dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τα ρατσιστικά ιδεώδη στην Παιδική Λογοτεχνία και αποτελεί μία μελέτη περίπτωσης του έργου του Ευγένιου Τριβιζά «Η τελευταία μαύρη γάτα». Αρχικά, γίνεται μία σύντομη αναδρομή στην ιστορία της Παιδικής Λογοτεχνίας, στα είδη της και στη θεματολογία της, ενώ αναλύεται και η αξία της στη ζωή των παιδιών. Εν συνεχεία, παρουσιάζεται το Διαθεματικό Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και γίνεται ειδική μνεία στο μάθημα της Λογοτεχνίας, στο ρόλο του εκπαιδευτικού και στον τρόπο προσέγγισής της τόσο από τον ίδιο όσο και από τους γονείς των μαθητών. Ακόμη, αποσαφηνίζονται οι όροι διαπολιτισμικότητα και πολυπολιτισμικότητα και εξετάζεται το μάθημα της Διαπολιτισμικής Λογοτεχνίας, καθώς και ο σύγχρονος διεθνοποιημένος ρόλος του εκπαιδευτικού. Τέλος, μελετάται το μυθιστόρημα του Ευγένιου Τριβιζά «Η τελευταία μαύρη γάτα» (υπόθεση, ήρωες, τεχνικές αφήγησης, χαρακτηριστικά) κι εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα. Η εργασία ολοκληρώνεται με το δημιουργικό κομμάτι, που αποτελεί μία πρόταση εκπαιδευτικού σεναρίου σε μαθητές ΣΤ΄ τάξης, αναφορικά με τον ρατσισμό. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το χρονικό έτος 2023.
Abstract
This thesis deals with racist ideals in Children's Literature and is a case study of the work of Evgenios Trivizas "The Last Black Cat". First, there is a brief review of the history of Children's Literature, its genres and its themes, while its value in children's lives is analyzed. Afterwards, the Interdisciplinary Unified Study Program of Primary Education is presented and a special mention is made of the Literature course, the role of the teacher and the way it is approached both by him and by the parents of the students. Also, the terms interculturality and multiculturalism are clarified and the course of Intercultural Literature is examined, as well as the modern internationalized role of the teacher. Finally, the novel by Evgenios Trivizas "The last black cat" is studied (plot, characters, narrative techniques, characteristics) and useful conclusions are drawn. The work concludes with the creative part, which is a proposal for an educational scenario for 6th grade students, regarding racism. The survey was conducted in the year 2023. | en_US |