Show simple item record

dc.contributor.authorΝικητίδου, Ευγενία
dc.date.accessioned2024-07-03T12:16:00Z
dc.date.available2024-07-03T12:16:00Z
dc.date.issued2024-06-27
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/4797
dc.description.abstractΗ εφηβική λογοτεχνία έχει ακολουθήσει τις τελευταίες δεκαετίες τη δική της ανεξάρτητη πορεία που έχει διαχωριστεί από την παιδική. Τα βιβλία για έφηβους και νέους ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα των ατόμων αυτής της ηλικίας, στις ιδιαιτερότητες αυτής της περιόδου, τους προβληματισμούς, τις έγνοιες και την καθημερινότητά τους. Ο ρόλος της εφηβικής λογοτεχνίας είναι πολυσήμαντος αφού αποτελεί κομμάτι της διαμόρφωσης και ευρύτερης καλλιέργειας της προσωπικότητας του νέου ατόμου. Η λογοτεχνία έρχεται να προτείνει λύσεις, να δώσει νέες οπτικές θέασης του κόσμου αλλά και να παρουσιάσει νέα μοντέλα έμφυλων συμπεριφορών που απομακρύνονται από τα στερεοτυπικά. Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο την αναπαράσταση των ανδρικών προσεγγίσεων σε θέματα φύλου, ανδρισμού αλλά και εφηβείας μέσα από την ελληνική εφηβική λογοτεχνία των τελευταίων πέντε ετών. Τα εφηβικά βιβλία του δείγματος προσεγγίζονται μέσα από την πλοκή και τις συγκρούσεις που βιώνουν οι ήρωες σε σχέση με τον έρωτα, τις φιλικές σχέσεις, τις σχέσεις με τους ενήλικες, τις πολιτικές και ευρύτερες κοινωνικές τους θέσεις, τις καλλιτεχνικές τους αναζητήσεις, το περιθώριο, τον ηγεμονικό ανδρισμό και την ατομική τους ταυτότητα. Αποδεικνύονται οι τρόποι που οι Ελληνίδες και Έλληνες συγγραφείς επέλεξαν να δημιουργήσουν τους έφηβους χαρακτήρες τους. Με ποιους δηλαδή τρόπους λειτουργούν στην καθημερινότητα τους αλλά και στις διάφορες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και ποια στάση επιλέγουν αυτοί οι ήρωες να κρατήσουν απέναντι στον ηγεμονικό ανδρισμό. Η προσέγγιση των παραπάνω γίνεται με ρεαλισμό, χωρίς καμία πρόθεση ηθικοδιδακτικών παραινέσεων. Έτσι γίνεται πιο εύκολο στον αναγνώστη να ταυτιστεί με τους ήρωες και να σχετιστεί μαζί τους. The young adult literature has followed its own independent path over the last decades, separate from children’s literature. Books for adolescents and young people address the interests of individuals in this age group, their peculiarities during this period, their reflections, concerns, and daily lives. The role of young adult literature is significant, as it contributes to the formation and broader cultivation of a young person’s personality. Literature proposes solutions, offers new perspectives on the world, and presents new models of gender behavior that deviate from stereotypes. This thesis aims to represent male approaches to gender, masculinity, and adolescence through Greek young adult literature of the last five years. The sampled adolescent books are examined through their plot and the conflicts experienced by the characters in relation to love, friendships, relationships with adults, politics, broader social positions, artistic pursuits, margins, hegemonic masculinity, and individual identity. The ways in which Greek female and male authors choose to create their adolescent characters are demonstrated. Specifically, how these characters function in their daily lives and the stances they take toward hegemonic masculinity. This exploration is done with realism, without any intention of moralizing. Thus, it becomes easier for the reader to identify with the heroes and relate to them.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subject1. Ανδρισμός 2. Εφηβική λογοτεχνία 3. Εφηβεία 4. Μοτίβα, 1. Masculinity 2. Literature for young adults 3. Adolescence 4. Motifsen_US
dc.subjectέμφυλη ταυτότητα, κοινωνικό φύλο, ανδρισμός, αρρενωπότητα, ηγεμονικός ανδρισμός, πολλαπλότητα ανδρισμών, στερεότυπα, ομοφυλοφιλία, ποδόσφαιρο, ταυτότητα, εφηβεία, έφηβο αγόρι, ήβη, σεξουαλικότητα, νεανική παραβατικότητα, περιθώριο, εφηβικό μυθιστόρημα, διδακτισμός, αυτολογοκρισία, ρεαλισμός, χαρακτήρες, πλοκή, συγκρούσεις, μοτίβα, Gender, identity, masculinity, hegemonic masculinity, multiple masculinities, stereotypes, homosexuality, football, puberty, adolescence, teenager, sexuality, juveline delinquency, marger, literature for young adults, didacticism, self-censorship, realism, characters, plot, types of conflict in literature, motifsen_US
dc.titleΑνδρικές προσεγγίσεις στην ελληνική εφηβική Λογοτεχνίαen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record