dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία δομείται από τέσσερα Κεφάλαια. Στο Πρώτο Κεφάλαιο του ερευνητικού τμήματός της επιχειρείται η θεωρητική προσέγγιση και οριοθέτηση του όρους “Γένος”, πώς οδηγήθηκαν οι θεωρητικοί του κινηματογράφου να εντάξουν το Υπερφυσικό στον ευρύτερο χώρο του Φανταστικού, κάτω από ποια ομπρέλα Γένους συναντάται, με ποια άλλα Γένη συσχετίζεται, ποια στοιχεία ενσωματώνει, πώς και γιατί αποτέλεσε αυτόνομο Γένος, πώς συνδυάζονται τα υπερφυσικά στοιχεία σε μια ιστορία, καθώς επίσης και τα θέματα στα οποία επικεντρώνεται.
Το Δεύτερο Κεφάλαιο της εργασίας αποτελείται από τέσσερα σκέλη. Στο πρώτο επιχειρείται μια ιστορική προσέγγιση στις λογοτεχνικές επιρροές που έσπειραν τον σπόρο της άνθησης του Υπερφυσικού, τη μεταφορά του Γένους στο νέο οπτικό μέσο (κινηματογράφο), το οποίο στα σπάργανά του στερούνταν ακόμη ήχου, καθώς επίσης και την προέλευσή του. Στο δεύτερο γίνεται μια παγκόσμια ιστορική αναδρομή αντιπροσωπευτικών ταινιών που αποτέλεσαν το προοίμιο του Υπερφυσικού. Στο τρίτο σκέλος γίνεται μια αναφορά στα Γένη που συγγενεύουν με το Υπερφυσικό, καθώς επίσης επισημαίνονται και τα στοιχεία που το διαφοροποιούν από αυτά. Στο τέταρτο αναλύονται τα Χαρακτηριστικά του Γένους και επιχειρείται μια προσέγγιση, με βάση τις θεωρητικές απόψεις περί των αφηγηματικών συμβάσεων, για την κανονικότητα και το μη-πραγματικό στο Γένος.
Το Τρίτο Κεφάλαιο ολοκληρώνεται με το σκέλος που αφορά τη διατύπωση των συμπερασμάτων για την επίδραση του Υπερφυσικού στην ψυχαγωγία του κοινού, την εξέλιξή του ως Γένος και την αυξητική τάση που παρουσιάζει με την πάροδο των ετών στην παγκόσμια βιομηχανία παραγωγής οπτικοακουστικών έργων.
Τέλος, το Τέταρτο Κεφάλαιο αφιερώνεται στο δημιουργικό τμήμα με τη συγγραφή δύο επεισοδίων ενός Κύκλου πάνω στο συγκεκριμένο Γένος, με κύριο στόχο την ενσωμάτωση σε αυτόν δεδομένων του Υπερφυσικού που προέκυψαν από το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας, έτσι ώστε ο Κύκλος να κατατάσσεται στο συγκεκριμένο οπτικοακουστικό Γένος.
Abstruct
This dissertation is structured in four Chapters. In the First Chapter of its research section, the theoretical approach and delimitation of the term "Genre" is attempted, how the film theorists were led to include the Supernatural in the wider space of the Fantastic, under which umbrella of Genres it meets, with which other Genres incorporates, how and why it became an autonomous Genres, how the supernatural elements are combined in a story, as well as the themes it focuses on.
The Second Chapter of the work consists of four parts. In the first, a historical approach is attempted to the literary influences that sowed the seed of the blossoming of the Supernatural, the transfer of the Genres to the new visual media (cinema), which in its infancy was still devoid of sound, as well as its origin. In the second, there is a world historical review of representative films that constituted the prelude to the Supernatural. In the third part there is a reference to the Genres that are related to the Supernatural, as well as the elements that differentiate it from them. In the fourth, the characteristics of the Genre are analyzed and an approach is attempted, based on the theoretical views about the narrative conventions, for the regularity and the unreal in the Genre.
The Third Chapter concludes with the part concerning the formulation of the conclusions about the influence of the Supernatural on the entertainment of the public, its evolution as a Genre and the growing tendency that it presents over the years in the world industry of audiovisual productions.
Finally, the Fourth Chapter is dedicated to the creative part by writing two episodes of a Serie on the specific Genre, with the main goal of integrating into it data of the Supernatural that emerged from the theoretical framework of the work, so that the Serie is classified in the specific audiovisual Genre . | en_US |
dc.subject | Υπερφυσικό, Είδος, Φανταστικό, ταινία, κινηματογράφος, αφηγηματικές συμβάσεις, Supernatural, Genre, Speculative Fiction, movie, cinema, narrative conventions | en_US |