Show simple item record

dc.contributor.authorΜπρούτσου, Βαΐα
dc.date.accessioned2023-07-11T06:29:13Z
dc.date.available2023-07-11T06:29:13Z
dc.date.issued2023-06-26
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3777
dc.description.abstractΗ πλειονότητα των ανθρώπων έρχεται σε πρώτη σοβαρή επαφή με τη Λογοτεχνία στο σχολείο, μέσω της ανάγνωσης και της γραφής, ώστε ως μαθητές/-τριες να καλλιεργήσουν την απαραίτητη δεξιότητα να συμπάσχουν με μια ομάδα χαρακτήρων γραμμένων σε μια σελίδα. Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Λογοτεχνίας του Γυμνασίου ως ένα σύγχρονο curriculum θεωρείται «σχέδιο μαθησιακών εμπειριών», στο οποίο μαζί με την ανάγνωση, την ακρόαση και την ερμηνεία η παραγωγή λόγου αποτελεί θεμελιώδες θεματικό πεδίο της. Η Δημιουργική Γραφή ως θεματική ενότητα της παραγωγής λόγου, στοχεύει στην παρακίνηση των μαθητών/-τριών να εκφράζονται με δημιουργικό λόγο και στην ενίσχυση της φαντασίας και των γλωσσικών τους δεξιοτήτων. Στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας εντάσσονται και αυτοτελή έργα, όπως μυθιστορήματα, συλλογές διηγημάτων ή ποιημάτων κ.α. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η χρήση της Δημιουργικής Γραφής, ως τρόπου σχεδιασμού μάθησης και διδακτικής προσέγγισης, μέσω του αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου της Άλκης Ζέη «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου». Παράλληλα, επιδιώκεται η ανάδειξη της ιδιαίτερης θέσης που κατέχει στη μαθησιακή διαδικασία η εξάσκηση στη Δημιουργική Γραφή και η υπογράμμιση των ωφελειών της διδασκαλίας ενός ολοκληρωμένου λογοτεχνικού έργου, για τους/τις μαθητές/-τριες. Η παρούσα εργασία διαρθρώνεται σε δύο μέρη. Στο θεωρητικό, όπου παρουσιάζεται η αξία της Λογοτεχνίας ως διδακτικού αντικειμένου στο Γυμνάσιο, η διδασκαλία του Αυτοτελούς Έργου στο μάθημα της Λογοτεχνίας του Γυμνασίου, η Δημιουργική Γραφή ως συστατικό της λογοτεχνικής ανάγνωσης, τα οφέλη της Δημιουργικής Γραφής και τέλος, η βιογραφία και το έργο της συγγραφέα Άλκης Ζέη. Στο δημιουργικό μέρος, περιλαμβάνεται ο σχεδιασμός και η πρακτική εφαρμογή στην τάξη μιας ολοκληρωμένης πρότασης διδακτικού σεναρίου για αυτοτελές λογοτεχνικό έργο. «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου» αποτελεί ένα κλασικό λογοτεχνικό ανάγνωσμα, απευθύνεται κυρίως σε έφηβους αναγνώστες με συγκεκριμένες αναγνωστικές συνήθειες, οι οποίες με την κατάλληλη καθοδήγηση μπορούν να οδηγήσουν σε μια αυτόνομη, κριτική ανάγνωση. Most people's first serious contact with Literature is in school, through reading and writing so that as students they develop the necessary skill to empathize with a group of characters written on a page. The New High School Literature Curriculum as a contemporary curriculum is considered a "plan of learning experiences", in which, along with reading, listening and interpretation, speech production is its fundamental subject area. Creative Writing, as a thematic unit of speech production, aims to motivate students to express themselves with creative speech and to strengthen their imagination and language skills. The teaching of Literature also includes independent works, such as novels, collections of short stories or poems, etc. The purpose of this thesis is the use of creative writing, as a way of planning learning and teaching approach, through the independent literary work of Alkis Zeis "The Great Walk of Peter". At the same time, goals such as the highlighting of the special position that the practice of creative writing holds in the learning process and the underlining of the benefits for the students of the teaching of an independent literary work are pursued. This work is structured in two parts. In the theoretical part, are presented the value of Literature as a teaching subject in High School, the teaching of the Independent Literary Work in the High School Literature course, Creative Writing as a component of literary reading, the benefits of Creative Writing and finally, the biography and work of the author Alki Zei. In the creative part, the planning and practical implementation in the classroom of a complete teaching scenario proposal for an independent literary work is included. "The Great Walk of Peter", is a classic literary reading, aimed mainly at teenage readers with specific reading habits, which with appropriate guidance can lead to an independent, critical reading.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subject1. Λογοτεχνία 2. Εφηβική Λογοτεχνία 3. Δημιουργική Γραφή 4. Άλκη Ζέη 1. Literature 2. Literature for Young Adults 3. Creative Writing 4.Alki Zeien_US
dc.titleΗ Δημιουργική Γραφή στο Γυμνάσιο μέσα από την προσέγγιση του λογοτεχνικού έργου της Άλκης Ζέη: Διδακτική πρόταση με βάση το βιβλίο "Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου”en_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record