dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να παρουσιάσει τη σπουδαιότητα της Εικαστικής Αγωγής στην εκπαίδευση αλλά και στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, να αναδείξει την χρήση Νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία του μαθήματος, να αναφέρει τα πλεονεκτήματα της χρήσης του εικονικού μουσείου στη διαδικασία της μάθησης και της εκπαίδευσης, να παρουσιάσει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός διδακτικού σεναρίου καθώς επίσης τη δημιουργία και τη χρήση μιας ψηφιακής συσκευής σχεδίασης . Προσωπικά μου έργα θα παρουσιαστούν τόσο στο εικονικό μουσείο όσο και στην παρούσα διπλωματική εργασία τα οποία υπήρξαν πηγή έμπνευσης για την συγγραφή της εργασίας αλλά και αφορμή σύνδεσης τους με το διδακτικό σενάριο «Τα είδη των γραμμών».
Το διδακτικό σενάριο θα εμπεριέχει τις Νέες Τεχνολογίες και τις ΤΠΕ με ψηφιακά / διαδραστικά παιχνίδια, εφαρμογές, προβολή σχετικών βίντεο, ψηφιακού υποστηρικτικού υλικού κ.α. Επιπρόσθετα η συμβολή του εικονικού μουσείου στο διδακτικό σενάριο θα είναι πολύ σημαντική και θα περιέχει ακόμη έργα τέχνης Ξένων και Ελλήνων καλλιτεχνών οπού θα είναι σημείο αναφοράς , συζήτησης και έμπνευσης για τους μαθητές/τριες.
Η δημιουργία της ψηφιακής συσκευής σχεδίασης μπορεί να αποτελέσει μία εξέλιξη τόσο στον εκπαιδευτικό τομέα όσο και στον καλλιτεχνικό. Αν αναλογιστούμε και τις μελλοντικές προτάσεις μπορεί να γίνει ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στα χέρια εκπαιδευτικών - μαθητών αλλά και καλλιτεχνών. Η χρήση της συσκευή θα προσπαθήσει να εξελίξει τη μαθησιακή εμπειρία και να συνδέσει άρρηκτα τέχνη και τεχνολογία.
Στα συμπεράσματα του διδακτικού σεναρίου θα γίνει αναφορά για το ρόλο που έπαιξαν το εικονικό μουσείο, οι Νέες Τεχνολογίες / ΤΠΕ και η συσκευή σχεδίασης στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς επίσης θα γίνει και παρουσίαση των έργων των μαθητών/τριών τόσο στο εικονικό μουσείο όσο και στην παρούσα εργασία μετά την εφαρμογή του διδακτικού σεναρίου στην τάξη.
_________________________________________________________________________________________________
This thesis aims to present the importance of Visual Learning within education but also in the all-round development of the child, to highlight the use of New Technologies in the teaching of the course, to mention the advantages of using the virtual museum in the process of learning and education, to present the design and implementation of a teaching scenario as well as the creation and use of a digital design device. My personal works of art will be presented both in the virtual museum and in this thesis, which were a source of inspiration for the writing of the thesis and also a reason to connect them with the didactic/learning scenario "Types of Lines". The learning scenario will include New Technologies and ICT with digital / interactive games, applications, viewing of relevant videos, digital supporting material, etc. In addition, the virtual museum's contribution to the learning scenario will be critical and will also contain works of art by Greek and international artists, which will be a point of reference, discussion and inspiration for the students. The creation of the digital drawing device can be a development both in education and art. If we consider the future proposals, it can become a very important tool in the hands of teachers - students as well as artists. The use of the device will strive to evolve the learning experience and inextricably link art and technology.
In the conclusions of the learning scenario, reference will be made to the role played by the virtual museum, New Technologies / ICT and the design device in the educational process, as well as a presentation of the students' projects both in the virtual museum and in this thesis after implementing the learning scenario in the classroom. | en_US |