Show simple item record

dc.contributor.authorΑλεξίου, Αφροδίτη
dc.date.accessioned2022-12-12T12:55:44Z
dc.date.available2022-12-12T12:55:44Z
dc.date.issued2022-12-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3068
dc.description.abstractΑν θέλαμε να περιγράψουμε με λίγα λόγια την εργασία μας , αυτά θα ήτανε, πως το λαϊκό παραμύθι, εντάσσεται μέσα στα Προγράμματα Σπουδών της Προσχολικής Εκπαίδευσης και ειδικότερα στο ισχύον Πρόγραμμα Σπουδών του 2021. Σε αυτό συνεισφέρει η Δημιουργική Γραφή. Αρχικά, αξίζει να αναφερθεί, ότι το λαϊκό παραμύθι αποτελείται από δύο λέξεις, είναι μια σύνθετη λέξη, παρά + μύθος, το οποίο συνδέεται με το ρήμα παραμυθούμαι, που στην αρχαιότητα το συναντούσαμε με διαφορετικές σημασίες π.χ «δίνω θάρρος, προτρέπω, συμβουλεύω». Για πρώτη φορά, εμφανίζεται στον ελληνικό λεξικό με τη σημερινή σημασία στα μέσα του 17ου αιώνα. Το λαϊκό παραμύθι είναι μια διήγηση φανταστική που κινείται στον κόσμο του υπερφυσικού και του μαγικού και έχει για σκοπό την τέρψη των ακροατών. Σήμερα, λόγω της αστικοποίησης της ζωής ακόμα και σε απόμακρα χωριά, το λαϊκό παραμύθι έχει εγκαταλειφθεί στο παιδικό κοινό και έχουν στραφεί προς την επώνυμη λογοτεχνία. Το λαϊκό παραμύθι πριν την ανάπτυξη του μυθιστορήματος ήταν η προφορική λαϊκή λογοτεχνία των ενηλίκων. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό στο λαϊκό παραμύθι είναι ότι πρόκειται για ιστορίες με υπερφυσικά και μαγικά πρόσωπα είτε γεγονότα. Δεν αναφέρονται ούτε ο τόπος καθώς επίσης και ούτε και ο χρόνος. Ασχοληθήκαν πολλοί ερευνητές για αυτό το θέμα και ο καθένας εξέφρασε την γνώμη του ως προς τον ορισμό, ως προς τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα καθώς επίσης και για την ταξινόμηση. Για την οποία σύμφωνα και με τον Αυδίκο, υπήρχαν βασικά προβλήματα τα οποία επηρέαζαν τη γενικότερη φιλοσοφία της προσέγγισης του. Ο κάθε ένας μελετητής δημιούργησε δικιά του ταξινόμηση ως προς το λαϊκό παραμύθι. Ακόμη να αναφέρουμε ότι το λαϊκό παραμύθι έχει ηθικό χαρακτήρα διότι πηγάζει από την ηθική συνείδηση του λαού και δεν έχει σκοπό να διδάξει ούτε να συμβουλεύσει, για αυτό στο τέλος υπάρχει και η κάθαρση με το ευχάριστο τέλος. Το λαϊκό παραμύθι χρησιμοποιείται στην εκπαιδευτική πράξη, διότι τα παιδιά έρχονται από πολύ μικρή ηλικία σε επαφή με τα παραμύθια. Για την παιδαγωγική αξία του λαϊκού παραμυθιού ασχολήθηκαν και άλλοι μελετητές και εξέφρασαν την γνώμη τους. Ο εκπαιδευτικός πάντως επιτυγχάνει να οδηγήσει το παιδί από τον φανταστικό παραμυθένιο, μυθικό κόσμο στον πραγματικό. Σε αυτή τη διαδικασία της παιδαγωγικής πράξης, βοηθάν τα Προγράμματα Σπουδών, στην δική μας περίπτωση στην Προσχολική Ηλικία. Έχουν όλες οι εκπαιδευτικές βαθμίδες Πρόγραμμα Σπουδών. Στο Πρόγραμμα Σπουδών του 2014 άρχισε να αναφέρεται σιγά σιγά η Δημιουργική Γραφή. Η Δημιουργική Γραφή βοηθάει στην εκπαίδευση των παραμυθιών. Στο ισχύον Πρόγραμμα Σπουδών του 2021, με τις διάφορες τροποποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν, εντάχθηκε και πιο ξεκάθαρα η Δημιουργική Γραφή. If we would like to describe our task in brief, this would be that the folk tale in placed in the studies schedules for Preschool Education and especially in the temporary studies curriculum of 2021. Creative Writing contributes to this. Initially it is worth mentioned that the folk tale consist of two words. It is a compound word para + myth which is associated with the verb “paramythoume” which in ancient times had different meanings such as «give courage, prompt advise». It appears in the Greek dictionary with the temporary meaning for the first time in the middle of the 17th century. The folk tale is an imaginary narration moving in the world of supernatural and magical and its purpose is to delight the reader. Today, due to urbanization even in remote villages, folk tale has been abandoned to the child audience and adults have turned to named literature. Folk tale was adult oral folk literature, before the development of novel. The most important feature of folk tale is that it is about stories with supernatural and magical characters or events. Time and place both are not mentioned. Many researchers have been got involved with this issue and each of them has expressed his opinion about the definition the features as well as classification, about which, according to Avdikos, there were basic problems which affected the general philosophy of it approach. Each researcher has created his own classification about folk tale. We should also mention that folk tale haw a moral nature because it comes from peoples moral consciousness and its purpose is not to teach or to advice. That is why there is purification (katharsis) with the happy ending. The Folk Tale is used in the educational process because children are in contact with fairy tales from a very early age. Many scholars have been dealt with the pedagogical value of the Folk Tale and have expressed their opinion. However the teacher achieves to lead the child from the fairytale and mythical world to real one. Curriculums help to this procedure of this pedagogical act and to our case to Preschool Age. All educational degrees have curriculums. In 2014’s curriculum we can slightly see Creative Writing to be mentioned. Creative Writing helps to the education of fairytales. In the curriculum of 2021, creative writing has been joined with some alternations that have been made.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectλαϊκό παραμύθι, Πρόγραμμα Σπουδών 2013-2014, Πρόγραμμα Σπουδών 2021, Δραστηριότητες Νηπιαγωγείου, folk tale, curriculum 2013-2014, curriculum 2021, kindergarten activitiesen_US
dc.titleΗ παιδαγωγική διάσταση του παραμυθιού και η αξιοποίησή της στην Προσχολική Εκπαίδευσηen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record