Show simple item record

dc.contributor.authorΔαλκαλίτσης, Μιχαήλ
dc.contributor.authorΚυριακίδης, Σάββας
dc.date.accessioned2016-04-01T15:00:22Z
dc.date.available2016-04-01T15:00:22Z
dc.date.issued2009-04-14
dc.identifier.other2675
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/30
dc.description.abstractΣτόχος κάθε επιχείρησης για την εύρυθμη λειτουργία της είναι η σωστή λειτουργία των διαφόρων συστημάτων του τεχνολογικού εξοπλισμού σε συνδυασμό με την επίτευξη του ελαχίστου κόστους επισκευών και συντήρησης. Είναι γνωστό πόσο μεγάλη είναι η εξάρτηση της παραγωγής και σε ποσότητα και σε ποιότητα από την σωστή συντήρηση των εγκαταστάσεων (μηχανών ,υλικών, κ.α.). Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, με την αλματώδη εξέλιξη των μηχανών, την αυτοματοποίηση και τα νέα συστήματα παραγωγής ,η σχέση αυτή γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη. Το 1950 ο Ιαπωνικής καταγωγής Seiichi Nakajima ξεκίνησε να μελετά την Αμερικανική μέθοδο της προληπτικής συντήρησης (preventive maintenance). To 1962 επισκέφθηκε για πρώτη φορά την Αμερική. Από τότε κάθε χρόνο επισκέπτονταν Αμερικανούς και Ευρωπαίους παραγωγούς για να μελετήσει τις εγκαταστάσεις παραγωγής τους και να μάθει περισσότερα για τα συστήματά τους της προληπτικής συντήρησης. Με την βοήθεια αυτών των εμπειριών κατάφερε να αναπτύξει την ολική παραγωγική συντήρηση (total productive maintenance) και να την εισάγει στην Ιαπωνία το1971 για πρώτη φορά. Το Σεπτέμβριο του 1987 οδήγησε μια ομάδα σπουδαστών του τομέα συντήρησης της Ιαπωνίας ,στην Αμερική. Κατά την παραμονή τους την οποία υποστήριζε το institute of industrial engineers έδωσαν πολλαπλές παρουσιάσεις της ΤΡΜ σε διάφορες επιχειρήσεις καθώς επίσης και στο 4ο διεθνές συνέδριο συντήρησης στο Σινσινάτι. Αυτή η συνεργασία του κατασκευαστικού τομέα και του τομέα συντήρησης μετά από κάποιο χρονικό διάστημα αυξάνει έντονα την παραγωγικότητα ,την ποιότητα, βελτιστοποιεί το κόστος κύκλου ζωής των μηχανών και τέλος διευρύνει τις γνώσεις όλων των εργαζομένων. Η εισαγωγή της ΤΡΜ απαιτεί μερικά χρόνια αφού είναι απαραίτητο να διαφοροποιηθεί ο τρόπος σκέψης των εργατών. Καταλληλότερη χρονική στιγμή για την εισαγωγή νέων μέτρων όπως της ΤΡΜ είναι όταν μια επιχείρηση βρίσκεται σε πολύ χαμηλό σημείο δηλαδή όταν υπάρχει κρίση. Είναι μεγάλο σφάλμα να πιστέψει κανείς ότι η ΤΡΜ ως δευτερεύον προϊόν μπορεί ν' αποκτηθεί με καινούργιες εργασιακές δομές ή ομαδικές εργασίες και αυτό γιατί απαιτείται εντατική και συνεχή αφοσίωση στη δουλειά. Τώρα πλέον υπάρχουν εκατοντάδες εφαρμογές της ΤΡΜ σε Ιαπωνικές, κινέζικες, κορεάτικες επιχείρησης καθώς επίσης και στην Βραζιλία, στις ΗΠΑ και σ 'ευρωπαϊκές χώρες. Ακόμη και η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αυτοχαρακτηρίζεται ως πρωτοπόρος σε κάθε νέα ανάπτυξη στοχεύει στην ΤΡΜ. Η εταιρεία ΟΡΕL με την υποστήριξη εξωτερικών συμβούλων, εισήγαγε την ΤΡΜ ως μέρος μιας συνολικής στρατηγικής μαζί με ομαδική εργασία και ενός ιδανικού συστήματος πληροφοριών και όλα μαζί υπό την ονομασία ΟΜΜS ( ΟΡΕL Maintenance Management System). Οι ιδέες του Νακαjima βρήκαν εφαρμογή και στην FORD με την ονομασία FTPM (FORD ΤοταΙ Productive Maintenance). Στην VW υπάρχουν πρώτες ενδείξεις καθώς και κάποια «προγράμματα πιλότος» ότι η ΤΡΜ αποτελεί μέρος του Just in time συστήματος παραγωγής που εφαρμόζεται. Η εταιρεία AUDI προσανατολίστηκε, κατά την οριοθέτηση των επιχειρησιακών της στόχων και αξιολογώντας τα αποτελέσματα αυτών, προς την μέθοδο αυτή χωρίς όμως να την εφαρμόσει κατά την υλοποίηση αυτών των στόχων. Η επιτυχία της μεθόδου είναι μεγάλη. Για παράδειγμα ο ΡΜ τίτλος που απονέμεται για την πιο επιτυχή εισαγωγή της ΤΡΜ, από το 1971 μέχρι το 1982 δηλαδή σε 12 χρόνια δόθηκε σε 51 εργοστάσια και από το 1982 μέχρι το 1987 σε 65 εργοστάσια. Αυτό δείχνει ότι για τα πρώτα 12 χρόνια υπήρχε ένας μέσος όρος 4-5 εργοστασίων ανά έτος ενώ για τα επόμενα 5 χρόνια ο αυτός ο μέσος όρος έγινε τριπλάσιος. Ακόμη θα πρέπει να προστεθεί ότι τα αποτελέσματα των νικητών αυτών βελτιώνονται κάθε χρόνο. Η παραγωγικότητα αυξήθηκε κατά 60% και οι απρόσμενες βλάβες μειώθηκαν από 1/100 μέχρι και 1/500 δηλαδή σε μηδενικό όριο. Η παρούσα λοιπόν διπλωματική εργασία ασχολείται με την παρουσίαση της πιο σύγχρονης μεθοδολογίας συντήρησης του τεχνολογικού εξοπλισμού γνωστή ως ολική παραγωγική συντήρηση (TPM), καθώς και την δημιουργία ενός ηλεκτρονικού οδηγού εφαρμογής ολικής παραγωγικής συντήρησης ( e-Οδηγός ΤΡΜ). Τελειώνοντας στο σημείο αυτό θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας στον υπεύθυνο της διπλωματικής εργασίας κ. Ιωάννη Λ. Μπακούρο για την σημαντικότατη βοήθειά του κατά την εκπόνησή της. Επίσης θέλουμε να αφιερώσουμε την εργασία αυτή στους γονείς μας που τόσο μας συμπαραστάθηκαν σ’ όλα αυτά τα χρόνια των σπουδών μας.el_GR
dc.description.sponsorshipΜπακούρος Ιωάννηςel_GR
dc.language.isootherel_GR
dc.publisherΔαλκαλίτσης Μιχαήλ, Κυριακίδης Σάββαςel_GR
dc.relation.ispartofseriesΑριθμός Εισαγωγής;2675
dc.subjectΗλεκτονικός οδηγόςel_GR
dc.titleΑνάπτυξη ηλεκτονικού οδηγού ολικής παραγωγής συντήρησηςel_GR
dc.typeThesisel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record