Διαδικτυακές διαφημίσεις και η αποδοτικότητά τους στις ελληνικές επιχειρήσεις
Abstract
Οι online διαφημίσεις είναι αρκετά σημαντικές για μια επιχείρηση διότι προσφέρουν γρήγορα και μετρήσιμα αποτελέσματα. Ουσιαστικά, μια επιχείρηση δημιουργώντας online διαφημίσεις έχει μικρό κόστος (το οποίο μπορεί να ελέγξει) και μεγάλη αποδοτικότητα και κερδοφορία (έσοδα). Αυτό μπορεί να γίνει σε πολύ σύντομο και μικρό χρονικό διάστημα με την σωστή διαχείριση τους. Με την online διαφήμιση επίσης, δίνεται η ευκαιρία στην επιχείρηση να δει ποιο πραγματικά είναι το καταναλωτικό κοινό του με μεγάλη λεπτομέρεια. Αυτό σημαίνει πως με τις διαφημίσεις έχει την δυνατότητα μια επιχείρηση να ανακαλύψει και να προσδιορίσει το καταναλωτικό του κοινό. Τέλος, πολύ σημαντικό αποτέλεσμα που επιτυγχάνεται με τις online διαφημίσεις είναι το brand awareness. Με το brand awareness η επιχείρηση γίνεται πιο αναγνωρίσιμη και γνωστή στους χρήστες μετατρέποντας τους σε εν δυνάμει πελάτες. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τους σκοπούς της εν λόγω εργασίας απασχόλησε ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες χρησιμοποιούν τις online διαφημίσεις. Σκοπός της ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των ηλεκτρονικών διαφημίσεων και η αποδοτικότητά τους. Ειδικότερα, απάντηση σε αυτό θα δοθεί μέσα από ποσοτική έρευνα που μελετάει τη γνώμη επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται ηλεκτρονικά προσπαθώντας να δώσουμε απάντηση σε ερευνητικά ερωτήματα όπως το ποια είναι η διαφορά μεταξύ της διαδικτυακής διαφήμισης και της παραδοσιακής μορφής διαφήμισης, ποιοι οι λόγοι για τους οποίους προτιμάται η ηλεκτρονική διαφήμιση από την πλειοψηφία των επιχειρήσεων και τελικά ποιος είναι ο πλέον αποτελεσματικός τρόπο διαδικτυακής διαφήμισης. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν την ηλεκτρονική εκδοχή της διαφήμισης με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να κερδίζουν σταθερά έδαφος. Online advertising is quite important for a business because it offers fast and measurable results. Essentially, a business creating online ads has low cost (which it can control) and high efficiency and profitability (revenue). This can be done in a very short and short time with proper management. Online advertising also gives the business the opportunity to see who its consumer audience really is in great detail. This means that with advertising, a business has the ability to discover and identify its consumer audience. Finally, a very important result achieved with online advertising is brand awareness. With brand awareness the company becomes more recognizable and known to users turning them into potential customers. The research carried out for the purposes of this work concerned Greek companies that use online advertising. Its purpose was to investigate the effectiveness of online advertising and their effectiveness. In particular, an answer to this will be given through quantitative research that studies the opinion of entrepreneurs who are active online, trying to answer research questions such as what is the difference between online advertising and the traditional form of advertising, what are the reasons why online advertising is preferred online advertising by the majority of businesses and finally what is the most effective way to advertise online. The survey results highlight the online version of advertising with social media steadily gaining ground.