Content marketing: μελέτη και σύγκριση δύο επιχειρήσεων
Abstract
Η ταχεία εξέλιξη των Social Media και η συνεχείς αύξηση των χρηστών σε παγκόσμιο επίπεδο, έχουν οδηγήσει στην αύξηση της δύναμης της γνώμης των χρηστών και της επιρροής που ασκούν στις επαφές τους. Η ευρεία χρήση του διαδικτύου έχει επιφέρει κρίσιμες αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών και στον τρόπο με τον οποίο οι αναζητούν πληροφορίες από το διαδίκτυο.
Τα Social Media, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην διεθνή αγορά, λόγω της αυξανόμενης χρήσης του διαδικτύου από τους ανθρώπους. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος, που έχουν στραφεί όλες οι επιχειρήσεις στην διαφήμιση τους μέσω του διαδικτύου και τη χρήση των Social Media. Στόχος των επιχειρήσεων, είναι η ενημέρωση τους για τις απόψεις των καταναλωτών, αναφορικά με τα προϊόντα τους και τις υπηρεσίες του, αυξάνοντας την αναγνωρισιμότητά τους και κατ’ επέκταση την κερδοφορία τους.
Οι επιχειρήσεις πρέπει να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία αυτή, αξιοποιώντας όσο περισσότερο μπορούν τη δύναμη των μέσων αυτών, δημιουργώντας την κατάλληλη Social Media Marketing στρατηγική. Για να είναι επιτυχημένη, θα πρέπει τα στελέχη της επιχείρησης να βρουν τον κατάλληλο τρόπο, ώστε να εστιάσουν την προσοχή των καταναλωτών στα προϊόντα που προωθούν.
Η δραστηριοποίηση των επιχειρήσεων με τα Social Media, αποτελεί επιτακτική ανάγκη στην σημερινή εποχή. Διότι με την είσοδο τους στο χώρο αυτό, είναι σε θέση να δημιουργήσουν και να προωθήσουν στην αγορά προϊόντα και υπηρεσίες, τα οποία ανταποκρίνονται στις προσδοκίες και τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού.
Για να γίνουν όλα τα παραπάνω κατανοητά και να μπορέσει ο αναγνώστης να οδηγηθεί σε ασφαλή συμπεράσματα, στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας γίνεται μία εισαγωγή στην επιστήμη του Marketing, δίνοντας τον ορισμό του και παρουσιάζοντας επί μέρους λειτουργίες του όπως το Online Marketing και το Marketing περιεχομένου.
Στη συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα Social Media, οι κατηγορίες αυτών και ο τρόπος λειτουργίας τους, ο οποίος αποσκοπεί στο να προσεγγίσει καταναλωτικό κοινό, το οποίο θα αλληλοεπιδράσει με την επιχείρηση και με άλλους καταναλωτές.
Στο τρίτο κεφάλαιο της επιχείρησης γίνεται η συσχέτιση του Marketing με τα Social Media. Γίνεται αναφορά στις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει το Social Media Marketing και στις διαφορές που υπάρχουνε με το παραδοσιακό Marketing. Ακόμη παρατίθενται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του, καθώς και ο τρόπος που δημιουργούνται οι διαφημιστικές καμπάνιες μέσω των Social Media.
Στη συνέχεια της εργασίας αναλύεται η μεθοδολογία έρευνας τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, όσο και στο πρακτικό μέρος ενώ στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται η παρουσίαση των δύο επιχειρήσεων, οι οποίες επιλέχθηκαν να αποτελέσουν τις μελέτες περιπτώσεων. Τέλος στο έκτο κεφάλαιο, παρατίθενται τα συμπεράσματα που προέκυψαν μέσα από τη μελέτη των δύο επιχειρήσεων σε συνδυασμό με το θεωρητικό υπόβαθρο το οποίο βασίστηκε η ερευνήτρια. Κλείνοντας κατατίθενται μερικές προτάσεις για τη μελλοντική τους χρήση. The rapid development of Social Media and the continuous increase of users worldwide, have led to an increase in the power of user opinion and the influence they exert on their contacts. The widespread use of the internet has brought about critical changes in consumer behavior and in the way they search for information on the internet.
Social Media plays an important role in the international market, due to the increasing use of the internet by people. This is the main reason why all companies have turned to advertising on the internet and using Social Media. The goal of companies is to inform them about the views of consumers regarding their products and services, increasing their visibility and consequently their profitability.
Businesses need to seize this opportunity, making the most of the power of these media, creating the right Social Media Marketing strategy. To be successful, business executives need to find the right way to focus consumers' attention on the products they promote.
The activity of companies with Social Media is an urgent need today. Because by entering this space, they are able to create and market products and services that meet the expectations and needs of the consumer public.
In order to understand all the above and to be able to lead the reader to safe conclusions, in the first chapter of this presentation is an introduction to the science of Marketing, giving its definition and presenting its individual functions such as Online Marketing and Content Marketing .
Then, in the second chapter, Social Media is presented, their categories and the way they work, which aims to reach a consumer audience, which will interact with the company and other consumers.
In the third chapter of the company is the correlation of Marketing with Social Media. Reference is made to the peculiarities of Social Media Marketing and the differences that exist with traditional Marketing. It also lists its pros and cons, as well as how advertising campaigns are created through Social Media.
In the continuation of the dissertation, the research methodology is analyzed both at the theoretical level and in the practical part, while in the fifth chapter the presentation of the two companies, which were selected to be the case studies, is made. Finally, in the sixth chapter, the conclusions that emerged from the study of the two companies are presented in combination with the theoretical background on which the researcher was based. In closing, some suggestions are submitted for their future use.