dc.description.abstract | Η δημιουργική γραφή αποτελεί τα τελευταία χρόνια μια ευχάριστη και εποικοδομητική δραστηριότητα των ενηλίκων, αλλά πλέον εξαπλώνεται ραγδαία όχι μόνο στον εφηβικό, αλλά και στον παιδικό κόσμο της προσχολικής αγωγής, αφού έχουν διαπιστωθεί οι ευεργετικές της ιδιότητες στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Η εργασία αυτή επιχειρεί να διατυπώσει τα πλεονεκτήματα της δημιουργικής γραφής στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στον χώρο του νηπιαγωγείου, ο οποίος ενισχύεται ιδιαίτερα με μεθόδους, που βασίζονται στη δημιουργικότητα και την φαντασία. Η προσαρμογή αυτής της σύνθετης και πολύπλοκης νοητικής διαδικασίας, στον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών δράσεων, έχει σκοπό να μεταδώσει γνώσεις με ευρηματικές, πρωτότυπες, καινοτόμες μεθόδους, που διεγείρουν το ενδιαφέρον των μαθητών. Ως εκ τούτου γνώσεις και αμέτρητα κίνητρα για την απόκτηση τους, μας προσφέρει η μυθολογία. Ειδικότερα η κλασική ελληνική μυθολογία, που αξιοποιείται στην εκπαίδευση, καθώς συνδυάζει διδακτικές και ηθικές αλήθειες με την λογοτεχνική τέρψη των μαθητών, που αισθάνονται συγκίνηση, αγωνία και άλλα έντονα συναισθήματα, με πρωταγωνιστές θεούς και ήρωες. Επιχειρείται επομένως στην παρούσα εργασία, η κατάκτηση γνώσεων πάνω στη δημιουργική γραφή με τη βοήθεια της μυθολογίας.
Στο πρώτο θεωρητικό μέρος της εργασίας αναλύεται η θεωρητική μορφή της δημιουργικής γραφής, μαζί με μια μικρή ιστορική αναδρομή για την εξέλιξή της. Στη συνέχεια διατυπώνονται τα οφέλη της και παρουσιάζεται η αναγκαιότητα εφαρμογή της στην εκπαίδευση. Στο δεύτερο θεωρητικό πλαίσιο προσεγγίζουμε την μυθολογία και την διδακτική της προσέγγιση κυρίως στο χώρο του νηπιαγωγείου. Το τελευταίο μέρος της εργασίας ασχολείται με την υλοποίηση διδακτικού σεναρίου βασισμένου σε μύθο, τον οποίο μπορούμε να αξιοποιήσουμε πρωτίστως για την διδασκαλία της δημιουργικής γραφής στην προσχολική βαθμίδα.
Abstract
Creative writing has been a pleasant and constructive activity for adults in recent years, but it is now rapidly spreading not only in the teenage world but also in the world of preschool education, as its beneficial properties for the comprehensive development of children have been observed. This work attempts to outline the advantages of creative writing in education, specifically in the kindergarten environment, which is greatly enhanced by methods based on creativity and imagination. Adapting this complex and intricate cognitive process to the design of educational activities aims to impart knowledge through imaginative, original, and innovative methods that stimulate students' interest. Therefore, mythology, especially classical Greek mythology, offers us knowledge along with abstract concepts, while captivating students with emotions such as excitement, anticipation, and other intense feelings, featuring gods and heroes. Therefore, this work aims to acquire knowledge about creative writing with the help of mythology (with the parallel goal of acquiring abstract concepts). In the first theoretical part of the work, the theoretical form of creative writing is analyzed, along with a brief historical overview of its evolution. Then, the benefits of creative writing are formulated, and the necessity of its application in education is presented. In the second theoretical framework, we approach mythology and its teaching approach, primarily in the kindergarten context. The last part of the work deals with the implementation of teaching scenario based on myth, which can be used primarily for teaching creative writing at the preschool level. | en_US |