dc.description.abstract | Το παρόν συγγραφικό εγχείρημα εστιάζει στη διδασκαλία σεναρίου μέσω της δημιουργικής γραφής. Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση των εννοιών που συνδέονται με την αφήγηση, το σενάριο, τον κινηματογράφο και τη δημιουργική γραφή, επιδιώκεται η κατανόηση της σημασίας των όρων, κυρίως, όσον αφορά τα παιδιά. Μάλιστα, εστιάζοντας στην ηλικιακή κλίμακα 8-11 ετών, παρουσιάζονται προτεινόμενες δραστηριότητες για διδασκαλία σεναρίου μέσα από τη δημιουργική γραφή. Επιπλέον, οι προτεινόμενες ασκήσεις αποτελούν προσαρμογή των δραστηριοτήτων διδασκαλίας σεναρίου στη βιβλιογραφία, με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην προαναφερθείσα ηλικιακή κλίμακα. Η έμφαση στην ελεύθερη έκφραση και την ενίσχυση της αποτύπωσης των προσωπικών ιδεών και των συναισθημάτων αποτελεί τη θεμέλια λίθο στη χρήση των προτάσεων, ως πλαίσιο δόμησης του μαθήματος, αποφεύγοντας ωστόσο τον υπαινιγμό ότι η διδασκαλία του σεναρίου πρέπει να συνοδεύεται από περιορισμούς και προκαθορισμένους στόχους. Επιστέγασμα του εγχειρήματος είναι ότι τα προγράμματα δημιουργικής γραφής και σεναρίου, μπορούν να δομηθούν με ελευθερία και σε συνάρτηση με τα ειδικά χαρακτηριστικά των μελών που συμμετέχουν. Αυτό το πρότυπο διδασκαλίας θα μπορούσε να προσαρμοστεί και σε άλλα αντικείμενα με σκοπό τη διαμόρφωση ενός πιο φιλικού εκπαιδευτικού πλαισίου.
Abstract
This writing project focuses on teaching screenwriting through creative writing. Through the bibliographic review of the concepts related to the narrative, the script, the cinema and the creative writing, the understanding of the importance of these terms is aimed mainly in relation to children. There are presented a few suggested activities for teaching script through creative writing for ages 8-11. The suggested exercises are an adaptation of the scenario teaching activities in the literature in a way that they can be used at the selected ages. The emphasis on free expression and the enhancement of the capture of personal ideas and feelings is a cornerstone in the use of sentences as a structuring framework for the lesson, avoiding the suggestion that the teaching of the script should be accompanied by limitations and predetermined goals. The culmination of the venture is that the creative writing and screenwriting programs can be structured freely and according to the specific characteristics of the participating members. This teaching model could be adapted to other subjects in order to create a friendlier educational environment. | en_US |
dc.subject | δημιουργική γραφή, σενάριο, αφήγηση, κινηματογραφική εκπαίδευση, creative writing, screenwriting, storytelling, film education | en_US |