dc.description.abstract | Η αυξημένη ροή μεταναστών και προσφύγων στην ελληνική επικράτεια εντείνει την ανάγκη της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας σε ένα ειδικό πλαίσιο, όπως το ελληνικό σχολείο και σε ένα γενικότερο πλαίσιο, που αφορά τους ενήλικες μαθητές/τριες. Γι αυτό το λόγο κρίνεται αναγκαίο να διερευνηθούν τρόποι διδασκαλίας, που θα διευκολύνουν την εκμάθηση της γλώσσας και την ένταξη των ατόμων σε ένα διαπολιτισμικό περιβάλλον. Επιπλέον είναι σημαντικό να δοθεί σημασία στην προσαρμογή του ατόμου σε μια άλλη γλώσσα και κουλτούρα, το οποίο σχετίζεται άμεσα με την μετάβαση σε μια άλλη κατάσταση και τη διαχείριση της μέσα από την εκμάθηση μιας καινούργιας γλώσσας.
Η εκμάθηση μιας γλώσσας προϋποθέτει μια χρονική αλληλουχία με διαφορετικές γλωσσικές ανάγκες, στις οποίες ο μαθητής καλείται να προσαρμοστεί στη ρυθμιστική διαμόρφωση μιας γλώσσας ( πλαίσιο αναφοράς των γλωσσών) και παράλληλα να κατακτήσει την επικοινωνιακή μορφή της. Αυτό έχει ως επακόλουθο να προσαρμόσει τον τρόπο σκέψης του στην άλλη γλώσσα, ώστε να αντιληφθεί τους μηχανισμούς της( Μήτσης, 2004).
Η δημιουργική γραφή αποτελεί προσέγγιση του λόγου μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες και μια δημιουργική διαδικασία με στόχο την κατάκτηση γλωσσικών δεξιοτήτων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η κατασκευή δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής, ώστε να αξιοποιηθούν στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης δεύτερης γλώσσας και η πρακτική εφαρμογή τους σε ενήλικες και παιδιά. Στόχος είναι μια διαφορετική προσέγγιση διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης/ δεύτερης γλώσσας, που δεν σχετίζεται άμεσα με τη μέχρι τώρα προσέγγιση των διδακτικών βιβλίων. Η εργασία αυτή θα αναδείξει τις δυνατότητες και τις μεθόδους της δημιουργικής γραφής σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.
The increased flow of immigrants and refugees in the Greek territory intensifies the need to learn the Greek language in a special context, such as the Greek school, and in a more general context, which concerns adult students. For this reason, it is deemed necessary to investigate a teaching method that will facilitate the learning of the language and the integration of individuals in an intercultural environment. In addition, it is important to pay attention to the adaptation of the individual to another language and culture, which is directly related to the transition to another situation and its management through learning a new language. The learning of a language presupposes a time sequence with different linguistic needs, in which the student is called upon to adapt to the regulatory configuration of a language (framework of reference of languages) and at the same time master its communicative form. This has the consequence of adapting his way of thinking to the other language, in order to understand its mechanisms (Mitsis, 2004).
Creative writing is an approach to speech through playful activities and a creative process aimed at mastering language skills. The purpose of this work is the construction of creative writing activities, so that they can be used in the teaching of Greek as a foreign second language and their practical application to adults and children. The goal is a different approach to the teaching of Greek as a foreign/second language, which is not directly related to the textbook approach until now. This work will highlight the possibilities and methods of creative writing in cross-cultural settings. | en_US |