dc.description.abstract | Ο λόγος για τον οποίο αποφάσισα να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο θέμα στα πλαίσια της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής, υπήρξε η πολυετής διδασκαλία και ενασχόλησή μου με μαθήματα Πληροφορικής και συγκεκριμένα με το μάθημα των Δικτύων Υπολογιστών στη Γ’ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου. Συνεχώς προσπαθούσα και ακόμα προσπαθώ να ανακαλύπτω διδακτικές μεθόδους που κάνουν το μάθημα πιο ελκυστικό, καθώς και τρόπους με τους οποίους οι μαθητές κατανοούν καλύτερα και σε βάθος το συγκεκριμένο διδακτικό αντικείμενο.
Στην παρούσα μεταπτυχιακή εργασία παρουσιάζονται διαφορετικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και διδακτικές τεχνικές στο μάθημα «Δίκτυα Υπολογιστών» τις οποίες μπορεί να υιοθετήσει και να εφαρμόσει κάθε εκπαιδευτικός που διδάσκει είτε το συγκεκριμένο, είτε κάποιο άλλο, παρόμοιας φύσης, μάθημα. Μέσα από την διδακτική πρακτική και την εμπειρία διδασκαλίας, διαπίστωσα ότι οι μαθητές κινητοποιούνται και ενεργοποιούνται πολύ περισσότερο στη μελέτη μαθημάτων που έχουν σχέση με την τεχνολογία, κυρίως όταν οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν εναλλακτικά διδακτικά μοντέλα και μεθόδους πέρα από τα κλασικά και πολυχρησιμοποιημένα διδακτικά σχήματα του παρελθόντος. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον επιδεικνύουν μάλιστα, όταν οι διδακτικές τεχνικές συνδυάζονται και συνοδεύονται από σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές και διαδικτυακά εργαλεία.
Αποτελεί βασικό στόχο της παρούσας εργασίας, η αποτύπωση μιας ολοκληρωμένης και εμπεριστατωμένης μελέτης πάνω σε διδακτικές μεθόδους και τεχνικές, που μπορούν να γίνουν χρήσιμα εργαλεία στα χέρια του εκπαιδευτικού στην προσπάθειά του να εμφυσήσει στους μαθητές έννοιες και αρχές του μαθήματος των Δικτύων, με τον πλέον παραγωγικό, παραστατικό και αποτελεσματικό τρόπο. Numerous years of teaching and involvement with Information Technology – more specifically «Computer Networks» course in Vocational High School 3rd grade – has been the reason why I decided to deal with this specific topic in the context of this dissertation. I have constantly tried and am still trying to discover teaching methods that make the course more engaging, as well as ways in which the students understand better and in depth the specific teaching subject.
In this dissertation, different educational approaches and teaching techniques are presented in the course of Networks which can be adopted and applied by any teacher who teaches either the specific course or another course of a similar nature. Through teaching practice and teaching experience, I have found that students are much more motivated and activated in the study of subjects related to technology, especially when teachers use alternative teaching models and methods beyond the classic and widely used teaching schemes of the past. They are especially interesting when teaching techniques are combined and accompanied by modern technological applications and online tools.
The main goal of this work is to capture a complete and thorough study on teaching methods and techniques, which can become useful tools in the hands of the teacher in his effort to instill in the students concepts and principles of the Networks course, with the most productive , demonstrative and effective way. | en_US |