Show simple item record

dc.contributor.advisorΚλεφτοδήμος Αλέξανδρος
dc.contributor.authorΧατζημιχαήλ, Αναστασία
dc.date.accessioned2024-04-23T07:10:28Z
dc.date.available2024-04-23T07:10:28Z
dc.date.issued2024-04
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4732
dc.description.abstractΗ εκπαιδευτική αξία του animation είναι τεράστια καθώς προσφέρει εκπαιδευτικές εμπειρίες που είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες και το επίπεδο κατανόησης των μαθητών. Το animation επιτρέπει τη δημιουργία δυναμικών, ζωντανών και ελκυστικών περιβαλλόντων μάθησης, τα οποία μπορούν να ενθαρρύνουν το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των μαθητών. Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του animation είναι η δυνατότητά του να παρουσιάζει περίπλοκα θέματα και διαδικασίες με τρόπο που είναι εύκολο να κατανοηθεί από τους μαθητές. Με τη χρήση κινούμενων γραφικών, ήχου και διαδραστικών στοιχείων, το animation μπορεί να αναπτύξει τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την αναλυτική σκέψη των μαθητών. Με αυτόν τον τρόπο, το animation μπορεί να ενισχύσει την κατανόηση και τη μάθηση σε ποικίλους τομείς. Συνολικά, το animation αποτελεί ένα ισχυρό εκπαιδευτικό εργαλείο που μπορεί να ενισχύσει τη μάθηση, να προσφέρει πλούσιες εκπαιδευτικές εμπειρίες και να εμπνεύσει τους μαθητές να εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν τον κόσμο γύρω τους. Με την παρούσα εργασία έγινε προσπάθεια να αξιοποιηθούν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το animation στην εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, το αντικείμενο της εργασίας είναι η ανάπτυξη εκπαιδευτικού animated βίντεο με χρήση διανυσματικών γραφικών. To εκπαιδευτικό βίντεο πραγματεύεται το Πυθαγόρειο θεώρημα. Το Πυθαγόρειο Θεώρημα διατυπώνεται εφαρμόζεται και αποδεικνύεται στο παραχθέν βίντεο με τρόπο αναπαραστατικό και διασκεδαστικό. Η σύνθεση των ψηφιακών αρχείων του βίντεο επιτυγχάνεται με την βοήθεια του προγράμματος Openshot. Το βίντεο περιλαμβάνει διανυσματικά γραφικά που είτε δημιουργούνται από το μηδέν ή τροποποιούνται με την χρήση του προγράμματος Inkscape, είτε διατίθενται ελεύθερα στο διαδίκτυο (συγκεκριμένα στο Pixabay). Τα ηχητικά εφέ που χρησιμοποιούνται διατίθενται ελεύθερα στο Pixabay. Η αφήγηση που περιλαμβάνει το βίντεο ηχογραφείται με την βοήθεια του Αudacity. Τέλος, το βίντεο αξιολογείται από ένα σύνολο 75 συμμετεχόντων, μαθητών της Α’ Λυκείου. Συγκεκριμένα, οι μαθητές παρακολουθούν το βίντεο και στην συνέχεια συμπληρώνουν το σχετικό ερωτηματολόγιο. -------------------------------------------------------------- The educational value of animation is enormous as it offers educational experiences that are tailored to the needs and level of understanding of students. Animation enables the creation of dynamic, lively and engaging learning environments, which can encourage student interest and participation. One of the key advantages of animation is its ability to present complex topics and processes in a way that is easy for students to understand. By using moving graphics, sound and interactive elements, animation can develop students' imagination, creativity and analytical thinking. In this way, animation can enhance understanding and learning in a variety of fields. Overall, animation is a powerful educational tool that can enhance learning, provide rich educational experiences, and inspire students to explore and discover the world around them. With this work, an attempt was made to exploit the advantages that animation offers in education. Specifically, the subject of the work is the development of an educational animated video using vector graphics. The educational video deals with the Pythagorean theorem. The Pythagorean Theorem is formulated, applied and proven in the produced video in a way that is both representative and entertaining. The composition of the digital video files is achieved with the help of the Openshot program. The video includes vector graphics that are either created from scratch or modified using the Inkscape program, or freely available online (specifically on Pixabay). The sound effects used are freely available on Pixabay. The narration included in the video is recorded with the help of Audacity. Finally, the video is evaluated by a total of 75 participants, 1st High School students, by filling in a questionnaire that follows watching it in class.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων. ΠΜΣ Ανάπτυξη Ψηφιακών Παιχνιδιών και Πολυμεσικών Εφαρμογώνen_US
dc.subjectΑnimated videoen_US
dc.subjectΓνωστική θεωρία πολυμεσικής μάθησηςen_US
dc.subjectΨηφιακή αφήγησηen_US
dc.subjectΕκπαιδευτικό βίντεοen_US
dc.subjectΔιδακτική αξιοποίηση ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών)en_US
dc.subjectΣτάδια ψηφιακής αφήγησηςen_US
dc.subjectΠυθαγόρειο Θεώρημαen_US
dc.subjectΜαθηματική εκπαίδευσηen_US
dc.titleΜαθαίνοντας για το Πυθαγόρειο Θεώρημα μέσω εκπαιδευτικών animated video και διανυσματικών γραφικώνen_US
dc.typeMSc Thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record