authorΔαναβασίλη, Στυλιανή
dc.date.accessioned2022-12-09T07:12:21Z
dc.date.available2022-12-09T07:12:21Z
dc.date.issued2022-11-28
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3036
dc.description.abstractΗ μουσειακή αγωγή ως εναλλακτική μορφή εκπαίδευσης σπάει τους τοίχους της σχολικής αίθουσας και οδηγεί τους μαθητές σε ένα διαφορετικό, απενοχοποιημένο περιβάλλον, στον χώρο του μουσείου, βοηθώντας τους να εκφραστούν δημιουργικά χωρίς φόβο, ανασφάλεια και δισταγμό. Η φαντασία των μαθητών αναπλάθεται μέσα από τα μουσειακά αντι-κείμενα και το ταξίδι τους στον χρόνο, κατανοώντας το παρελθόν και βιώνοντάς το σαν μια φυσική σύζευξη με το παρόν. Καλλιεργούνται κλίσεις και δεξιότητες των παιδιών που ατροφούν στη σχολική τάξη δυναμώνοντας τις μεταξύ τους σχέσεις, ενισχύοντας ταυτόχρονα την αυτοπεποίθηση και την ενσυναίσθησή τους, μέσα από τη συνεργασία, τη βιωματική μάθηση, τη δημιουργική γραφή και την παιγνιώδη προσέγγιση στη γνώση. Στόχος αυτής της εργασίας είναι η ανάδειξη του μουσείου ως μία φυσική προέκταση της σχολικής αίθουσας και ως ένα εναλλακτικό περιβάλλον εκπαίδευσης, έμπνευσης και δημιουργικότητας, στο οποίο όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές από απλοί επισκέπτες και παρατηρητές μετατρέπονται σε ζωντανούς κοινωνούς της ιστορίας και δημιουργούς νέων αφηγήσεων αποκτώντας ενεργή στάση απέναντι στην εκπαίδευση. Η ενσωμάτωση των μουσειακών προγραμμάτων στην εκπαίδευση κρίνεται απαραίτητη, καθώς σε συνδυασμό με τις Νέες Τεχνολογίες διαθεματικά μπορούν να συμβάλουν στην καλλιέργεια της μουσειακής κουλτούρας και πολιτιστικής συνείδησης των μαθητών και στην ανάπτυξη της δεξιότητας και αγάπης των μαθητών για δημιουργική έκφραση και γραφή. Museum education as an alternative form of education breaks down the walls of the classroom and takes students to a different, decriminalized environment, the museum space, helping them to express themselves creatively without fear, insecurity and hesitation. The imagination of the students is recreated through the museum anti-texts and their journey through time, understanding the past and experiencing it as a natural coupling with the present. Children’s inclinations and skills are cultivated in the school classroom by strengthening the relationships between them, while strengthening their self-confidence and empathy, through cooperation, experiential learning, creative writing and a playful approach to knowledge. The aim of this work is to highlight the museum as a natural extension of the schoolroom and as an alternative environment for education, inspiration and creativity, in which all students, without exception, from simple visitors and observers turn into living participants of history and creators of new narratives, acquiring an active attitude towards education. The integration of museum programs in education is considered necessary, as in combination with New Technologies cross-curricular they can contribute to the cultivation of museum culture and cultural consciousness of students and to the development of students’ skill and love for creative expression and writing.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subject1. Μουσειακή Αγωγή 2. Εναλλακτικό Περιβάλλον Εκπαίδευσης 3. Μουσειακά Αντι-κείμενα 4. Νέες αφηγήσεις 1. Museum Education 2. Αlternative educational environment 3. Museum anti-texts 4. New narrativesen_US
dc.titleΜουσειακά Αντι-κείμενα και Δημιουργική Γραφή στο Δημοτικό Σχολείο. Μελέτη περίπτωσης: Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλαςen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record