dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία εξηγούνται και αναλύονται μέσα από παραδείγματα οι όροι reboot, remake και revival σχετικά με τις τηλεοπτικές αφηγήσεις. Τι είναι αυτές οι σειρές και γιατί κατέληξαν εν έτη 2023 να καταλαμβάνουν τόσο μεγάλο μερίδιο του τηλεοπτικού τοπίου; Μέσα από case studies ελληνικών αλλά και αμερικάνικων σειρών προσπαθώ να προσδιορίσω τους λόγους που τα κανάλια και οι εταιρίες παραγωγής επαναφέρουν στη ζωή «νεκρά» τηλεοπτικά προγράμματα αλλά και τους τρόπους με τους οποίους γίνεται αυτό, κατηγοριοποιώντας με ένα τρόπο τις τεχνικές των εκάστοτε σεναριογράφων πάνω στην εκτέλεση των reboot, remake ή revival. Η εργασία κλείνει με την θεωρητική μελέτη του σεναρίου του revival της σειρά του 2003 «Επτά Θανάσιμες Πεθερές», στην οποίο ανέπτυξα τους λόγους – αλλά και τους τρόπους και τις τεχνικές – που ένα τέτοιο revival θα μπορούσες να λειτουργήσει στο τηλεοπτικό τοπίο του σήμερα.
This paper defines and analyses the meaning of the terms reboot, remake and revival in television narrative by the means of examples. Why do TV series like that are being produced more and more often and come to be featured prominently on today’s TV landscape? By using a plethora of Greek and American TV series as case studies, this paper tries to specify the multiple reasons why TV station and production companies bring back to life, already “dead” TV programs while at the same time pointing out the techniques that are used by screenwriters in order to revive these narrative universes. The final section of the paper is a theoretical study of the TV script I developed – a revival of a well-known Greek TV series of the early 2000s called «7 Deadly Mothers-in-law» - in which are exhibited the methods used to build this revival and also are indicated the reasons why it would fit perfectly in today’s Greek TV market. | en_US |