Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαταραχιά Ανδρονίκη
dc.contributor.authorΤρογαϊδου, Βασιλική
dc.date.accessioned2023-08-17T11:08:40Z
dc.date.available2023-08-17T11:08:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3961
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Οικονομικών Επιστημών. Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.en_US
dc.description.abstractΤο franchise αποτελεί ουσιαστικά μια μέθοδο μάρκετινγκ. Είναι μία πρακτική που χρησιμοποιούν οι επιτυχημένες επιχειρήσεις, προκειμένου να επεκταθούν σε νέες αγορές. Αποτελεί μία εναλλακτική λύση για το δικαιοπάροχο ο οποίος επιθυμεί να δημιουργήσει μια αλυσίδα καταστημάτων αντιγράφοντας το αρχικό επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο του. Με το franchise επιτυγχάνεται η είσοδος σε νέες αγορές, χωρίς όμως την ευθύνη μιας αλυσίδας και παράλληλα αποφεύγοντας την επένδυση. Για να είναι επιτυχημένο το σύστημα franchise, απαιτείται και η επιτυχία των δικαιοδόχων. Επομένως κρίνεται απαραίτητη η άριστη επικοινωνία μεταξύ δικαιοδόχου και δικαιοπάροχου για να επιτύχει το σύστημα. Οι παράγοντες επιτυχίας ενός συστήματος franchise είναι πολλοί και αναλύονται στην παρούσα εργασία. Πρωτοπόρες των επιχειρήσεων δικαιόχρησης θεωρούνται οι ΗΠΑ, διότι το συγκεκριμένο σύστημα λειτούργησε εκεί για πρώτη φορά. Στην πορεία όμως εξαιτίας της ανάπτυξης της παγκόσμιας αγοράς, το franchise κέρδισε και την ευρωπαϊκή αγορά και επεκτάθηκε βεβαίως σε παγκόσμιο επίπεδο με μεγάλη επιτυχία. Το επιχειρηματικό μοντέλο franchise καθυστέρησε να εισέλθει στην ελληνική αγορά. Με την ένταξη όμως την Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, άνοιξε ο δρόμος για την ανάπτυξή του και για την επιτυχία του. Οι δυσκολίες ήταν πολλές στην αρχή κυρίως λόγω του ότι οι Έλληνες συνηθίζουν να στηρίζουν την τοπική και εγχώρια αγορά, όμως τελικά κατάφερε να επικρατήσει και να ανθίσει, οδηγώντας το καταναλωτικό κοινό σε μία διαφορετική κουλούρα αγορών από αυτή που συνήθιζαν στο παρελθόν. Η οικονομική κρίση που έπληξε τη χώρα ήταν ένας ακόμη παράγοντας που ώθησε τους Έλληνες καταναλωτές στην αγορά προϊόντων χαμηλότερης αξίας, με αποτέλεσμα την περαιτέρω επιτυχημένη πορεία των καταστημάτων franchise. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για την επιτυχημένη πορεία του συστήματος δικαιόχρησης αποτελεί η αλυσίδα καταστημάτων ΙΚΕΑ, η οποία κατάφερε να δημιουργήσει μέσω του franchise ένα τεράστιο δίκτυο καταστημάτων σε όλο τον κόσμο και να επικρατήσει θριαμβευτικά. Αυτός είναι και ο λόγος που χρησιμοποιείται η συγκεκριμένη επιχείρηση ως μελέτη περίπτωσης στην παρούσα πτυχιακή εργασία.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Οικονομικών Επιστημών.en_US
dc.subjectFranchiseen_US
dc.subjectΔικαιοπάροχοςen_US
dc.subjectΔικαιοδόχοςen_US
dc.subjectΕλληνική αγοράen_US
dc.subjectΙΚΕΑen_US
dc.titleΤο Franchise στην Ελλάδα: μελέτη Περίπτωσης ΙΚΕΑen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record