Ικανότητα αναγνώρισης συναισθημάτων σε άτομα τρίτης ηλικίας (υγιείς ηλικιωμένοι, άτομα με ήπια νοητική διαταραχή ή υποκειμενικά προβλήματα μνήμης) και άτομα μέσης ηλικίας : μία συγκρτιτική μελέτη
Abstract
Πιθανά ελλείμματα κοινωνικής νόησης σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας μπορεί να θεωρηθούν σημαντικοί προβλεπτικοί παράγοντες για την έναρξη διάφορων μορφών άνοιας. Η αναγνώριση της συναισθηματικής κατάστασης των άλλων ανθρώπων αποτελεί μία κοινωνική και γνωστική δεξιότητα, η οποία μπορεί να αρχίσει να περιορίζεται αναλογικά με την ηλικία. Παρόλα αυτά, πιο σημαντικές δυσκολίες σε σχέση με την υγιή γήρανση εντοπίζονται στην Ήπια Νοητική Διαταραχή. Στην παρούσα έρευνα εξετάστηκε η αναγνώριση συναισθημάτων σε άτομα μέσης και τρίτης ηλικίας, με σκοπό να διερευνηθεί το αν και κατά πόσο αυτή επηρεάζεται από τη νοητική κατάσταση. Επιπλέον, αξιολογήθηκε αν ο ηλικιακός παράγοντας ή το εκπαιδευτικό επίπεδο συμβάλει στα επίπεδα της συναισθηματικής αναγνώρισης. Συγκεκριμένα, χορηγήθηκε δοκιμασία αναγνώρισης συναισθημάτων σε 30 άτομα με Ήπια Νοητική Διαταραχή και 30 άτομα με απουσία αυτής. Από τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε ότι τα άτομα με διάγνωση Ήπιας Νοητικής διαταραχής, αλλά και τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας και χαμηλότερου εκπαιδευτικού επιπέδου παρουσιάζουν μειωμένες δεξιότητες συναισθηματικής αναγνώρισης.
____________________________
_______________________________________________________________________________________________________
Potential social cognition deficits in elderly people can be considered as important predictive factors for the emergence of various amnesiac types. The recognition of other people’s emotional states constitutes a social and emotional skill that can be restricted as people getting older. Nevertheless, more serious impairments in comparison with healthy aging are detected in Mild Cognitive Impairment. In the present study the emotional recognition in middle and third age peoplewas investigated, in order to investigate the extent to which it can be affected by the participants’ mental state. Furthermore, it was examined whether the age factor and the educational level can contribute to the emotional recognition levels.More specifically, an emotional recognition test was administered to 30 people diagnosed with Mild Cognitive Impairment and 30 healthy participants. From the results, it was concluded that not only people facing Mild Cognitive Impairment, but also older people or those with lower educational level shared poorer skills of emotional recognition.