Show simple item record

dc.contributor.authorΚαρανάσιου, Μαρία
dc.date.accessioned2023-04-11T07:10:28Z
dc.date.available2023-04-11T07:10:28Z
dc.date.issued2023-03-20
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3304
dc.description.abstractΗ εργασία με τίτλο «Αξιοποιώντας τη δημιουργική γραφή στο νηπιαγωγείο: για την ειρήνη και τον πόλεμο με αφορμή σχετικά έργα παιδικής λογοτεχνίας του Αντώνη Παπαθεοδούλου», έχει ως αντικείμενο την προώθηση της Δημιουργικής Γραφής στην Προσχολική Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της θεματικής «πόλεμος και ειρήνη». Σκοπός της μελέτης αυτής είναι να αναδείξει τους παράγοντες εκείνους που ευνοούν τη συμπερίληψη της Δημιουργικής Γραφής στο Νηπιαγωγείο, καθώς επίσης και τα οφέλη που προκύπτουν από αυτή την επιλογή, όσον αφορά την ολιστική ανάπτυξη του παιδιού. Επιπλέον, επιδίωξη της παρούσας εργασίας είναι να προσεγγίσει κάποια από τα παραμύθια του Αντώνη Παπαθεοδούλου, τα οποία διαθέτουν αντιπολεμικό περιεχόμενο και δύνανται να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του σχεδιασμού εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, με σκοπό την προώθηση της Δημιουργικής Γραφής στην Προσχολική Εκπαίδευση, υπό το πρίσμα της θεματικής «πόλεμος και ειρήνη». Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση αναδεικνύεται ότι η Δημιουργική Γραφή καθυστέρησε να εισαχθεί στο Πρόγραμμα Σπουδών, παρά τα σημαντικά οφέλη για τους μικρούς μαθητές σε επίπεδο προφορικού, γραπτού λόγου και ευρύτερης γνωστικής και γλωσσικής ανάπτυξης. Η Δημιουργική Γραφή, μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό προσχολικής εκπαίδευσης για τη συνολική ανάπτυξη των μαθητών, γλωσσική, γνωστική και συναισθηματική, καθώς έχουν τη δυνατότητα στο πλαίσιο του αναδυόμενου γραμματισμού να εκφράσουν απόψεις και σκέψεις. Η παρούσα εργασία αποτελείται από δύο μέρη: το θεωρητικό και το δημιουργικό. Στο θεωρητικό μέρος η εστίαση της ερευνήτριας είναι στην εξέλιξη του γραπτού και του προφορικού λόγου στο νηπιαγωγείο, με εστίαση κυρίως στη γραφή. Επίσης, γίνεται ανάλυση της έννοιας της δημιουργικότητας και της πραγμάτωσής της στο σχολικό πλαίσιο. Εν συνεχεία, στα σχετικά υποκεφάλαια η ερευνήτρια ασχολείται με την έννοια της Δημιουργικής Γραφής, τον τρόπο που αξιοποιείται στο σχολικό πλαίσιο, τη συμβολή της στο τομέα της γλώσσας και της γνώσης, αλλά και τη σύνδεσή της με τη λογοτεχνία, τα παραμύθια και τα παιδικά εικονογραφημένα βιβλία. Ακόμα, παρουσιάζεται ο χώρος που δίνεται στη Δημιουργική Γραφή στο Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, αλλά και η σύνδεσή της με το παιχνίδι και τη φιλαναγνωσία. Τέλος, παρουσιάζονται στρατηγικές ανάπτυξής της, καθώς και προγενέστερες έρευνες. Στο δημιουργικό μέρος της εργασίας, αναπτύσσονται δραστηριότητες που βρίσκονται σε συνάφεια με τον σχεδιασμό των δραστηριοτήτων Δημιουργικής Γραφής που συντελούν στην προώθηση αυτής στην Προσχολική Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της διδασκαλίας της θεματικής «πόλεμος και ειρήνη». Abstract The thesis entitled " Utilizing Creative Writing in Kindergarten: about peace and war occasioned by related works of children's literature by Antonis Papatheodoulou ", has as its object the promotion of Creative Writing in Preschool Education, within the framework of the theme "war and peace" . The purpose of this study is to highlight those factors that favor the inclusion of Creative Writing in Kindergarten, as well as the benefits resulting from this choice, in terms of the child's holistic development. In addition, the aim of this work is to approach some of Antonis Papatheodoulou's fairy tales, which have an anti-war content and can be used in the context of planning educational activities, with the aim of promoting creativity in Preschool Education, in the light of the theme "war and peace". Through the bibliographic review, it emerges that Creative Writing was delayed to be introduced into the Curriculum, despite the significant benefits for young students at the level of oral, written language and wider cognitive and language development. Creative Writing can be used by the pre-school teacher for the overall development of students, linguistic, cognitive and emotional, as they have the opportunity in the context of emerging literacy to express opinions and thoughts. This thesis consists of two parts: the theoretical and the creative. In the theoretical part, the researcher's focus is on the development of written and spoken language in kindergarten, focusing mainly on writing. Also, the concept of creativity and its realization in the school context is analyzed. Then, in the relevant subsections, the researcher deals with the concept of creative writing, the way it is used in the school context, its contribution to the field of language and knowledge, but also its connection with literature, fairy tales and children's illustrated books. Furthermore, the space given to Creative Writing in the Analytical curriculum is presented, as well as its connection with play and love of reading. Finally, its development strategies, as well as previous research, are presented. In the creative part of the work, activities are developed that are related to the planning of Creative Writing activities that contribute to its promotion in Preschool Education, in the context of teaching the theme "war and peace".en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectδημιουργική γραφή , νηπιαγωγείο, ειρήνη , πόλεμος, Creative Writing, Kindergarten, peace, waren_US
dc.titleΑξιοποιώντας τη Δημιουργική Γραφή στο νηπιαγωγείο: Για την Ειρήνη και τον πόλεμο με αφορμή σχετικά έργα παιδικής λογοτεχνίας του Αντώνη Παπαθεοδούλουen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record