Show simple item record

dc.contributor.authorΜάρου, Αικατερίνη
dc.date.accessioned2023-11-07T12:25:36Z
dc.date.available2023-11-07T12:25:36Z
dc.date.issued2023-06-26
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4145
dc.description.abstractΤο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας έχει αλλάξει μεθόδους διδασκαλίας ανά περιόδους ώσπου πλέον μπορούμε να αναφερόμαστε, όσον αφορά τον τρόπο διδασκαλίας του, σε ένα μάθημα που προάγει τη φιλαναγνωσία, την κριτική σκέψη, τον αναστοχασμό και τον προβληματισμό σχετικά με ποικίλα θέματα. Αφορμή της επιλογής του συγκεκριμένου θέματος έρευνας αποτέλεσε η παρατήρηση της μειωμένης ένδειξης ενδιαφέροντος των νέων κι ειδικά των εφήβων με τη Λογοτεχνία καθώς κι η διαρκής προσπάθεια των εκπαιδευτικών για αλλαγή αυτής της παγιωμένης, πλέον, κατάστασης στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην ανάδειξη αυτών των προγραμμάτων που προωθούν τη φιλαναγνωσία, την κριτική ανάγνωση και τον κριτικό γραμματισμό μέσω των τεχνικών της Δημιουργικής Γραφής.Η εργασία διαρθρώνεται σε δύο μέρη: στο πρώτο μέρος παρουσιάζεται η θεωρία κι η ιστορία της Δημιουργικής Γραφής, η θέση της Δημιoυργικής γραφής στα Αναλυτικά Προγράμματα από το 1976 έως σήμερα, η διδασκαλία ενός αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου σύμφωνα με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών(2021) γενικότερα αλλά και συγκεκριμένα στη Β’ Λυκείου, τα χαρακτηριστικά της Γενιάς του 1920 καθώς και η ζωή και το έργο του Κωνσταντίνου Γ. Καρυωτάκη. Στο δεύτερο μέρος αξιοποιείται η θεωρία και εφαρμόζεται στη διδακτική πράξη στην ποιητική συλλογή «Νηπενθή» του Κωνσταντίνου Γ. Καρυωτάκη με έναν εναλλακτικό και δημιουργικό τρόπο προσέγγισης στη Β’ Λυκείου. The course of Modern Greek Literature has changed its teaching methods over the years until now we can refer to it as a course that promotes literacy, critical thinking, reflection and reflection on a variety of topics. The reason for the choice of this particular research topic was the observation of the reduced interest of young people, especially adolescents, in literature and the constant effort of teachers to change this entrenched situation in secondary schools. This thesis aims to highlight these programmes that promote literacy, critical reading and critical literacy through Creative Writing techniques. The thesis is structured in two parts: the first part presents the theory and history of Creative Writing, the place of Creative Writing in the Curricula from 1976 to the present day, the teaching of an independent literary work according to the new Curriculum (2021) in general and specifically in the Secondary School, the characteristics of the 1920s Generation and the life and work of Constantine G. Karyotakis. In the second part, the theory is utilized and applied to the teaching practice in the poetry collection "Nipenthi" by Konstantinos G. Kariotakis in an alternative and creative way of approach in the 2nd grade of High School.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectΔημιουργική Γραφή, Αναλυτικό Πρόγραμμα, Πρόγραμμα Σπουδών, Γενιά του 1920, αυτοτελές λογοτεχνικό έργο, συλλογή, Κωνσταντίνος Γ. Καρυωτάκης, Creative Writing, Curriculum, Curriculum, Generation of 1920, independent literary work, collection, Constantine C. Karyotakisen_US
dc.titleΤο αυτοτελές εκτενές λογοτεχνικό έργο στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών (2021): Διδακτική Πρόταση σε Β Λυκείου για την Ποιητική Συλλογή «Νηπενθή» του Κ. Γ. Καρυωτάκηen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record