Show simple item record

dc.contributor.authorΖέρβα, Αλεξάνδρα- Σπυριδούλα
dc.date.accessioned2022-12-09T07:55:03Z
dc.date.available2022-12-09T07:55:03Z
dc.date.issued2022-11-28
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3039
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί σε θεωρητικό και σε εμπειρικό επίπεδο η σχέση που υπάρχει μεταξύ της μουσικής και της Δημιουργικής Γραφής. Όσον αφορά στη δομή της εργασίας διακρίνεται σε τρία επιμέρους μέρη: στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνας που πραγματοποιήθηκε, ο σκοπός και τα ερευνητικά ερωτήματα. Ειδικότερα, η έρευνα είναι εμπειρική- αναλυτική και εφαρμόζεται ως τεχνική η έτερο-παρατήρηση. Το δείγμα της έρευνας είναι μαθητές/-τριες της Β’ τάξης του Επαγγελματικού Λυκείου, οι οποίοι/-ες συμμετέχουν σε δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα, έχοντας ως αφόρμηση επιλεγόμενα μουσικά κομμάτια από το album των Pink Floyd «The wall». Εν συνεχεία, στο δεύτερο μέρος πραγματοποιείται μια σύντομη βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με τις κεντρικές έννοιες της εργασίας και ειδικότερα τη μουσική και τη Δημιουργική Γραφή. Επίσης, γίνεται αναλυτική παρουσίαση του επιλεγόμενου δίσκου των Pink Floyd και τέλος παρουσιάζεται το σύνολο των δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια της διδακτικής παρέμβασης. Τέλος, στο τρίτο μέρος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της διδακτικής παρέμβασης, ενώ επίσης απαντώνται τα ερευνητικά ερωτήματα που είχαν τεθεί κατά τη διαδικασία σχεδιασμού της έρευνας. Τα βασικά συμπεράσματα που εξάγονται από την έρευνα είναι ότι η Δημιουργική Γραφή βοηθά την πλειονότητα των μαθητών/-τριών να ενισχύσουν τις δεξιότητες γραπτού λόγου τόσο στην ελληνική όσο και στην αγγλική γλώσσα. Επίσης, διαπιστώνεται ότι οι περισσότεροι μαθητές/-τριες δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την σύμπραξη της μουσικής με τη Δημιουργική Γραφή, ενώ τέλος πέρα από τα γνωστικά, αποκομίζουν και παιδαγωγικά οφέλη. The aim of this dissertation is to investigate the relationship between music and creative writing on both a theoretical and empirical level. As far as the structure is concerned, it is separated into three distinct parts: The first part of the study focuses on the methodology, the course objective and the research questions. More specifically, this analytical and empirical technique is based on the hetero-observation. The population sample for the survey was made up of B class Vocational High School students who participated in either Greek or English creative writing activities, having them concentrate on selected music tracks from the Pink Floyd Album “The Wall”. A brief bibliographic review follows concerning the key concepts of the research stressing in particular music and creative writing. Moreover, a detailed presentation of the selected music tracks from the Pink Floyd Album is made and finally, all the activities implemented in terms of teaching intervention are presented. Lastly, the results of the teaching intervention are included in the third part of the study, whereas the questions that were investigated during the research design process are answered. The main conclusions drawn by the research indicate that creative writing helps the majority of students strengthen their writing skills; both in the Greek and in the English language. Furthermore, most students express a particular interest in working together through music and creative writing. In addition cognitive and pedagogical benefits are evident.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectΣτίχοι, Pink Floyd, Δημιουργική Γραφή, Επαγγελματικό Λύκειο, Lyrics, Creative Writing, Vocational Senior High Schoolen_US
dc.titleΟι στίχοι της ροκ μουσικής της δεκαετίας του 1970. Δημιουργικές προσεγγίσεις για μαθητές Λυκείουen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record