Show simple item record

dc.contributor.advisorΔουληγέρης Χρήστος
dc.contributor.authorΖέγα, Γεωργία
dc.date.accessioned2023-03-30T11:33:01Z
dc.date.available2023-03-30T11:33:01Z
dc.date.issued2023-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3274
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια η όλο και επιτακτικότερη εισχώρηση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση έχει φέρει μεγάλες αλλαγές στον τρόπο και στα μέσα διδασκαλίας. Η εκτεταμένη χρήση ψηφιακών συσκευών και η πληθώρα εκπαιδευτικών και μη λογισμικών μετασχηματίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία δίνοντάς της μια πιο σύγχρονη πνοή που απέχει από τις κλασικές μεθόδους διδασκαλίας. Ένα από τα πιο διαδεδομένα εκπαιδευτικά λογισμικά είναι το ScratchJr το οποία αποτελεί ένα περιβάλλον προγραμματισμού βασισμένο σε πλακίδια που εστιάζει σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με εφαρμογή σε πολλά εκπαιδευτικά αντικείμενα. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή στόχο αποτελεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση πέντε διδακτικών σεναρίων που αξιοποιούν το λογισμικό ScratchJr στο πλαίσιο του μαθήματος των μαθηματικών. Κατά τη διαδικασία της έρευνας εφαρμόστηκαν τα διδακτικά σενάρια σε πραγματικές συνθήκες τάξης με σκοπό τη συλλογή πολύτιμων δεδομένων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά συνεργάστηκαν αποτελεσματικά για την ανάπτυξη των προτεινομένων σεναρίων ενώ οι αλλαγές που προέκυψαν στα αρχικά σενάρια ήταν ελάχιστες. Παράλληλα, η κατανόηση των μαθηματικών εννοιών πραγματοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό. Τα αποτελέσματα επιβεβαιώθηκαν από τη σχετική βιβλιογραφία, όμως είναι απαραίτητη η περαιτέρω διερεύνηση για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα. In recent years, the increasingly urgent penetration of technology in education has brought about major changes in the way and means of teaching. The extensive use of digital devices and the plethora of educational and non-educational software are transforming the educational process, giving it a more modern breath that is far removed from traditional teaching methods. One of the most widespread educational software is ScratchJr which is a tile-based programming environment focused on preschoolers with applications to many educational subjects. In this master thesis, the aim is to design and implement five teaching scenarios that utilize ScratchJr software in the context of a mathematics course. During the research process, the teaching scenarios were implemented in real classroom conditions in order to collect valuable data. The results showed that the children collaborated effectively to develop the proposed scenarios while the changes to the original scenarios were minimal. At the same time, the understanding of mathematical concepts was largely realized. The results were confirmed by the relevant literature, but further investigation is necessary to draw firm conclusions.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Θετικών Επιστημών. Δ.Π.Μ.Σ. Προηγμένες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Υπηρεσίες.en_US
dc.subjectΓλώσσα προγραμματισμού ScratchJren_US
dc.subjectΤεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ)en_US
dc.subjectΕκπαιδευτικά σενάριαen_US
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαen_US
dc.titleΑξιοποίηση της εφαρμογής ScratchJr σε μαθητές προσχολικής ηλικίας. Σχεδιασμός και δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων για τη διδασκαλία της μαθησιακής περιοχής Μαθηματικάen_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record