dc.description.abstract | Η εισαγωγή της τέχνης στην εκπαίδευση ευνοεί τη βιωματική νοημοσύνη, την εξέλιξη της στοχαστικής σκέψης και την ανάπτυξη της φαντασίας ενώ παράλληλα καλλιεργεί τη μεταγνωστική ικανότητα. Ο κινηματογράφος ως τέχνη δίνει την ευκαιρία στους μαθητές από μικρή ηλικία μέσω πολλαπλών εναλλακτικών τρόπων έκφρασης να μιλήσουν και ως η καλύτερη προσομοιωτική κατάσταση φέρνει την πραγματικότητα πιο κοντά που όμως πρέπει να κατανοηθεί μέσω της φαντασίας.
Η ενσωμάτωση κινηματογραφικών ταινιών στη μαθησιακή διαδικασία μπορεί να εξυπηρετεί στόχους γνωστικών μαθημάτων προσφέροντας στους μαθητές ένα εργαλείο κριτικής σκέψης που οξύνει τη φαντασία και τους παρακινεί να γράψουν, εκδηλώνοντας αποκλίνουσα σκέψη, άρα έχοντας στόχους δημιουργικής γραφής όπως: ανάπτυξη κριτικής σκέψης, επινοητικότητα, γλωσσική καλλιέργεια, επικοινωνιακή ικανότητα.
Ο εκπαιδευτικός ακολουθώντας κάποια διδακτικά βήματα όπως: της ενεργητικής θέασης, της περιγραφής και αυθόρμητης έκφρασης, της διερεύνησης συναισθημάτων και αναζήτησης προθέσεων και τέλος έκφρασης και δημιουργίας συμβάλει στην απόκτηση κριτικής οπτικής απέναντι στα μηνύματα ώστε να απομυθοποιούνται τα ψευδοσημαίνοντα.
Στόχος ο θεατής που: αισθάνεται, νιώθει, υποθέτει, φαντάζεται, ανακαλύπτει, συμπεραίνει και συνδημιουργεί.
Είναι απαραίτητο να υιοθετηθούν σύγχρονες προσεγγίσεις έτσι ώστε η εκπαίδευση στον κινηματογράφο να αποσκοπεί στην κατανόηση και δημιουργία νοημάτων και κατά συνέπεια στην εναρμόνιση του σχολείου με την κοινωνία γενικότερα.
The film, as a starting point of teaching with emphasis on creative writing.
The introduction of art into education favors the experiential intelligence, the evolution of reflective thinking and the development of imagination while also cultivating the met cognitive ability. The cinema as a form of art gives students from a young age, through multiple alternative ways of expression, the opportunity to speak and as the best simulated situation it brings reality closer while also having to be understood through imagination.
Incorporating film into the learning process can serve cognitive course objectives by providing students with a critical thinking tool that sharpens the imagination and motivates them to write, demonstrating divergent thinking, thus achieving creative writing goals such as: development of critical thinking, resourcefulness, language cultivation, communication ability.
The teacher following some teaching steps such as: active viewing, description and spontaneous expression, probing emotions and searching for intentions and finally expression and creation contributes to the acquisition of a critical perspective towards the messages in order to demystify the false signifiers. Aim is the viewer who senses, feels assumes, imagines, discovers, infers and co-creates.
It is necessary to adopt modern approaches so that cinema education is aimed at understanding and creating meanings and consequently at harmonizing the school with society in general. | en_US |
dc.subject | κινηματογράφος, Δημοτικό σχολείο, θέαση, ποιοτική έρευνα, δημιουργία, cinema, primary school, viewing qualitive research, creation | en_US |