dc.description.abstract | Το θέατρο, σε όλες του τις μορφές, από το δραματικό παιχνίδι έως τη θεατρική παράσταση αποτελεί ένα ισχυρό μέσο αγωγής, το οποίο στηρίζει τις ανάγκες του παιδιού, εμπλέκεται με άλλες τέχνες και τέλος δίνει στο παιδί τη δυνατότητα να αναπτύξει νέες μορφές έκφρασης και επικοινωνίας. Η Δημιουργική Γραφή αποτελεί μια σύγχρονη εκπαιδευτική μέθοδο η οποία φιλοδοξεί να αποδώσει και να μεταδώσει ορθά τον πρωτεύοντα ρόλο της έκφρασης Η μέθοδος αυτή προσεγγίζεται βιωματικά μέσα από το παιχνίδι. Σύμφωνα με το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) του ενιαίου δημοτικού σχολείου (2021) τοποθετεί τη Δημιουργική Γραφή ως μια από τις βασικές διδακτικές θεματικές ενότητες στη σχολική τάξη. Προτείνεται προς υλοποίηση ένα «εργαστήρι δημιουργικής γραφής – παραγωγής δραματικού λόγου», με στόχο την ανάλυση, τη δημιουργία κειμένων, την ανασύνθεση ενός δοσμένου θέματος/κειμένου και τέλος την ανασυγκρότηση των παραπάνω μέσω θεατρικών ρόλων. Στην παρούσα εργασία, ακολουθώντας το Α.Π.Σ., επιχειρήθηκε η δημιουργία τριών διδακτικών προτάσεων/σεναρίων που απευθύνονται σε μαθητές/-τριες της τρίτης τάξης του δημοτικού σχολείου. Τα διδακτικά σενάρια αποτελούν μια πρόταση τόσο για την ενσωμάτωση των τεχνών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όσο και στην αξιοποίηση της διδασκαλίας μέσω των τεχνών. Αξιοποιήθηκαν οι θεατρικές μέθοδοι και τα εργαλεία της Θεατρικής Αγωγής για την προσέγγιση της Δημιουργικής Γραφής μέσω της μυθολογίας, όπως αυτή διδάσκεται στην τρίτη τάξη του δημοτικού σχολείου.
Theatre, in all its forms, from dramatic play to theatrical performance, is a powerful means of education, that supports children’s needs, engages with other arts and finally offers child the opportunity of developing new forms of expression and communication. Creative Writing is a modern educational method that intends to communicate the importance of expression. This method is approached experientially through play. According to the new Syllabus of the Primary School (2021) it places Creative Writing as one of the basic units of the lesson of Theatre - Drama. It is recommended to implement a "creative writing - dramatic speech production workshop", with the aim of building new writings, analyzing them, reforming existing ones and finally restructuring the above through theatrical roles. In this thesis, it was endeavored to create three teaching propositions based on the new Syllabus that will be tested in students of third grade of primary school. The teaching propositions form a proposal for both the integration of the arts in Primary Education, as well as the usage of teaching through the arts. Theatrical methods and tools of Theatre - Drama were used to approach Creative Writing through Greek mythology, the way this is being taught in the third grade of primary school. | en_US |