Η προώθηση και η διαφήμιση προϊόντων μέσω των social media
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως ερευνητικό στόχο την ανάλυση της χρήσης των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Media) για την επίτευξη της προώθησης και της διαφήμισης των προϊόντων χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, στο πλαίσιο του οποίου χρησιμοποιήθηκε ως μεθοδολογία η βιβλιογραφική ανασκόπηση. Έτσι, για την επίτευξη του σκοπού η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία διαχωρίζεται σε τέσσερα κεφάλαια. Αρχικά, λοιπόν, μελετάται η έννοια του Social Media Marketing, εξετάζοντας τα χαρακτηριστικά, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του, καθώς και τον ρόλο του στην αγορά. Ακολούθως, στο δεύτερο κεφάλαιο υπάρχει εστίαση στη ψηφιακή εμπειρία πελάτη στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, ενώ στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται οι στρατηγικές προώθησης σε αυτές τις πλατφόρμες και οι διάφορες μορφές περιεχομένου. Τέλος, το τέταρτο κεφάλαιο εξετάζει τους κρίσιμους παράγοντες που εντοπίζονται στον κόσμο των Social Media και εστιάζουν σε αυτούς που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα των καμπανιών προώθησης και διαφήμισης, στις ψευδείς ειδήσεις και στη προστασία των καταναλωτών από τις παραπλανητικές πρακτικές του Social Media Marketing. Συνεπώς, λοιπόν, μέσα από αυτή την εκτενή ανάλυση των εν λόγω θεμάτων, υπάρχει η πεποίθηση πως προκύπτουν σημαντικά ευρήματα για την κατανόηση της σημασίας και των προκλήσεων που σχετίζονται με τη χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στο πλαίσιο της προώθησης και διαφήμισης προϊόντων. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, αν και η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία φέρει κάποιους περιορισμούς, εκτιμάται πως αποτελεί σημαντική προσφορά στον τομέα του Digital Marketing και ακόμα πιο συγκεκριμένα του Social Media Marketing, αφού προσφέρει τόσο ακαδημαϊκή γνώση όσο και πρακτικές εφαρμογές που μπορούν να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα των προωθητικών προσπαθειών στις πλατφόρμες των κοινωνικών μέσων.