Εργοθεραπεία: εντατική αλληλεπίδραση και αισθητηριακή επεξεργασία σε παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος: μελέτη περίπτωσης
Abstract
Στην εργασία διερευνάται η εντατική αλληλεπίδραση, μια νατουραλιστική προσέγγιση επικοινωνίας, και η προσέγγιση της αισθητηριακής επεξεργασίας, κατά τη διάρκεια εργοθεραπευτικών συνεδριών σε μια μελέτη περίπτωσης, η οποία αφορά ένα παιδί με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ). Δίνεται έμφαση στη διαδικασία του πλάνου παρέμβασης και αναλύονται τα αποτελέσματα που προκύπτουν, από την εντατική αλληλεπίδραση, όσον αφορά την επικοινωνία, και από την χορήγηση του αξιολογητικού εργαλείου, Greek Sensory Profile [Ελληνικού Αισθητηριακού Προφίλ (SP-Gr)], σε δύο χρονικές στιγμές με διαφορά ενός μήνα, όσον αφορά την αισθητηριακή επεξεργασία. Από ότι φαίνεται από τα αποτελέσματα υπάρχει βελτίωση στην επικοινωνία του παιδιού της μελέτης περίπτωσης, μέσω της εντατικής αλληλεπίδρασης και σε ορισμένους τομείς, παράγοντες και τεταρτημόρια της αισθητηριακής επεξεργασίας, μέσω του αισθητηριακού προφίλ και συνεπώς, στη στοχοθεσία του εργοθεραπευτικού προγράμματος, όσον αφορά την αισθητηριακή επεξεργασία. Ωστόσο, απαιτείται περαιτέρω μελέτη σε μεγαλύτερο πληθυσμό όσον αφορά τις παραπάνω μεταβλητές για τη γενίκευση των συμπερασμάτων. Τέλος, προτείνεται περαιτέρω έρευνα όσον αφορά την προσέγγιση της εντατικής αλληλεπίδρασης και τις αισθητηριακές προσεγγίσεις που θα είναι βέλτιστες σε παιδιά με ΔΑΦ, όπως και όσον αφορά την αλληλεπίδραση μεταξύ των αισθητηριακών προσεγγίσεων και της εντατικής αλληλεπίδρασης.