dc.description.abstract | Αντικείμενο της εργασίας είναι η ενεργειακή αξιολόγηση του 7ου Δημοτικού σχολείου, πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 66 παιδιών και 4 δασκάλων, στην πόλη της Κοζάνης. Συλλέχθηκαν στοιχεία για το σχολικό κτίριο σχετικά με την ενεργειακή κατανάλωση ηλεκτρισμού για τα πέντε τελευταία έτη (2002-2007) λειτουργίας του από το υποκατάστημα της ΔΕΗ, και οι αντίστοιχες καταναλώσεις σε θέρμανση συγκεντρώθηκαν από το τμήμα τηλεθέρμανσης της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης Κοζάνης. Σχετικά με τα κατασκευαστικά χαρακτηριστικά του, δεν κατέστη εφικτό η συλλογή των σχεδίων από την Πολεοδομία της Κοζάνης με αποτέλεσμα την επιμέτρηση και την δημιουργία σχεδίων όλου του κτιρίου με δικιά μας πρωτοβουλία.
Με τα παραπάνω στοιχεία και με την βοήθεια στιγμιαίων και μακροχρόνιων μετρήσεων θερμοκρασίας, υγρασίας, ενεργειακής κατανάλωσης (ηλεκτρική ενέργεια, θερμική ενέργεια), μελέτης των επιπέδων του CO2 και γενικότερα της θερμικής άνεσης του κτιρίου ελέγχθηκε η ενεργειακή απόδοσή του. Επιπλέον, έγινε φωτογράφηση του κτιρίου, καθώς επίσης και έρευνα για τις συνήθειες και τα χαρακτηριστικά των χρηστών του κτιρίου (ερωτηματολόγιο). Επιπροσθέτως, έγινε και χρήση θερμοκάμερας ώστε να διερευνηθούν οι ενεργειακές ανταλλαγές του κτιρίου με το περιβάλλον.
Αφότου ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση της ενεργειακής απόδοσης διερευνήθηκαν δυνατότητες μείωσης της ενεργειακής κατανάλωσης με παράλληλη αύξηση της απόδοσης του κτιρίου. Η διερεύνηση περιλαμβάνει τόσο συμβατικά συστήματα και τεχνικές όσο και αναλυτική μελέτη δυνατοτήτων ανάπλασης του κτιρίου με τη βοήθεια προσομοιωτικών εργαλείων στον υπολογιστή, όπως τα λογισμικά TRNSYS και ECOTECT. | el_GR |