dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία έχει ως βασικό σκοπό να παρουσιάσει το εικονογραφημένο βιβλίο και τις σχέσεις που δημιουργούνται ανάμεσα στις δύο τροπικότητές του: κείμενο και εικόνα. Nα καταγραφεί, δηλαδή, ο ρόλος των εικόνων στην ανάγνωση του βιβλίου. Ειδικότερα, εξετάζεται ο όρος «εικονογραφημένο βιβλίο», ο ρόλος της εικόνας και η σχέση της με το κείμενο, ο ρόλος του εικονογράφου ως συνδημιουργού του εικονογραφημένου βιβλίου και οι κώδικες που χρησιμοποιεί.
Η εργασία βασίζεται στη βιβλιογραφική ανασκόπηση των μελετητών της εικονογράφησης και το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε είναι η μελέτη περίπτωσης. Η εργασία δομείται σε τέσσερα κεφάλαια. Τα τρία πρώτα διαπραγματεύονται τη θεωρητική προσέγγιση του θέματος και το τέταρτο αποτελεί μελέτη περίπτωσης των εικόνων του Νικόλα Ανδρικόπουλου.
Πιο συγκεκριμένα:
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται ιστορική αναδρομή στο εικονογραφημένο βιβλίο, όπου περιλαμβάνονται οι ορισμοί για τον όρο «εικονογραφημένο βιβλίο», οι, παιδαγωγικές, γνωστικές, αισθητικές και κοινωνικοποιητικές λειτουργίες του αλλά και η εξέλιξή του μέχρι σήμερα.
Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζεται ο ρόλος της εικόνας και του εικονογράφου, η πολυσημία της εικόνας, καθώς και η σχέση της με το κείμενο
Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται τα τεχνάσματα (σημειολογικοί δείκτες) που χρησιμοποιεί ο εικονογράφος για να δημιουργήσει τις εντυπώσεις ή τις αντιδράσεις που θέλει.
Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται τέσσερις(4) μελέτες περίπτωσης του εικονογράφου Νικόλα Ανδρικόπουλου από την εκδοτική παραγωγή ελληνικών, παιδικών εικονογραφημένων βιβλίων της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα. Στη συνέχεια ακολουθούν γενικά συγκεφαλαιωτικά συμπεράσματα.
The purpose of the current study is to portray picture books and the connections that may be made between their textual and visual modes. In other words, this research aims to write down the role of the pictures in the process of reading books. Ιn particular, this study examines the definition of the term “picture book”, the role of the image and its relation with the text, the illustrator’s role as the creator of picture book and the codes that he uses.
This study is based on the literature review of the researchers. The tool that was used for the research is the case-study. The research consists of four chapters. The first three are about the theoretical approach of the subject and the last one is about the case study of the illustrator Nikolas Andrikopoulos.
The first chapter is about the history of picture book and the definitions for the term “picture book”. Also, in this chapter, it is included the pedagogical, cognitional, aesthetic and sociopoetic uses as well as its progress since today.
The second chapter examines the role of the image and the illustrator, its polysemy and the relation of the image with the text.
The third chapter analyzes the semiotic features that the illustrator uses in order to make impressions or to provoke the reactions that he wants.
The fourth chapter presents four case studies of the illustrator Nikolas Andrikopoulos from the Greek publishing industry during the first decade of the 21th century. In the end, this work continues with general comprehensive results. | en_US |